borderline, bipolär, panikångest - healing
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
hej!
jag har de diagnoser som står i titeln.
jag har sedan 1995 mottagit healing i olika former och olika healers. graden eller nivån på resultat, eller ska jag säga symptomlindring har varierat ganska mycket.
har levt med dessa störningar och obalanser troligtvis sedan barndomen. jag har ett sätt som gör att folk omkring en inte uppfattar något direkt sjukligt beteende. jag är mer av en sk konstnärssjäl, mycket känslig för att inte säga överkänslig och väldigt dynamisk och har en stark personlighet och karaktär.
min yttre sida är ju den som möter människor och min inre sida får brottas med att det jag känner inte stämmer överrens med den jag visar upp inför andra.
jag har förstått på mina infall och impulsiva handlingar att det är något som är fel och har under lång tid försökt finna mitt sanna jag med hjälp av healing och annat.
trots att jag som sagt tagit emot healing under så här lång tid så körde jag mig själv i botten på alla plan.
jag ville ta upp det här och tala med er som healar att väcka frågor och uppmärksamhet på att något tydligen blir fel när man har dessa störningar, trots att man kontinuerligt försöker balansera.
jag önskar en dialog här med healers som vill veta mer och förhoppningsvis kan vi upptäcka hur man vid healing kan se igenom störningar (som oftast förnekas av den som är störd)
ni som har skrivit på mina andra trådar får gärna ta upp frågan här istället så ska vi se vad vi kan ådstakomma genom att verkligen belysa denna besvärlighet.
tack
trovad
Vad bra att du tar upp det i en ny tråd.
Vi har så mycket att lära av varandra. Därför är det så fint att vi kan "tala" om problem, bekymmer, upplevelser osv. på ett sånt här forum 
Vilket bra inlägg du skrivit
Hoppas du skall få den information du behöver.
Sen är det ju många andra med liknande besvär som också kan få behållning av denna tråden.
Kram
" Var nära naturen - var när dig själv "
# 0 Vilken underbar tanke och vi behöver alla lära av varandra så det tycker jag du gör en fin insats med att starta denna tråd och som du skriver kan man föra en dilaog och komma väldigt långt med varandras tankar och erfarenheter.
Kom första gången i kontakt med Reiki healing efter en lång tids utbrändhet och fick efter den kursen en utrensning som hette duga så viss krävs det en bra balans gång mellan både healingen och den som besöker healern.Ett mycket bra initiativ av dig.
ja,
den här tråden är meningen ska vara till hjälp för er som ger healing
jag tror det finns många, många som försöker få hjälp av healing när man har dessa obalanser samtidigt som man vill gå till grunden med sina problem
det borde finnas sätt för den som ger healing att bryta igenom dessa störningar och hjälpa till med att upplysa mottagaren eventuellt…
alternativt; kan vi finna ett sätt att heala igenom sådana obalanser
hlsn trovad
Såhär gör jag när jag hjälper klienter som har de symtom som du beskriver. Det handlar alltid om att återställa kroppens naturliga balans. Jag har hittat ett sätt att göra detta på.
Genom att presentera information från ett djupare plan och där även påvisa orsaken till varför en obalans existerar skapar en i det närmaste omedelbar förståelse hos den som vill hitta ett nytt sätt att leva på.
En obalans kan bara existera när den är dold i okunskap. Det är viktigt att den som önskar denna inre självläkning även tar ett fullständigt ansvar för denna läkning.
Det jag har förstått när jag gör detta arbete är att jag som vägledare alltid är den trygghet som den som söker rådgivning kan luta sig mot. Det är fundamentalt viktigt att jag vet exakt vad det är som jag gör och det kan inte nog påpekas hur viktigt detta är.
När man ger sig in i en persons medvetande så öppnar man upp dörrar som innehåller otroliga mängder med information. Information som kan missbrukas och som om den hanteras felaktigt kan ställa till med ett större kaos än det som var innan man började.
