Alternativvårdslagen
… visst pratar man då om Lag om yrkesverksamhet på hälso- och sjukvårdens område? (SFS 1998: 531).
Jag hittar förresten ingen tidigare tråd där det diskuteras denna lag och vilka följder den kan komma att få, någon som kan länka eller ska vi starta en ny? :)
When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu
Du kan skriva om det i den här tråden om du vill. Det går bra.
Det finns att läsa lite i den här tråden också.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej!
Jag tycker absolut att det ska finnas etiska riktlinjer,och naturligtvis lagar hur detta ska följas och efterlevas. Har en god vän,som hade anlitat en person somtydligen gav alternativa behandlingsmetoder som var rent av livsfarliga,oetiska o.s.v.
Dom här s.k "behandlarna" höll nästan på att ge den här personen anorexi och posttraumatiska stressymtomer. Alternativ behandlaren hade "förmågor" att kunna se,och "känna" av vad som var rätt och fel!
Riktiga "medicinska experter" med andra ord! Dessa s.k "behandlingar" borde totalförbjudas omedelbart. Tur att dessa s.k behandlare INTE arbetar inom sjukvården… Vill bara varna för deras behandlingar, har man med dessa människor att göra kan man räkna med hotelser och inte bli lämnad i fred!!! Det värsta är att den sorten somsysslarmed dylika behandlingsmetoder, håller naturligtvis i hop med dom andra som håller på med dessa s.k "behandlingar". Så stöd inte deras kriminella verksamhet!!! Den här persoen somjag känner blev närapå trakasserad av dom här personerna och har fått flytta flera gånger, efter som dom söker upp henne.
hade
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#2 Det var trist läsning. Det du berättar får vi hoppas är mer undantag än regel.
Vad det är för slags "behandlingar" du varnar för undrar jag eftersom det finns en hel del olika.
Om man söker upp en alternativ behandling/behandlare så kan man till att börja med höra sig för om det finns någon utbildning på det personen håller på med kanske.