Healing iFokus

Healing

Läst 3677 ggr
Lynxx
0

Norrsken på G?

Solen hade en rejäl eruption härom dagen - tydligen den största för denna nya cykel, som börjat nu.

Nu skriver de att det kan bli norrsken i natt. De i norr, som har molnfritt, kanske kan se ngt?

Den heter: X-Class Flare

/L

[GunillaF]
0

Ah… Jag bor i norr, det börjar spricka upp i molnen och jag är uppe länge om nätterna.

Ska kolla i natt! Tack för tipset och länken!Glad

Lynxx
0

Mm…ska bli intressant & se om det stämmer :-)

/L

Indiania
0

#1 Ser du norrsken kan du väl ta ett foto Gunilla!Glad

Tack för länken Lynxx Flört

" Var nära naturen - var när dig själv "

[GunillaF]
0

#3 Jaa det ska jag göraGlad

Lynxx
0

De e kraftfulla saker asså:

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/solstorm-pa-vag-mot-jorden_5950073.svd

Moln med laddade partiklar färdas nu mot jorden med en hastighet på 900 kilometer i sekunden.

De kan störa exempelvis satelliter, kommunikationsutrustning och radar.

Berlingske tidene rapporterar att man i Kina redan märkt av störningar på sin kortvågskommunikation och att störningar på satelliter förväntas de närmsta dagarna.

Solstormar kan även ge norrsken. Enligt BBC har man i Nordirland och Storbritannien redan observerat norrsken ovanligt långt söderut. Tidigare stormar har orsakat skador på flera håll, i den amerikanska delstaten Illinois slogs telefonförbindelserna ut 1972 och 1989 fick sex miljoner människor strömavbrott i Quebec, Kanada.

---

Så det kommer nog att synas i flera dagar

Uj! Uj!

/L

[GunillaF]
0

Äsch….det är så mulet hos mig att jag inte ens ser månen inatt. Än mindre något norrsken. Hoppas på klarare väder i morgonnatt

Lynxx
0

Typiskt! - som en viss björn med mycket liten hjärna brukar säga :-(

/L

Andina
0

spännande att se om någon här får uppleva detta 'norrsken'!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

minda
0

Södra Finland 14.2 - passligt till Vändagen Skrattande

Vi har norrsken ställvis ganska "ofta" häråt till och med, i alla fall i mitt tycke, har flera gånger sett det i trakterna.

Jag funderade nog lite, för det var lite annorlunda "struktur" på skenet denna gång, en massa pelarliknande lyse och de rörde itne på sig så jätte livligt.

Så, ja frsenda glad vändag på er! Skrattande

majlar
0

Gud så vackert. Tänk att få uppleva något så fantastiskt. Tack för att du visar din egna bilder.

Kram

[GunillaF]
0

Åh, så vackert. Norrsken är trollskt!

Indiania
0

Så fantastiskt vackert ! Tänk att få vara med om sådant.

Tack Minda för vi får njuta av dessa bilder! Kyss

" Var nära naturen - var när dig själv "

Cristine
0

Det är så underbart med norrsken, för ungefär 4 år sedan stod jag ofta och tittade på det genom mitt panorama fönster. Det uppstod ofta det året och jag minns att det var väldigt mycket snö och kallt då också!

Här är det lätta moln men dock molnigt, hoppas de skingrar sig under dagen!

Nu har jag inte så fin utsikt längre eftersom där jag bor nu skummer skogen lite.Rynkar på näsan

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.