Min erfarenhet är att det egna inre arbetet är inte bara nödvändigt utan helt avgörande för vilket resultat jag som rådgivare sedan kommer att uppnå.
Det existerar mig veteligen ännu inga utbildningar på området. Jag är till 95% självlärd och resten är kunskap som jag tagit till mig på ett flertal olika sätt. Jag har helt enkelt plockat ihop det jag ansett varit bra att använda mig av och mycket annat har jag förkastat eftersom det inte passade för mig.
Eftersom arbetsättet jag använder mig av inte enbart använder sig av den verklighet som rent vetenskapligt går att bevisa betyder att det med dagens system för godkännande av auktoriserade benämningar på det man utför och som övervakas av ett kontrollsystem som är upprättat inom dessa ramar inte går att använda sig av, gör inte det hela precis enklare att förstå sig på.
Jag har lagt märke till att mycket av de symptom som du beskriver inte går att härröra när man begränsar sig till de metoder som idag lärs ut inom skolmedicinen. Det jag har förstått är att den verklighet som går att observera med enbart vänster hjärnhalvas perspektiv på hur verkligheten ter sig i det här fallet inte är tillräcklig eftersom den bakomliggande orsaken inte alltför sällan även ligger dold i den högra hjärnans perspektiv. Idag lär man inte ut hur man letar information i den högra hjärnhalvan. Man lär inte ut det eftersom metoden som man använder sig av för att göra detta med inte vetenskapligt går att förklara. Åtminstone inte med de metoder som dagens vetenskap utvecklat för att bevisa någonting. Mätmetoderna är idag inte subtila nog för att göra dessa mätningar.
Eftersom dagens skolmedicin enbart lär ut hur sanningen ser ut från vänster hjärnhalvas perspekiv så är det förståeligt att man med detta sätt att arbeta på inte kommer att nå den information som även kräver höger hjärnhalvas perspektiv för sin lagring. Jag talar då inte om en fysiskt närvaro i höger hjärnhalva utan om ett perspektiv som mer kan definieras som en abstrakt verklighet.
Man har då inom dagens skolmedicin valt att lösa detta "problem" genom att med medicin döva ner de symptom som subtilit sipprar ut från den högra hjärnhalvans abstrakta tillstånd och in i det medvetna tillstånd som vi idag förstår från vår vänstra hjärnhalvas perspektiv.
När man väljer att tolka sanningen som sann från vänster hjärnhalva skapar genast nya frågeställningar. Är en person som befinner sig i denna obalans verkligen balanserad? Är det denna vård som vi idag önskar ge våra medmänniskor? Är balans verkligen balanserad när man helt bortser från den verklighet som existerar inuti vår högra hjärnhalva. Givetvis inte.
Om det nu existerar metoder som fungerar men som i dagsläget inte går att vetenskapligt bevisa. Är det då mer intressant att ha vetenskapliga bevis innan man tillåter dessa behandlingsmetoder inom den traditionella "sjukvården" än att hjälpa människor med att återfå sin hälsa?
Trovad, jag tycker det är en jättebra tråd du startat med en intressant vinkling! Jag kommer att följa den med intresse!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Hej. Jag har läst dina inlägg här och i den andra tråden som du skrev. Du skriver att du under flera års tid fått healing av andra och att du även gett healing åt dig själv. Vad för healing har du gett dig själv? Har du gått någon kurs och lärt dig healing där eller har du lärt dig själv? Om inte rekommenderar jag verkligen att du går en kurs och lär dig reiki. Då behöver du inte springa till andra för att få healing längre, utan kan ge dig reiki själv, precis när du vill och när du behöver det.
Men…. För att bli frisk måste man se till att hitta grundorsaken till varför man är sjuk och behandla den. Ofta är det på grund av miljögifter som t.ex amalgam i tänderna och fel mat och livstil som gör en sjuk. Då kan ingen healing i världen göra en frisk, om man inte på samma gång ändrar om sin livstil och gör någonting åt miljögifterna man är utsatt för. Lindring för symptomen kan nog healing ge. Men att trolla bort amalgam eller att tillföra maten vitaminer finns det ingen healing som gör och det gör ingen medicin som psykiatrin skiver ut heller.
