Healing iFokus

Healing

Läst 844 ggr
miagirl40
0

Skaffa ny katt?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej

Som ni säkert har läst så var jag tvungen att låta min älsklingskatt på 18 år somna in pga sjukdom.

Jag har två till katter hemma, 12 och 10 år. De verkar inte ha tagit detta så hårt. För min katt som somnade in höll sig för sig själv det sista och kom nästan aldrig fram.

Alla katter jag har haft har varit hittekatter, jag har räddat dem allihop. Den 12 åriga katt jag har hemma tog jag från narkomaner som sparkade på henne och betedde sig väldigt illa mot henne. Så ja, när de inte var hemma så gjorde jag ngt olagligt och hämtade henne därifrån. Idag är hon så kelen och go. Men det tog mig 5 år att få henne att lita på mig.

Ska åka och titta på en liten misse idag, hon är 6 månader och bor på ett katthem där hon inte alls trivs. Vad tror ni? Tror ni det kommer gå bra att ta in en ny katt med mina bägge vuxna?

[GunillaF]
0

Att människor beter sig illa mot djur (sparkar mm) är naturligtvis inte bra, men jag tycker nog att man ska anmäla detta för polis så de får åka och hämta djuret. Man kan inte åka och hämta själv bara (tyvärr). Hur illa djuret än har det så är det stöld att ta det.

Hurvida en ny katt kommer att trivas med dina andra katter är svårt att säga. Det beror nog på. Hör efter inne på katter iFokus.

miagirl40
0

Den katten som blev illa behandlad är den katten som är 12 år idag. Jag har haft henne i 11 år.  Hon skulle bli mat till en boaorm de hade.

Denna kommentar har tagits bort.
[walkinbeauti]
0

Har just nu sex katter och hittils har det gått bra att sammanföra dom allihop och en av dom var nästan året då jag tog hem honom och det gick också bra men tyvärr är den katten på andra sidan efter njurfel och blev 6 år gammal.

Sen är det så att katter kan låta enormt illa när en nykomling kommer så illa så man tror det är blodigt allvar men ser man att dom inte fysiskt ger sig på då är det ingen fara.

Men vet det finns katter som inte alls gått ihop men en liten på sex månader brukar accepteras efter ett litet tag.För snart ett år sedan flyttade Tudor in och Mose på sex år blev grymt svartsjuk,fräste och lät men gjorde aldrig något allvar mot Tudor mer än smällde till honom med tassen ibland och bet mig vid ett par tillfällen Glad Jag är sån som bara direkt släpper ner den nya katten sen får dom sköta det själva så länge inget allvar trädir in.

Så hittils har det gått bra men räkna med fräsande och morrande dom äldre vill visa vart skåpet ska stå och att dom minsann är chefen och bodde där först,helt naturligt men det kan låta förfärligt illa Skrattande