Healing iFokus

Healing

Läst 4826 ggr
[Tobbe-Rutgersson]
0

God morgon. 2 mars

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vaknar till en grå dag igen,  nu vill jag bara ha vår och värme.

men tur är la att inte grusvägarna ser ut så här längre.

ha det så bra

[GunillaF]
0

God morgon Tobbe och alla som kommer hit eftersom.

En vackert blå himmel ser jag genom förnstret. Solen tar sig upp bakom skogskanten. Det blir en fin dag.

I natt stog jag länge och tittade på ett vackert norrsken. Jag önskar att ni hade sett det! Så vackert.

Ha en bra Onsdag!

majlar
0

God morgon Tobbe och Gunilla och ni andra som snart tittar in.

Fina bilder ni har.

Här är det en grå dimma som innesluter allt och alla. Men om man sticker ut näsan genom dörrspringan så känner man att det börjar lukta vår.

Ha en fin dag alla och var rädda om varann

AnnL
0

Godmorgon!

Här är det också grått men ändå lite vår i luften.

En lugn dag med lite pyssel hemma och promenad. Klippa mig i kväll.

Ha en bra dag. Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Skogshumblan
0

Morn' vänner.

Instämmer helt i önskan om vår & lite värme!

Här är lediga dagen så barnen och jag tar dagen som den är:)

Ha en skön dag alla!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

glittertind
0

Grått här också…

Men isen är borta… Det går att promenera ute nu…

Så upptäcker jag att kläderna stramar mer än vanligt, att knäna värker av artros och att vågen skriker när jag ställer mig på den.

Tro inte att det är ett kosmetiskt problem… Nej, Det är en katastrof med index på 31 när knän och höfter smärtar..Då är det svårt att träna! Nu är det allvar och medecinskt! Och jag är idrottslärare!!!! Vilket föredöme!!!

Det finns ett uttryck:"Tro aldrig på en smal kock!" Men kan vända på det: "Tro aldrig på en fet idrottslärare!"

Så nu gäller det!!!!

Må gott!

glittertindGlad

Glittertind

Elpida
0

God morgon!

Jag har hört det ryktas…. att det ska bli upp till +6 och sol imorgon. Hoppas, hoppas, hoppas!!!!!Glad

Fortfarande fylld av energi efter trummorna igår. Jag är såååå imponerad av dessa män och kvinnor, Vilken styrka, vilken energi, vilken glädje!!!!!

Glittertind, det låter som att du behöver ta hand om dig. Var rädd om kroppen för den ska hålla länge! Fast det vet du säkert redanFlört.

Ha en härlig onsdag min vänner - det ska jag ha!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Andina
0

Go'Morron alla vårsolar!

Härliga bilder ni bjuder på idag igen - tack för dem!

-7 grader när jag vaknade - men de lovar upp till +2 grader mitt på dagen, jippiiiie solen har börjat värma på nu också!!! Då kommer nog våren snart! Idag är det strålande solsken så det blir nog en vända ut idag för att lapa in lite D-vitamin ;)

Ja, ni ska vara rädda om era boningar och inredningar, inte provocera era kroppar mer än nyttigt. Ni ska ju leva i dem hela resten av ert liv. (Lev som jag lär, inte som jag lever…Skäms)

* * *

Önskar er alla en helt underbar dag idag!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Clary
0

God morgon här inne Skrattande

Här strålar solen för fullt, -8 när jag gick upp men nu värmer solen så pass att jag ska ta kaffet med mig ut och njuta en stund av sol och fågelsång.

Ha en fin dag

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Indiania
0

Godmorgon alla!

Här är det också grått och disigt i dag, hoppas solen kommer i morgon som du säger Elpida.

Lyckans ost Gunilla som fick se det vackra norrskenet.

Glittertind du har inte funderat på att börja med LCHF?

Nu skall jag sätta på kaffet.

Ha en skön dag! Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

Indiania
0

#8 Hej Clary!  Vad skönt att du har sol! Skrattande

" Var nära naturen - var när dig själv "

szirius
0

God morgon! Det är så härligt att gå in i den här tråden varje morgon, det spritter av positivitet inför den nya dagen…hoppas att det smittar av sig lite. Jag känner mig krasslig, kroppen ömmar coh huvudet är fullt med jobbstress, som jag försöker andas bort…det är så mkt som händer varenda dag nu, och man ska hålla koll på alla trådar.

