Reiki eller Healing
Det finns en massa olika Healingmetoder. Reiki är en av dem.
Jag använder mig av andlig healing.
Jag behöver egentligen inte veta något alls för att skicka healing (eller rättare sagt, för att vara en kanal för de helande energierna)
Jag brukar ändå fråga om personens förnamn och ev. var h_n bor. Men det behövs som sagt inte.
Om du kikar i länken så kan du läsa om flera olika Healingmetoder.

Tack för info
Det var en hel del att läsa det där. Ska sätta mej med det när jag är lite mer fokuserad.
Ska åka till syrran imorgon och få Reiki. Själv är jag inte alls insatt och med tanke på ärendet så tvekade jag lite för att fråga syster om detta eftersom jag helst inte vill att någon mer än sambon ska veta vart vi är i tillverkningen 
All form av healing eller Reiki eller vad man nu vill kalla det för har bara ett syfte och det syftet är att återställa balansen.
#3 Ja visst, så är det ju! 

#5 Healing är komplement till den traditionella sjukvården och jag skulle aldrig ge garantier för att healing skulle göra så att ditt ägg fastnar. Men jag tycker att du ska försöka.

#7 Hoppas att någon som hållit på längre än vad jag gjort, har något trevligt att berätta! 
Ibland krävs det att man arbetar med sitt inre tankeliv för att balansen ska kunna återställas.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej, tänkte bara dela med mig av min egen erfarenhet av barnaskaffande :) Vi försökte i ett år och skulle just påbörja hormonbehandling (påkostad av landstinget) då stickan visade +!
Jag hade då gått på 3 shiatsu behandlingar (på elsdjälen i Boden)!
Marie som gav mig behandlingen kände inte att jag hade några blockeringar i dom regionerna men däremot mådde jag väldigt psykiskt dåligt pga depression och rädsla inför att inte kunna bli gravid.
1,5 månader efter avslutad Shiatsu behandling skulle vi börja med hormonsprutor (hade PCO i äggstockarna, dock ej PCOS) så att äggen skulle ramla ner och inte ligga kvar i äggstockarna.. Så när hormonbehandlingen skulle starta och ingen mens dök upp )behandlingen startar i samband/efter menstration) blev jag less och tog ett gravtest (hade känt stor ömhet i brösten ngn vecka dessutom) beredd på att gråta än en gång tittade jag på stickan och sprang med byxorna nere ut till min sambo i vardagsrummet chockad och överlycklig :)
Vet inte om det var uteslutande Shiatsun som hjälpte eller om det bara var rätt sex tillfälle, men en glad och sprallig dotter på 2,5 år har jag iaf..dessutom blev jag gravid fortare än kvickt med tvåan (en lite buspojke på drygt 1 år) utan ngn behandling :)
Många kramar och lycka till!!
//Karin J
#10 Vilken härlig läsning och grattis till dottern!
#10 Vilken underbar läsning! Tack för du delar med dig! 
Kram
" Var nära naturen - var när dig själv "

Hej!
Jag tror att healing är ett samlingsnamn på olika metoder inom reiki. All healing är lika bra egentligen, men reiki innehåller en hel livsfilosofi förutom healingen att man ska leva närvarande och kärleksfullt i nuet och tekniker för vardagen så därför tycker jag om reiki.
Jag har lagt in en hel del på min sida med text hur man gör både healing direkt på en annan person och hur man gör distanshealing.
Min hemsida: Anna-Lenas Andliga Sida Livet är en upplevelse! Tro på dina mediala förmågor
Anna-Lena Vikström, medium och sierska

Healing verkar ju mot Alla obalanser i kroppen. Och som #10 skriver behöver det inte vara sj fortplantnings organen det är fel på utan att stress och andra faktorer inverkar.
Det är kroppens försvar att inte belasta sig m en graviditet i orostider…
Man kan inte lova att Du blir gravid av healing men hade jag varit Du skulle jag pröva det i första hand….de flesta behandlingar mot barnlöshet är inte snälla mot kroppen och ökar dessutom stress faktorn.
Tyvärr läker sig kroppen i den ordningen den vill när man använder sig av alternativa metoder och därför kan man inte garantera ett specifikt resultat.
Men det problemet möter man ju även inom sjukvården trots att de inriktar sig på specifika behandlingar mot specifika symtom eller till korta kommande kroppsligt.
Mitt råd var öppen….men låt dig inte luras av allt för fagra löften…som betyder att du dränerar ditt bank konto. Alla är inte seriösa….även om de flesta försöker vara det!…så finns det tyvärr endel hokuspokus och lurighet…
känn efter om kemin stämmer mellan den som ger healingen och dig! Gå på din mag känsla och låt inte en önskan lura dig så kommer det att gå bra!