Stenen turkos
Hej 
Jag har länge letat efter stenen turkos. Det verkar svårt…antingen i butik i stockholm eller över webben. Helst butik.. Någon som vet vart jag kan få tag på den? Helst indianernas turkos.
Hoppas någon vet! 
Varmaste hälsningar
Emelie
Har du varit på Kristallrummet i Stockholm?
" Var nära naturen - var när dig själv "
Jag har kollat websidan förut och de har bara från kina.. Nu ringde jag och de sa att den heter "sleeping beauty" men den är slut och de visste inte när den kommer igen…
Nu vet jag vad den heter i alla fall, ska undersöka lite på webben…
Tack för ditt tips! 
Vad bra emeliefm
Då fick jag veta att det finns olika turkosstenar, skall skriva upp namnet på indianernas sten.
Vad bra!
Jag läste att namnet kommer från en gruva i Usa…
#4 Nu har jag också varit inne och läst. Vill du tala om när de fått stenen på kristallrummet?
När jag frågade så visste de inte..tydligen så är den mycket svår att få tag på…Pratade med en annan butik nu som berättade att sleeping beauty stenen är jätteliten som i storleken av en röd lins och dyrare. Den används mer oftast i smycken.
Den vanligaste turkosen är den kinesiska som bl.a. tibetanska munkar använder sig av.
Varmaste hälsningar
Emelie 
Här finns turkoser
Tack Gunilla! Den länken känner jag igen 
Det är en sådan sten ute på tradera nu. Utropspris 95:-
Ingen har lagt bud på den ännu.
Länken Gunilla länkade, mkt bra affär , snabba leveranser.
#10 Jag har beställt där några gånger och grejerna kommer efter 4-5 dagar!
Adressen finns i länkarkivet.
Hej!
Jag har hemma! Jag är ordentligt påläst angående turkoser och kan kanske hjälpa till…
Har samlat en del och kan kanske avvara. Kan kanske också göra upp någon sorts smycke, om det är intressant.
Kontakta mig, personligen, om du vill.
Glittertind

#13 varför inte det?
Inom ädelstenshandeln förekommer det väldigt mycket förfalskningar, och det är lätt att bli lurad när man skickar efter material, som man inte ser i verkligheten.
Mvh
glittertind
Glittertind
Går det inte att lägga in bild?
emeliefm…. Gå in på min blogg igen http://glaselldesign.blogspot.com
så lägger jag in ditt initialsmycke där….
Mvh
Glittertind