Min älskade katt
Sorg är en nödvändig process.
I ditt minne kommer hon alltid att leva kvar, och du kan alltid älska henne i ditt minne.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej! Jag förstår att du mår dåligt, jag fick också avliva min katt när han var 18 år, jag känner med dig , det är fruktansvärt att mista en familjemedlem.
Enda trösten är att hon har det bra där hon är nu, det finns inget lidande där din fina katt är nu, bara kärlek.
Hon känner din kärlek det är jag säker på, det behöver du inte oroa dig för.
Varma deltagande kramar till dig 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Din söta katt kommer bli ett minne du har kvar inom dig för livet. Kram
Jag är säker på att din katt känner din kärlek! Varma tankar till dig i sorgen.
/emma93
Hej Miagirl40!
Jag förstår din sorg och att den är tung att bära. Jag har flera av mina kära djurvänner i AndeVärlden. Några av dem har jag varit tvungen att hjälpa över dit, p g a sjukdom.
Till att börja med vill jag säga att jag hoppas och tror, att du snart kommer att känna att du har gjort något fint för din vän, du har befriat henne från sjukdom och plågor! Det är något av det bästa man kan göra, så som jag ser det. Din vän är fri nu och fri från plågor - tack vare din kärlek! Vad mer kan man egentligen göra för någon?
Jag hoppas att vissheten om detta kan hjälpa dig att komma över sorgen och saknaden av din vän! Det är tungt, det kommer att kännas lättare - och om du fokuserar på kärleken till din Vän så kan sorgen bli lättare att bära. Kärleken istället för saknaden. Kärleken och vetskapen om att hon är fri nu.
Att hon både hör och känner dig - tvivlar jag inte en sekund på! Det har jag fått 'bevisat' för mig själv, jag hoppas du kommer att känna dig lika trygg i det snart - och då känna att hon finns med dig, känner och hör dig. Och hon kommer att fortsätta att känna och höra dig, så fortsätt att fokusera på den kärlek du känner!
När du känner att din Vän är Fri - då gläds du till slut med henne!
TrösteKramar till dig!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har själv 6 katter och dom två äldsta nu är 17 år och man ser hur dom tappar.Dom har levt ett bra liv och när tiden är mogen låter jag dom gå vidare vill inte att dom ska få lida utan har haft fina liv och fått vara friska så när det är dax låter jag dom få komma hem till lugnet ljuset på andra sidan.
Har flera katter i andevärlden och dom ger sig till känna då och då vilket ger mig beviset för att dom har det bra men visst sörjer man och det måste man tillåta sig göra för hur det är så både får och ger man kärlek till djur.
Fick för ett år sedan ta bort Curry 6 år som led av njurfel,såg hur han magrade och försökte alla tänkbara behandlingar men hur det är så kommer man fram till att man måste göra vad som är bäst för djuret och den man älskar vill man inte ska lida.18 år är lång tid och även mina två 17-åringar går egentligen på övertid så att katten stannade så länge hos dig berodde på att den trivdes och du handlade enbart rätt att befria från lidande och en dag möts ni igen,husdjuren brukar vara bland dom första att möta upp oss när vi går över.
Ljus och kärlek till dig och din katt mår bra nu är frisk springer och leker med andra ,det är vi som står kvar med saknaden och tillåt dig sörja stäng inte in dom kännslorna för den ventilen behöver vi så väl.
Fin misse det syns han haft det gott hos dig ,känner en enorm trygghet och säkerhet när jag ser på bilden.
Som alltid så är det vi som står kvar med sorgen.
Trösten är att de har det bra.
En annan aspekt på saken är att du (vi) får tillfälle att ta hand om en ny individ. Det finns så många fredlösa, hemlösa djur att ta hand om - katter inte minst.
/L
Tack allihop, det känns oerhört mycket lättare att höra er säga att hon verkligen har det bra nu, att hon lever vidare i en annan värld och känner min kärlek. Vill gärna se framför mig hur hon springer i gräset och skuttar som hon brukade göra.