Healing iFokus

Healing

Etikett: djurhealing
Läst 5780 ggr
[Tobbe-Rutgersson]
0

är det nån mer än jag

är det nån mer än jag som hänger ut lite tallbollar till småfåglarna och healar bollarna  , med varme och kärlek till naturen så små fåglarna ska känna sig omtänkta och värme.

Andina
0

Vad intressant, Tobbe! 
Jag lägger ut talgbollar, frön och nötter till fåglarna (som även rådjur och ekorrar äter av). Men - varför har jag aldrig tänkt på att ladda dem med 'helande energier'?!? Det får det bli framöver.

Härligt med människor som värnar om våra djur!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Indiania
0

30 Vad gulligt Tobbe, det skall jag också göra i fortsättningen, tack! Skrattande

" Var nära naturen - var när dig själv "

[Tobbe-Rutgersson]
0

djuren betyder så mycket . såg när en hök tog en liten fågel så då tänkte jag att jag krafftladdar  med beskydd och kärlek , sen des har jag inte sett en enda hök inärheten , men en vacker hack spätt , slänger upp vidion sen

Denna kommentar har tagits bort.
[GunillaF]
0

Fin idé och tanke. Glad

majlar
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag brukar säga varsågoda min små vänner när jag går ut med frön och talgbollar. Får sända god energi jag med hädanefter.

Navajolady
0

Underbart TS .Vi har några skator här som varje dag får mat som blir över och dom gör rent hus varje gång.Så fort man kommer utanför dörren sitter dom i tallen och babblar:-) Vill väl ha mera mat förstårsGlad och istället för att slänga rester kommer det tillbaka till jorden igen.Ska erkänna att både min mor som bor granne och jag skämt bort dom bra nog.

[Tobbe-Rutgersson]
0

vacker hackspett ,   min kameras objektv ville sammarbeta behöver ett teleskopobjektv för såna fina när bilder du har ,

majlar
0

#8 Tack snälla du @:

Elpida
0

Men du, det ska jag genast börja med!!Glad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[Tunridan]
0

Jättefin tanke faktiskt och en bra idé Tobbe. Fast jag undrar lite över hur du tänker när du vill skydda småfåglarna mot hök?

Rovfåglar är fantastiska djur och lika mycket del av naturen som de småfåglar du hjälper. Rovdjur och byte är båda lika viktiga för den ekologiska balansen, de dansar en dans tillsammans - för naturen är både liv och död. Död ger liv, så som det ska vara. :-)

[Tobbe-Rutgersson]
0

a så kan man tänka åsså , jag ville bara beskydda just när dom äter , dom sitter så fint och pickar på sin mat , sen vad som händer bortom manten kan man inte beskydda .   där får naturen gå som den är menad

[Tunridan]
0

#12 Okej, då förstår jag mer hur du tänker. Tack för förtydligandet.

[Tobbe-Rutgersson]
0

så lite  ,,

[Jeremina]
0

Jag gör egna talgbollar och ger dem frön och samtidigt pratar jag med dem som jag även gör med mina blommor inne och växter ute Glad

[Tobbe-Rutgersson]
0

kan du senda et pm eller skriva här hur du gör, har velat göra det länge ,, jag pratar till dom ibland , jag brukar prata till dom ibland jag med.

jusrt nu börjar jag lära mig djurens språk, hämtar vatten till hundarna , och katten på utsidan,, blev så glad när katten komm hadde inte set han på länge trodde han blivit påkörd .  men han komm gående på grusvägen ,  vad man kan bli glad över så lite

Helena2
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jättefin tanke! Ska jag börja med när jag lägger ut mat till rådjuren;)

[Tobbe-Rutgersson]
0

XD roligt att höra

[Tobbe-Rutgersson]
0

XD roligt att höra

glittertind
0

Ja, det är en underbar idé att ge talgbollarna energi…

Jag tycker inte det kivar med hökens jagande alls… Den tar väl annat småvillt också…

Det är svårt med den ekologiska ballansen, när man vill skydda allt som lever. Men småfåglarna fryser och svälter ordentligt just nu och den allra största delen av dem klarar inte vintern. Så låt oss vara rädda om dem som finns…

Glad

Glittertind

Helena2
0

Tyvärr är det samma med rådjur! De klarar inte sådana här vintrar! Har köpt runt 200 kg foder i vinter! De kommer dygnet runt och äter! När det är som kallast ligger de till och med brevid mathögen! Så vintrarna som varit har varit hård mot våra djur!

[Tobbe-Rutgersson]
0

funderar på att köpa foder till råddjuren   , får fråga grannen om det är ok med att slänga ut foder i skogen ,, skulle alldrig vilja lägga nära en väg då kan dom ju bli skadade . ,   ,   önska att man hade vunit mkt pengar så man kan  hjälpa naturen,   och andra fonder ,   vi som lever på jorden  (mäniskan tar allt förgivet.  jag blir smått ledsen när jag hört att dom ska bygga ut stan på landet ,  dom slänger om allt. hur ska vi kuna odla mat då.   jag skriver om deta i en word dock så det blir rätt stavat . slänger upp det här ikväll.:::: ta hand om er  vänner::.