Jag har själv haft diverse ”psykiatriska” sjukdomar som svår panikångest t.ex och gått i terapi i många långa år. Men gjorde det mig frisk? Nej då. Det var först när jag ändrade om hela mitt liv som jag äntligen blev frisk. Jag slutade upp att tillföra kroppen allt som är dåligt, som sötsaker, läsk och alkohol, mat med konserverningsmedel och färgämnen, snabbmat och färdigmat osv. Jag såg till att få i mig alla viktiga närningsämnen som kroppen behöver och jag började att träna. Jag lärde mig även reiki för att kunna behandla mig själv och så arbetade jag naturligtvis också psykologiskt med mig själv.
Nu har jag inte haft ett panikångestanfall på fyra år och inga andra diagnoser heller längre.. Jag är lugnare och harmoniskare än någonsin och mår bra. Jag vet alltså att man kan bli frisk från panikångest och från dem flesta andra ”psykiatriska” diagnoser, men då krävs det för det mesta mycket mer än enbart healing och medicin. Att man ändrar om hela sitt liv och hittar det som gör en sjuk.
# 7 Bara det att ta hand om sig själv unna sig rätt kost och vara rädd om sin fysiska kropp är ju healing.Bra skrivet och något många borde tänka på eftersom vi påverkas så starkt av alla dessa gifter vi tillför kroppen i vardagen 
hej
har under tiden sedan jag först fick healing och innan det, ja hela mitt liv, jobbat med motion och hälsa
har alltid varit i god form, trots problem med sköldkörtel och annat. har alltid hållit min kropp i form. periodvis med hårdare träning som gymträning och spring, stavgång etc. i perioder som jag haft mindre energi har jag sysslat med yoga, pilates och liknande.
hälsomässigt har jag varit intresserad av att äta hälsosamt och de senaste 17 åren, ren mat. jag har varit medveten om förgiftningar och renat min kropp med olika dieter för exempelvis candida.
healingformerna har varit av varieret slag bla reiki, och jag har mitt eget sät att heala mig själv, jämte att jag mottagit från andra.
det är därför jag tar upp detta. trots att jag jobbat så hårt och medvetet mot helande.
borderline är i mitt fall en emotionell personlighetsstörning som bla gör det svårt att hitta sin egen identititet. resultatet blir att man obemärkt ändrar sig efter den person man umgås med på ett omedvetet plan. jag läser av människor och får på så sätt information om hur jag ska bete mig. i större sällskap har jag gjort det som anses korrekt och civiliserat.
trots healingen som borde brytit igenom denna störning. tillsammans med mentalträning, självhjälp etc, har min störning eskalerat under de senaste två åren och lett till ekonomisk katastrof, förstörda förhållanden, ökad ångest mm.
en tanke som är som en besatthet är att - livet är kort, fånga dagen. gör det jag vill nu, imorgon kan jag vara död.
denna devis har lett till många högt uppsatta mål och jag har provat på nästan allt jag vill.
som baksida till denna hoppfulla inställning har jag efter hand som jag betat av mina mål, fått en känsla av att jag redan är färdig. jag har inget kvar som ger mig lust och inspiration. det jag gör spelar ingen roll, när jag dör blir ändå allt meningslöst. ingen kommer att sakna mig,, jag betyder inte så mycket, jag är en belastning för samhället och människor omkring mig.
och lösningen på detta är att avsluta mitt liv. jag vill bara ha frid , ro, och roligt och om det finns en tillvaro efter detta så vet jag att allt kommer att bli bra då.
jag vill inte leva mitt liv som en ständig kamp och utmaningar som avlöser varandra som kpistsalvor.
