Nu kommer en dikt
En vind vid havet fylld med dofter av tång och salt.
Starka vindar slänger sig över mig , slänger håret bakåt .
Får molnen att röra sig in mot land, ett doft ljud av åska, sitter på stranden utan att bry sig om att duggregnet ökar i kraft. Till ett ösregn , det har nu blivit aldeles svart på himmelen, hela den blå himmelen har nu blivit svart men ändå sitter jag kvar på stranden och låter dropparna av regnet falla ned från mina kinder ,
Det ända jag kan se är den vackra blåa himlen som jag bygger upp i mitt inre, där det bara är en stor blå himmel som växer sig starkare och starkare.
Jag av slutar drömmen och ser sedan hur himmelen bryter molnen och slänger allt starkare den blå vackra himmelen över land och hav.
Jag går hem . med blöta kläder och tänker vilken underbar värld som vi har.
---skada inte våran planet ta hand om den med kärlek och omtanke---
Jag kan riktigt känna hur det är att sitta där på stranden…
Tack Tobbe!
Du skriver fint Tobbe och dessa ord gick rätt in i hjärtat.
---skada inte våran planet ta hand om den med kärlek och omtanke---Det är verkligen något att tänka på!
" Var nära naturen - var när dig själv "
tack , roligt att höra
och tack till alla ni andra som koment åsså
himmelen bryter molnen och slänger allt starkare den blå vackra himmelen över land och hav.
Det var min favorit i din dikt. Du är en riktigt härlig poet Tobbe.
Kram

åh vilken härlig bild jag fick. Gillar just det här när man tar regnet och njuter av det istället, gör det till något positivt, utmanar vädergudarna
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
jag har en stark bilöd framför mig av att jag sitter på en plat seten kant vid havet . med en liten strand vid vatten ytan inte så stor , en liten strand.
får dra mig till havet och ta lite kort så man kan lägga upp bilder till dikterna ..
en fråga såg ni som att himelen klarnar från mitten ? sen utåt allt båare
Härliga tankar och känslor du förmedlar i din dikt!
Sommarregn med åska är helt underbart i min Värld.
Tack, Tobbe!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Åh så vackert