God morgon 21:a Mars
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Godmorgon Gunilla!
Nu skall jag iväg till Karlstad på mammografi och träffa ögonläkaren.
Ha en härlig dag på er! Kram
" Var nära naturen - var när dig själv "
God morgon alla! Gråmulet och lite ruggigt regn-blåsigt. Inget kul alls men det är kalla fall plusgrader:) Ha en skön måndag!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
God morgon alla
Fina bilder och texter om våren.
Lycka till Indiania på mammografin, där var jag för 14 dagar sen aj…….
Ha en fin dag alla och var rädda om varann
Go'Morron alla Vårvindar!
Vilken härlig Go'Morronhälsning - både ord och bild!
Vaknade till en mulen dag - men de lovar soligt och höööga temperaturer imorgon (+13)! Varmt i ett par dagar och sedan kallare igen. Men vad jag ska njuta!
Lycka till, Indiania, med läkarbesöken idag!
Önskar er allihop en fin vårdagjämning!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Vilken härlig dikt och fina bilder!
.
God förmiddag!
Ny vecka igen, jag var inte riktigt med på det när jag vaknade i morse.. men nu är jag på banan igen
.
Indiania - lycka till idag och hoppas det inte blir några "klämskador"
,
Kramelikram!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

God eftermiddag!
Så har man då tagit sig hem efter en hel arbetsdag. Barnen på skolan fick träffa Prinsessan Vår idag eftersom det var vårdagjämning och Gumman Tö fortsätter att slaska bort vår snö
. De fick också höra sagan om vanten eftersom vi pratar om svenska djur just nu. Sen sprang alla ut och blev dyngsura och glada i det blöta och mulna vårvädret
, en lyckad dag på jobbet.
Nu ska jag sjunka ner i soffan en stund och vila min onda och trötta rygg, ta en kopp te och avnjuta en god bok innan det är dags för middagen.
Hoppas ni alla haft en skön dag och sett många vårtecken!
Hej igen!
Det gick bra med mammografin och på ögonmott. fick jag laserbehandling på mitt vänstra öga för att hålla trycket nere, jag har bara halva synfältet kvar på det ögat på grund av min grönstarr.
Sedan har jag varit på lchf cirkel här i stan så nu pustar jag ut lite innan det är dags för mat och i kväll skall jag se på " Det okända".
Indiania, så skönt att det gick bra med ögat. Hoppas du får en skön kväll och god middag:) Kram!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
#7 - .Ja, jag säger likadant som Skogshumblan, vad skönt att det gick bra hos läkarna, Indiania!
Blir synfältet påverkat positivt också - allt eftersom man lättar på tryck och annat?
Själv är jag också delvis blind på ena ögat, men p g a helt andra anledningar. Min hjärna har anpassat sig (men det tog åååår) så att jag märker inte av den 'halvblindheten' om jag inte fokuserar på det eller rör på mig där det är mer eller mindre helmörkt.
Man tänker inte på hur mycket våra ögon ändå gör för oss…
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

God kväll!
Tack för vacker dikt och fina bilder
#1 Så skönt att det gick bra Indiania, tänk om det gick att operera grönstarr med lika bra resultat som för gråstarr, kanske kommer man på något i framtiden.
Ha det gott resten av dagen!
#8 #9 #10 Tack skall ni ha!
#9 För högt tryck gör att ögat tagit skada, synfältet blir borta, med hjälp av laser kan man få trycket att bli lägre så resten av ögat kan vara i fullgott skick.
Läkaren förklarade så här att det är individuellt hur högt tryck man tål, i mitt fall tålde inte ögat det trycket jag haft trots att jag haft två sorters droppar för ögonen.Då är laser ett förhoppningsvis bra kompliment.
#10 Skulle inte detta hjälpa på sikt kan man operera också så det blir mer luftgenomströmning i ögat.
I alla fall går det bra , det är som du säger Andina att ögat vänjer sig efterhand.

Vad bra att både klämning och laserbehandling gick bra Indiania.
Jag ha nyss haft cirkel. Nu väntar kaffe och "Det okända"!
Ha en fortsatt bra kväll!
Va fint Indiania att du det gick bra med dina ögon. Kram
Gunilla och Majlar!
Kram till er båda!