Healing iFokus

Healing

Läst 1921 ggr
[GunillaF]
0

God morgon 17:e Februari

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Redan Torsdag! Vart tar veckorna vägen?!

I dag är dagen på månaden när vi får massage här på jobbet. Jag ska iväg om några minuter. Det är så skönt. Axlar och rygg tar stryk av att sitta hela dagarna framför datorn.

Det snöar lite och blåser kalla vindar idag, men snart är det vår.

Ha en riktigt bra dag allesammans.Kyss

[Tobbe-Rutgersson]
0

ha en underbar dag , alle hoppa

majlar
0

God morgon

Vilken underbart söt liten ängel. Gunilla

Vart tar dagarna vägen. Redan mitten på februari. I den här takten så ligger vi snart på badstranden och solar.

Ha en fin dag alla och var rädda om varann

Indiania
0

Godmorgon på er!

Gillar din ängel Gunilla!

Brorsan fick förhinder i går så det blir en tur till Molkom i dag i stället.

Ha en underbar torsdag alla vänner! Kyss

" Var nära naturen - var när dig själv "

Andina
0

Go'Morron i stugan!

Härlig liten änglabild! Och det låter inte illa att få massage på jobbet! Jag kan tro att du/ni njuter dessa 'massage-dagar', Gunilla.

Åh, Majlar, vad långt borta det verkar, sommar och sol, men visst är det så att tiden bara 'flyger förbi'. Bara inte våren och sommaren flyger förbi oxå… Jag ser fram emot de dagara då solen börjar värma på lite också och snön börjar smälta.

Ni är två änglar, Indiania, du och din bror! Ha en skön dag och tur till Molkom!

Har haft en ganska sömnlös natt, så jag är lite extra 'trög' just nu - så bäst att ladda med en kopp kaffe till! ;)

Ha en god torsdag allihop!

* * *

Torsdagen i mytologin
(fr Wikipedia)

Torsdag är den veckodag som i Norden är uppkallad efter den fornnordiska åskguden Tor.
På latin kallad dies Jovi, vilket betyder Jupiters dag. I norden jämställde man Tor med de romerska gudarnas konung, Jupiter.

Torsdagskvällen och den därpå följande natten var enligt folktro en vanlig tid för handlingar som hade med magi och trolldom att göra.
Ville man lära sig att spela av näcken eller tillverka en bjära, så skulle det ske tre torsdagar i följd.
Åtgärder mot sjukdomar skulle vidtas under torsdagsnatten.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

AnnL
0

Godmorgon!

Råkallt o någon minusgrad.

Får ha sol i sinnet när det inte är sol ute.

Ha en bra dag. Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Hoppfull
0

God Lunch!

Önskar er alla en riktigt bra torsdag!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

pearlnharmony
0

Åh Gunilla, va skönt med massage! Vi har också friskvård i form av massage på jobbet men, jag är ju bara vikarie så jag blir utan allt vad friskvård heter… Kanske jag får om jag får ett längre vik… Hm.

Intressant läsning Andina…måste kila in och se vad det står om Tisdagar. Har en dragning till tisdagar…vet ej varför.

Idag har jag stött på människor, högt och lågt som bara upplevt kaos! Kan månen vara så stark just nu. Det är ju fullmåne inom snar framtid (typ nu).

Kram på er alla//Anki

[AnnikaOhlsson]
0

Goeftermidda!

Snart dax för hemgång från jobbet… Ännu en arbetsdag avklarad. Hela dagen har jag jobbat till tonerna av Vivaldi! Härligt! Det blir så lättsamt på nåt vis!

Önskar er en fin dag/kväll/natt!

Kram på er alla!!

Toyan
0

God middag!

Tittar in och önskar er en fin fortsättning på dagenKyss