Vad häftigt - men vad är det??!!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej! Jag är alldeles ny på forumet även om jag tidigare varit in och läst några gånger efter att ha hittat hit. Nu ville jag dela med mig av en upplevelse som jag inte blir riktigt klok på ….
En väninna behövde hjälp med självbehandling häromdagen och bad mig hjälpa henne då hon inte klarade av det själv. Jag har aldrig stött på den behandlingsformen tidigare men ställde gärna upp. Hon visade mig hur jag skulle göra och när jag gjorde det så hände det nåt. Vi tittade förvånat på varann, hon ropade till och sa att en sån här stark reaktion har hon aldrig förr fått, vare sig när hon gett eller tagit emot behandling!
Först började det bränna i mina händer, det kände hon. Sen pulserade det mellan mina händer och hennes arm och hand, det pirrade och kändes som sockerdricka, jag började svettas och fick gåshud över hela kroppen och sen började tårarna rinna. Jag skrattade och grät om vart annnat och frågade henne vad det var som hände!?!! Hon sa helt lugnt att jag måste ha helande händer ….!! Va, jag??!!
Nä, jag har aldrig gjort nåt sånt här förut, har aldrig provat att hela nån förut heller för den kunskapen har jag inte svarade jag henne när hon frågade. Jag har alltid varit fascinerad av "det alternativa" och vet att vi har kloka personer i släkten men det har alltid varit tabu att prata om. Smått synska är vi oxå, jag vet att jag drömmer sanndrömmar, och har vid flertalet tillfällen förutspått t ex vilket kön bebisar har innan föräldrarna själva vet … Jag reagerar på energitjuvar och har börjat lära mig hantera det.
Hon fick rödrosa märken efter mina fingrar och nej, jag höll inte alls hårt. Kände att pekfingret blev kallt, släpp efter sa hon och då började det pulsera igen. Efteråt pirrade och stack det i händerna länge. Har upptäckt att om jag tittar på handflatorna kan de se rosavita ut som vanligt men om jag fokuserar på dem så börjar de hetta och sticka, börjar ändra färg mot rosa och så får jag vita prickar/fläckar och det gör ju att händerna ser ut som salami. ;) Har oxå upptäckt att ibland så börjar händerna bränna/sticka av sig själva, jättekonstigt!!
Maken säger att jag alltid känts som en kamin, jag utstrålar värme och är "varm" även fast jag själv tycker att jag är iskall om händer och fötter jämt. Men händerna blir som sagt ibland alldeles heta och pirrar och hettar. Barnen tycker ibland att händerna blir obehagliga, "det sticker, ta bort dem" och det här skedde även innan händelsen.
Vad är det här?! Vad gör jag med det? Kan jag lära mig kontrollera det? Kan jag tömma mig på energi (jag har svårt nog att hushålla med min energi) eller kan jag skydda mig på nåt sätt? Hur tankar jag bäst energi själv?
Just nu är jag förvirrad, fascinerad, rädd och upprymd - alla känslor på en och samma gång!
Hoppas nån här kan hjälpa mig!!