Healing iFokus

Healing

Etikett: healing-allmänt
Läst 6108 ggr
[Tobbe-Rutgersson]
0

När kan man se sig som healer?

När kan man säga att man är en healer?

måste man gått nån sp kurs /utbildning eller kan man kalla sig healer , om man bara  sänder värme och omtanke  ??

jag kan  heala mina egna hundar , och kalla det healing  dom blir jätte lungna och  visar tecken på att dom healars , som att öronen fladrar eller vad det kallas benen rycker till .

hur ser ni på att kalla er för healer ?

men att skika  omtanke och värme är ju healing på ett sätt.

att visa att man bryr sig är åsså healing . men hur tänker ni på  om healing

[GunillaF]
0

Man kan iallafall inte kalla sig för certifierad healer utan att ha gått utbildningar och blivit godkänd.

[Tobbe-Rutgersson]
0

oki , tack, ..     får gå en  sådan kurs /utbildning då.. för healing är något jag brinner för .

men man kan ju heala djuren och sända om tanke tillandra

behöver ju inte kalla det för   healing .  får gå en sådan kurs. ska gå hundmassör , eller hur det stavas ,

hade jag tänkt men healing kurs vill jag gärna gå , få ta den  efter nuvarande kurs

Andina
0

Jag anser att man helar när man får någon att må lite bättre, på ett eller annat sätt. Healing är ju egentligen 'ingenting annat' än Kärlek…
I den stunden är du en healer. Så som jag ser det.

Själv vill jag inte hålla mig med 'etiketter' - men det är en helt personlig hållning som jag själv trivs med, om andra vill benämna sig som Healers eller inte är upp till var och en, enligt mig. Men om jag skulle benämna mig som healer, så skulle det vara viktigt för mig att veta att jag också hjälpt och hjälper andra människor till ett bättre välbefinnande (psykiskt, fysiskt, mentalt, känslomässigt eller vad som).

Så - med mitt sätt att se det är du en Healer när du märker att dina hundar mår bättre av din healing.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

[GunillaF]
0

#2 Nog kan du kalla dig healer utan att ha gått utbildningar. Det var inte så jag menade…

Men jag vet de som kallar sig för utbildade, utan att vara det.

Heala på du, både människor som ber om det, samt djur.

[Tobbe-Rutgersson]
0

tack ,  glad man blir nu , man kan då sända kärlek och omtanke  till andra som healing .    finns inget annat som är så finnt att hjälpa andra,.

att se andra må bättre är så  gott att se man mår själv bättre av att hjälpa andra ..

Andina
0

Skrev samtidigt som Gunilla - och jag kan bara hålla med, har jag gått en utbildning, blivit certifierad och arbetar offentligt med det så kan man vilja kalla sig för Healer i sin marknadsföring - för att personer ska hitta rätt. Men då är "syftet" ett annat än det jag var inne på - då är det för att hitta nya kunder kanske, marknadsföring. Däremot om jag healar någon till att må bättre, då är jag i praktiken en healer.

Alltså - det beror på "syftet" om man ska kalla sig för healer kanske.

Glad

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

[Tobbe-Rutgersson]
0

healing ska komma från hjärtat, och ska vaa gratis  tycker jag..

för tar man betalt för det så är det inte från hjärtat å kommer det från en baktanke  med det , men allt är ju inte gratis

[GunillaF]
0

#7 Jasså….

Om du vill tala om att ta betalt eller inte så får du göra det i en ny tråd…

Det är bra att inte blanda ihop för många ämnen i samma. Det blir lättare att hitta rätt på trådarna sedan om man vill.

Indiania
0

Vad härligt Tobbe att du healar dina hundar Glad Jag tycker som de andra skrivit att healing är inte annat än kärlek.

Jag har arbetat inom vården i hela mitt liv och är utbildad i healing men kallar mig aldrig för healers, fråga mig inte varför men jag har detta med healing mer som en hobby.

Tycker att healing har ett stort område man kan ge kärlek ( heala ) på många olika sätt både till djur och människor och till vår natur. Det känns så naturligt.

Kram till dig Tobbe!

