Healing vid migrän?
Hej på er!
Måste få fråga om någon av er har erfarenhet av healing vid migrän? Jag lider av migrän och igår fick jag ett anfall som slutade med att jag kräks det är så jobbigt att ha det så här.
Jag hade rester kvar av migränen idag så jag healade mig själv men jag är som jag är och tvivlar på min förmåga att vara den kanal jag ska vara och att healingen går fram.
Jag får bra feedback från dom jag healar dom berättar vad dom känner och upplever ändå tvivlar jag på mig själv
Så iallafall bad jag om att få känna vad dom som jag healar känner och upplevde för första ggn en otrolig värme i från mina händer sedan började jag att gråta mitt i allt fantastiskt var det i alla fall fast jag fortfarande har ont i nacken.
Jag har migrän ytterst sällan, någon gång på flera, flera år. Och då relativt lätt. Men jag har själv jobbat med andra som haft migrän och som blivit hjälpta. Men det är alltid svårare att 'heala' sig själv - man är ju delvis sitt problem… och vi har ofta svårt att släppa taget om de mönster som triggar igång problemen.
Beror din migrän på hormoner - kanske kommer 'regelbundet' vid pms t ex, eller annat - prova att dra ner på socker/kolhydrater.
Beror den på spänningar - ja, då vet du vad jag ska säga, gör avslappningsövningar.
När du märker att migränen börjar komma - gör riktigt bra avslappnings-/andningsövningar, innan den får fart.
Tryck milt men bestämt med ett finger mitt på hjässan - där fontanellen ligger. Trycker du där en stund kan du känna att värken 'sipprar ut' därifrån.
Om du fått så bra feedback från dem du healat - och ändå inte vågar ta in det, ja, då återstår bara en sak; Att fortsätta heala om och om igen tills du vågar tro på feedbacken! ;) Tlliten kommer allt efter som man märker att det faktiskt har en effekt.
Och du märker ju t o m effekten på dig själv!
Så fortsätt att öva aktivt, på dig själv och på andra, du kommer att våga stå upp för orden: "Jag är en healingkanal!"

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Andina Jag får migrän då jag har för mycket runt om mig just nu så är en del av mitt liv en enda stor röra av allt jag just upptäcker om mig själv och av våran situation här hemma jag önskar så att min gubbe snart får jobb i sverige så att vi kan dela ansvaret bättre här hemma.
Här ges det inte upp jag ska fortsätta träna Nu ska jag sluta tvivla då jag verkligen fick känna denna fantastiska värme från mina händer själv Den har jag inte känt tidigare då jag healat mig själv men nu fick jag det och jag är oerhört tacksam för det.Lite tvivel beror nog också på att jag har förfrysigt mina händer och frysigt mycket om mina händer sedan dess.
Det är nog svårare att heala sig själv men jag får träna.
tin-tin. Du har fått bra svar från Andina.
Träna och åter träna och självklart ska du tro på dig själv!:-)
Jag har hjälpt personer att hjälpa sig själva under migränanfall och det har gett lyckade resultat varje gång.
Gunilla F Bot och bättring till mig själv
Kan jag annat än att tro nu då jag verkligen fick uppleva denna värme. Jag har frysit så om mina händer så jag har nog inte förstått att dom jag healar kan känna värme då de mina alltid tyckt att mina händer är iskalla.Men vid närmare efter tanke så har dom inte klagat så mycket den senaste tiden.
allhealing intressant hur gör du då?
#5 Jag är som en isbit om händerna så gott som jämt, men när jag healar och någon timme efter så är de som kaminer :-)
#7 Gott då är jag inte den enda isbiten här då.Fram för mer healing så vi slipper frysa
Metoden jag själv utvecklat är generell och ser helt enkelt vart en person har obalans. Genom att medvetandegöra denna obalans hos den som har den och dessutom låta personen själv ta fullt ansvar för att balansen återställs skapar ett fullständigt eget ansvar kring den egna situationen.
Eftersom jag direkt ser om personen verklighen är beredd att ta detta ansvaret eller istället glida undan ifrån det såkan jag medvetandegöra och kvarhålla personen i det fokus som krävs tills det att balansen är återställd.
När den väl är balanserad så brukar aldrig mer symptomen komma åter eftersom själva orsaken till verkan har blivit medvetandegjord och avklarad.
9#
Väldigt intressant det du skriver.Tack för din förklaring
Kram