arbeta med healing
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
en sak jag funderat på länge, jag vill så småningom arbeta med healing. men har en fundering, ni som själva jobbar med det , hur kom ni dit?? har ni någon annan utbildning bakom som grund.. tex undersköterska elr liknande och sen byggt på… och har ni gått flera kurser sen eller?
jag är lite fundersam nu, funderar på om jag ska plugga vårdpogrammet på 3 terminer så man har det som grund och sen bygga andra kurser, men skulle vara intressant om ni delade mer er hur ni gick tillväga:)
"En ljusets krigare behöver inte bevisa att den andres väg är fel,för att tro på sina egna vägval"
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
För mig är det här fortsättningen efter några mediala utvecklingskurser. Det var en person som höll på lite grann med healing, som frågade om jag också gjorde det. Jag hade inte haft en tanke på healing tidigare. Jag började öva på en sajt, tillsammans med andra intresserade (distanshealing).
Efter en tid försökte jag live, på distans.
För en tid sedan började jag en utbildning och nu jobbar jag på att få mitt cert.
Jag arbetade inom vården för många, många år sedan. Kan kanske vara bra, men jag tror att det bästa man kan ha, är ett genuint intresse av att hjälpa andra. En kärlek till allt levande.
Jag har inte arbetat inom vården - men jag har gått en del kurser i bl a healing, medial utveckling, akupressur och annat. Sedan 'kastade' jag mig in i min Dröm! :) (D v s gjorde det jag älskar att pyssla med.)
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
ja spännande=) ja jag gick faktist en medial utvecklings kurs nu 26-27 febr med mediumet pierre, riktigt bra och intressant och lärorikt som gav mig mycket och kommer nog gå alla stegen sen så småningom om ekonomin tillåter.. (ganska dyrt som sagt) ja och jag har jobbat inom vården nu i över 5 år men saknar utbildning inom det, men kommer nog gå en healing kurs sen framöver men vill känna mig säker så det är rätt, finns ju olika, men har funderat på reiki:) vad roligt för dig att det går bra för dig:) och ja som du säger det viktigaste är nog att man vill hjälpa andra människor och att man gör det av kärlek:)
jag känner att det är mkt jag vill göra inom allt detta,och drömmen vore väl om man kunde starta upp nå eget senare med lite gott och blandat:)
"En ljusets krigare behöver inte bevisa att den andres väg är fel,för att tro på sina egna vägval"
andina - låter underbart.. ja det är så jag tänker lite också. gå flera kurser inom massa olika och sen sätta ihop sitt egna lilla…bo och bygga ut mer och mer.. men det är många som har tex vård utbildning m.m i bakgrunden så därför jag fundera lite hur ni har gjort..kan ju va en bra grund att ha också:) men jag brinner för det här.. synd att alla kurser ska vara så dyra bara :/ men man får ta lite i taget som sagt=)
Ja, det är alltid bra att ha ett annat yrke i bakgrunden. Och många som arbetar med alternativa behandlingar har en bakgrund inom just vårdyrken.
När man startar upp egen verksamhet kan det vara smart att börja gradvis. D v s ha en anställning och arbeta med sitt eget. Kanske som hobbyverksamhet först, sedan som egen firma - men behålla en anställning parallellt hela tiden.
Eftersom det oftast tar ett bra tag innan man kan livnära sig på det - de allra flesta kan inte leva enbart på alternativa behandlingar. (Själv jobbar jag som sagt i den alternativa branschen men jag arbetar även lite med grafisk form, också som egen och som också är en del av min Dröm.)
Så - som jag ser det, är det viktigaste att man överlever, men också att man får leva sin Dröm! Så även om jag skulle behöva ta ett jobb som jag egentligen inte vill ha, så skulle jag göra det, bara för att få leva min Dröm!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
det där förklarade du riktigt bra, finns inte så mycket att till lägga, och som du skriver, det är väldigt svårt att livnära sig på just det i början och det krävs mycket slit så det krävs att man har något annat på sidan om, blev spådd om det faktist att jag kommer utveckla healing och det skulle gå bra och jag skulle nå flera av mina mål, men det krävdes som sagt att jag har något annat på sidan om också..skulle även passa som regression terapeft skrev hon… vilket jag själv skulle vilja testa på..verkar intressant=)
sen just det här med alternativa behandlingar börjar ju komma fram mer och mer vilket är super kul tycker jag, allt fler vänder sig till dessa nu..och fler och fler blir uppmärksam och vill ta hand om sitt inre och utvecklas:)
det är när man följer sitt hjärta och lever sin dröm man känner att man lever.. :)