" Var nära naturen - var när dig själv "

[Tobbe-Rutgersson]
0

tack för allas åsikter,,    så jag kan  då säga att jag sänder värme till andra utan problem,  för att sända om tanke och kärlek skadar ju aldrig ..

Denna kommentar har tagits bort.
Skogshumblan
0

Jag kanske är lite "tråkig " men jag har svårt för att själv eller när andra benämner sig som någon titel de inte har någon som helst formell utbildnig för. Gäller även i civila livet. Du är inte kock bara för att du gillar att laga mat, är bra på smaker och färger etc. Lika så är du inte ett medium för att du är medial eller fått lite varsel nu och då.

Precis som i vanliga livet anser jag att yrken där du själv eller andra människor är inblandade kräver utbildningar så du får möjlighet att växa och lära dig mer om din talang och hur den funkar hos dig.

Därmed inte sagt att du eller någon annan inte har eller kan ha talang/ förutsättningar för att bli en bra healer eller medium:)

Det var en "pessimist"- humblas tankar;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Tunridan]
0

Intressant tråd detta. Benämningar och etiketter man sätter på sig själva och andra kan vara både till hjälp och till hinder.

Varför är det så viktigt att få kalla sig något, är också en fråga att ställa. Den har jag ställt till mig själv många gånger. :-)

Att heala är att hela, vilket ligger i ordets betydelse, och vilket innebär en medveten påverkan på energier och att man har fått vissa "inre nycklar" för att kunna göra detta. 

Så med det sagt är man inte en healer bara för att man gillar att skicka kärlek och ljus och pyssla om sina nära och kära. Inte i mina ögon.

Då skulle vem som helst kunna kalla sig en healer och det tar bort en del av innebörden och betydelsen av den inre mognaden och förståelsen som måste till.

Jag är inne lite på vad Skogis säger, även om jag ser att utbildning kan ske på olika sätt förstås. Vissa utbildar sig hos andra människor, vissa får sin utbildning direkt av andevärlden och/eller i naturen. Ibland är det en blandning.

Hur som helst så behövs som sagt en del mognad och inre utveckling, innan man kan "kalla sig healer". Annars förlorar ordet lite av sitt värde, anser jag.

En healer kan också vara och göra på olika vis. En roll som shamanen eller häxan har t ex, är den av healer. Men många är ju healers, utan att vara varken häxor eller shamaner.

glittertind
0

Det är lätt att falla för glamouren i en titel, och det är farligt, när det gäller andliga ting. Healing är en helig handling. Man samarbetar med änglar och höga andliga väsen och vet inte exakt hur energierna styrs.

Man ska vara maximalt ödmjuk inför detta och veta att man är ett redskap för högre makter, inte en person, som av egen kraft för över energier.

Det krävs mycket arbete från "insidan" för att kanalen ska bli så ren som möjligt, så att energierna kan flöda igenom redskapet.

Det är guider och änglar som styr detta, inte vi själva. Därför krävs det en hög grad av andlig mognad för att det ska fungera bra. Den har man bl.a. med sig sedan tidigare liv, i form av erfarenheter och kan inte läsas i böcker för att läras. Det handlar om kärlek, medkänsla, empati och att kunna släppa sitt eget ego och sin längtan att själv stå i rampljuset.

Glad

Glittertind

Skogshumblan
0

Så bra skrivet Glittertind! Det är så klockrent!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Tobbe-Rutgersson]
0

vill inte stå i ramp ljuset, vill stödja andra , för utan alla andra vad är man själv då  ..

[Tunridan]
0

#14 Fast i vissa former av healing arbetar man ju inte med varken änglar eller guider eller andra väsen?

Det finns som sagt olika former av healing, det finns en mängd olika tekniker och varianter, så det går liksom inte att generalisera och säga att all healing kommer från änglar och guider.

Den form som jag arbetar med och utbildar mig inom, har t ex inte med varken änglar eller guider att göra. Där används Kraften som är väckt inom mig och som kommer genom mig, eftersom allt är Ett.

Så det du säger om att inte veta exakt hur energierna styrs, stämmer i alla fall inte på den form av healing jag gör.

Denna kommentar har tagits bort.