Här har värmen övergett oss, några pluttiga plusgrader och molnigt, så idag tar jag ingen kaffepaus på trappen. ..

Har drabbats av en släng hemlängtan också,,, inte direkt hemlängtan, men längtan efter att ha mina kära nära, så att vi kan sitta o dricka kaffet tillsammans…nåja, nedräkning till påsk, då får vi fullt med besökGlad

# 6 vad härligt att trummorna var så bra! Det var du värd!Kyss

Nåja, vidare mot jobb,jobb,jobbFlört.

Ikväll dubbla pass dans nere i källaren -kul, men vad kroppen säger sedan får vi se…Tyst

Ha en underbar onsdag!!!

korseett
0

god förmiddag

Första vårmånaden är här och ja våren är faktiskt i antågande. Du hör den på fågeldrillen, ser det på ljuset, dagsmejan, trädknopparna som sväller, porl i bäcken, istappar som sväller på natten och tynar på dagen i solen. Lukten är också den här för det luktar vår- lite som en blöt ylletröja. Trots alla minusgrader och mera snö så är den obevekligen på frammarsch och gör allt för att få rätten till liv och väcka upp från dvala.

Fast jag gillar inte att jag tappade ett par dagar i februari för jag behöver den extra tiden haha. Nåja- det reder sigGlad

Ha en bra dag alla

Doris
0

God förmiddag  Solen skiner här också,  dagsmeja ute Glad. Ska kanske ta en skidtur idag  Sen på eftermiddagen ska jag nog sova lite jag har en jobb natt fram för mig

kramar till er alla här

Dolla

Allting är möjligt

tin-tin68
0

God förmiddag från mig med.

Underbara bilder ni bjuder på Tack

Solen skiner och det ser ut att bli en underbar dag.Lite träningsvärk sedan gårdagen men men vill man komma i bättre form och bli fin får man lida pinGlad Så bättre nu än aldrig.

Må så gott

Elpida
0

#11 Szirius, det är inte bra när även de roliga sakerna leder till ngt *ont*. Om du vill skickar jag gärna lite go'a bubblor till dig i em!Kyss

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

korseett
0

glittertind jag rekommenderar verkligen LCHFkosten för dig

Toyan
0

God middag!

Solsken, fågelsång och några plusgrader, det är en härlig vårdag härGlad

Sänder krya-på -er-tankar till er som är krassliga och önskar er en bra dagKyss

agge65
0

God middag :) Här strålar solen och 4 + säger min telefon att det är ute. Sitter med ett öppet köksfönster och försöker få lite färg på näsan. Önskar er alla en fin eftermiddag/kväll och senare, en god natt.

http://enovalkommengast.wordpress.com/

glittertind
0

Tack för all omtanke och vänliga råd!

LCHF kosten har jag prövat, med stora gallbesvär som följd, högt kolesterol följde också med i bilden, trots ordentlig motion. Visst gick jag ner sju kg på kort tid, men det gick inte att hålla på med det….

Visst håller man nera insulinproduktionen, men med följd av att fettet stannar i blodet och ställer till det på olika sätt. Näringsämnen och vitaminer, som finns i kolhydraterna, får man heller inte i sig på rätt sätt. Frukt, grönsaker och gryner innehåller så mycket bra saker, som man behöver dagligen. Det jag ska satsa på nu, är att dra in på de snabbaste kolhydraterna och vara försiktig med fett. Grov gröt och fullkornsprodukter, grönsaker och någon enstaka frukt ska jag äta lagom av… Då blir man inte hungrig så lätt, för det är sockerbristen i blodet, som gör en så hungrig…

Ja, jag har detta i min undervisning, och mina elever skriver i dagarna just på detta temat…

Helt otroligt, men sant… Det är många faktorer som gjort att det blivit så. En är att det är så väldigt roligt att göra smycken… Stillasittande, alltså…

Glad

Glittertind