Healing iFokus

Healing

Etikettintuitionsövningar
Läst 4129 ggr
Andina
0

Snabba associationer - Vad är....?

Jag kommer i nästa inlägg ge dig ett ord - som jag vill att du skriver dina första tankar och 'associationer' ikring. D v s det första som du kommer att tänka på.

Låt orden komma utan eftertanke, utan att fundera ut hur du ska uttrycka dig, utan att fundera ikring ordet. Låt bara det som intuitivt eller instinktivt komma till dig. Skriv ner de första tankarna som kommer till dig - hur många eller hur få de än är. Det är de 'intuitiva' svaren jag vill att övningen ska komma åt - inte vad vi med vår hjärna har tänkt ut.

Så - så fort du läst ordet i nästa övning, skriv ner, helt spontant, intuitivt, skriv ner allt som kommer till dig utan att analysera det?

Vad är…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Andina
0

… Healing?

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

Indiania
0

Kärlek, helande och glädje att kunna finnas till för varandra Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

Skogshumblan
0

Omtanke, varmt omslutande ljus och tankar, glädjefyllt, allvar men ändå inte "långfredagstungt". Mjuka varma handdukar/filtar. Dofter som tilltalar och lugn.

En gåva likt alla andra gåvor vi människor kan ha, jag säger gåvor för jag ser det som gåvor vi fått att förvalta.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[GunillaF]
0

KÄRLEK

Lynxx
0

Flytväst.

/L

[Tobbe-Rutgersson]
0

gåvor från hjärtat, omtanke värme

majlar
0

Kärlek och omtanke

helenahi
0

skönt….

tro hopp och kärlek...

Helena2
0

läkning

Andina
0

Kärlek

Glada barn

var de ord som först kom till mig (när jag gjorde tråden)

*V*V*V*V*V*

Vilka härliga 'kopplingar' ni gjort! Jag tycker det är spännande och kul att se vad som spontant kommer fram hos er av ordet…

Glad

[GunillaF]
0

#10 Jaa, det var en rolig övning. Tack! Skrattande

Elpida
0

Ljus, färger, värme, kärlek till människan, läkande, energi.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Andina
0

Så här ser jag på det:

De spontana tankar och känslor som kommer upp är en del av den drivande kraften till ens intresse för healing.
De är också det vi själva har behövt och behöver - och som är/varit ursprunget till vårt intresse för healing.

* * *

Fortsätt sedan övningen:

Ta dessa ord och tankar och 'ge' dem till dig själv en hel dag! Och varför inte idag?!

[GunillaF]
0

#13 Ja, det var en bra idé.

Jag ger kärlek till mig själv, hela dagen då!KyssSkrattande

Indiania
0

Det låter bra Andina jag ger kärlek och helande glädje till mig själv och andra hela dagen! Kyss

" Var nära naturen - var när dig själv "

Andina
0

Så gör jag också. Idag ska jag bjuda mig själv på Kärlek och göra mitt inre barn Glad! Hela da'n!

SkrattandeKyss

Denna kommentar har tagits bort.
Elpida
0

Åh man tackar - det ska jag absolut göra!!Kyss

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[rore]
0

kärlek, förlåtelse,,Omslutande värme genererar mer mer och ännu mer,,,

Ogreppbart och alldeles underbart

agge65
0

Kärlek, helande, värme

http://enovalkommengast.wordpress.com/

Andina
0

Rore - då föreslår jag att du ger exakt det du 'associerade Healing till', till dig själv hela dagen imorgon! (Se #13) ;)

Agge65 - Detsamma för dig, ge exakt det du 'fick till dig', hela da'n imorgon! (Se #13)

Kyss

[rore]
0

Aha Andina!,, Då börjar jag nu då Kyss