Healing iFokus

Healing

Etikettmat-för-själen
Läst 3485 ggr
[Tobbe-Rutgersson]
0

Drömm om mat

Jag sov en mkt skön drömm , jag drömmde att  jag lagade mat flera olika rätter. men jag hadde bara massa olika grönsaker. inget kött , sen den drömmen bestämde jag mig för att jag ska bli vegiterian , men det kan bli svårt man måste avvänja sig så långsamt.  men jag ska fixa det jag ska bli vegiterian.

så lite tipåps på veg mat hade vart roligt att kunna ta del av,

jag har testat göra fransk rotatuili  eller hur det stavas

fallafel.

purjulökssoppa

p.s

Jag älskar att stå i köket oxh laga mat , jag kan stå i köket i timmar och greja med samm a rätt, finns inget så helande för mig som när jag står och lagar mat.   och då är det från grunden inga halvfabrikat vill jag ha . men ibland orkar man inte eller rättare sagt har inte tid

.    om jag vetat hur enkelt och gott all veg mat är hadde jag slutat med köttet tidigare.

[GunillaF]
0

Hoppas det kommer några tips och recept på vegmat till dig.

Annars kan du gå in på vegitariskt ifokus och kika.

(Felstavat…men du förstår)

[Tobbe-Rutgersson]
0

aa tack så mycket ska gå in och kolla där

Navajolady
0

Förstår dig så väl min passion är många timmar i köket me både bak och malagning.Visst är det helande på alla vis sen kan man njuta av det goda man tillrettGlad

Är inte vegetarian men äter mycket av vegetariskt och har kommit på att känner jag inte för köttet kan man göra olika grytor likadant fast man utesluter just köttet.Är ingen receptnisse utan gör allt i huvudet men tycker att speciellt grytor blir lika goda fast man utesluter just köttet.Istället kan man trolla lite och tillsätta extra grönsaker man själv känner för.

Sen finns det sojakött att köpa som ersätter kött som inte alls är så dumt.Om du fortfarande äter ägg tex finns många bra potatisrätter som tex rårakor pajer gratänger mm.

Ett tips är att googla fram vegetariska kokböcker som det finns massor av och som innehåller väldigt goda recept och förklaringar kring att få i sig tillräckligt med fibrer och allt nyttigt kroppen behöver när man väljer bort köttet.

Lycka till och Bon Apetit!

[Tobbe-Rutgersson]
0

tack. vist är köket bra om man känner sig nere  och ensam.

jag brukar ta och ställa mig i köket och slänga ihopp en rätt som är klar på kvällen, där emmelan slänger jag ihopp en liten lunch  har blivit så mycket bätre på matlagning .  kansew ska söka mäster kocken