jag vill ha ett skönt och roligt liv tillsammans med vänliga och snälla människor omkring mig. inte ensam och en som ständigt möter svåra, hårda individer.
jag får tillochmed slåss för att få en läkare som både är kompetent och vänlig och vill hjälpa. även fast jag är på botten får jag dessa tuffa utmaningar. jag har fullt upp med att äta dusha och hålla bostaden iordning. måste nu sova ca tolv timmar per natt för att orka…
alltså för mig har healing hjälpt på kort sikt, men har lett mig in i situationer jag inte riktigt kan hantera eller klara. det är som att min mentala förmåga att skapa min omvärld är för stark för mig som person att klara av…
hlsn trovad
Men du är inte själv initierad i reiki? I så fall rekommenderar jag dig det. Att själv bli initierad i reiki innebär inte bara att man lär sig ge healing i form av handpåläggning, utan gör även att den gudomliga energin som man blir initierad i alltid arbetar i en på flera olika plan och alltid verkar i en. Energin visar en vad man har att arbeta på, som t.ex vilka svagheter och mörka sidor som man har, därför rekommenderar jag dig verkligen att initieras i reiki om du inte redan har det. Men naturligtvis bör man först och främst hitta grundorsaken till varför man är sjuk och arbeta på det. Ingen är sjuk och mår dåligt utan orsak.
Problem med sköldkörteln kan vara ett tecken på miljögifter som tungmetaller som blockerar energiomsättningen i cellerna. Har du amalgamfyllningar? Att äta rent är bra och det bör alla göra. Men det finns även andra saker man bör tänka på, som t.ex vilket fett man använder vid vilket tillfälle. T.ex är kokosfett det bästa fettet att steka i. Många andra fetter förvandlas till giftiga ämnen när dessa värms upp. Kost och hälsa är verkligen ett kapitel i sig som man inte lär sig över en natt utan det krävs nog att man studerar ämnet i åratal före man kan säga att man vet hur man bör leva och äta för att må bra.
någon initiering har jag inte vad jag vet, har troligtvis inte haft råd…
tro mig jag har omfamnat mina skuggsidor också…
det där med hälsa och mat och ta hand min kropp har jag som sagt sysslat med på en ganska avancerad nivå under lång tid….
När man anpassar sig efter omgivningen för att inte skapa friktion med omgivningen händer följande.
Genom att anpassa sig efter andras önskemål väljer man i samma stund att inte ta hänsyn till sina egna önskemål.
Jag har själv under många år själv gjort precis det här och vet därför hur svårt det är. Jag var inte ens medveten om att jag gjorde det.
Mitt perspektiv förändrades när jag stod och talade med en person och skulle precis till att säga det som jag trodde den andra personen vill höra när följande inträffar. Jag dras ut ur min egen kropp och backar så långt bakåt att jag lämnar jorden och känner månen bakom mig till höger. Sedan hör jag mig själv säga säg nu det du först tänkte säga. Omedelbart därefter är ajg tillbaka i min kropp och säger det jag förstå tänkte säga men som jag inte vågade. Grodan som föll ur min mun var nu den sanning som jag tänkte men tidigare inte vågade säga. Jag minns inte vem det var jag talade med eller vad det var jag sa men jag minns min egen reaktion. Jag sökte efter en reaktion i den andra personens ansikte men ingen reaktion kom. Det vara bara i mitt eget inre som jag hade målat upp en bild av hur jag visste att den andra personen skulle reagera. Döm om min förvåning när reaktionen uteblev.
Detta var vändningen för mig. Efter den händelsen slutade jag att maskera mig. Jag berättade från den stunden min sanning inifrån mig själv istället för en ytlig sanning som jag tidigare gjort.
Det är väldigt befriande att tala från djupet av sig själv. Det finns ingen rädsla där och därför finns heller inget behov av att vara rädd. Rädslan tar så mycket energi och jag lovar det att det inte är värt det.
Det tar tid att förändra sig. Finns viljan där så sker det även om det tar tid.