Healing iFokus

Healing

Etikettvisdomsord
Läst 3060 ggr
[GunillaF]
0

Dagens visdomsord

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Universum är fantastiskt, det kräver aldrig något av dig som du inte är redo för.

Iyanla Vanzant

Indiania
0

Underbara ord! Universum är fantastiskt! Tack GunillaKyss

" Var nära naturen - var när dig själv "

majlar
0

Fantastiskt. Det ordspråket passar mig bra idag.

Kram

Andina
0

Tack Indiania! Tänkvärda ord.

(Då undrar jag bara hur mycket är jag egentligen redo att möta… ;) )

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Indiania
0

#3 Det är Gunilla du får tacka Andina! Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

glittertind
0

Detta uttrycket antyder att universum är ett väsen… (Universum kräver…) Då innebär det att Universum, som ju är oändligt  är en tänkande och kännande varelse eller Gud, eller Gud manifesterad i materian = Guds kropp… Uttrycket innebär då att Gud inte kräver något av dig, som du inte är redo för. Om man tänker vidare: Vad kräver du själv av dig. Ofta mer än du är mogen och redo för…. Vi vill skynda på  vår utveckling, men glömmer att vi har evigheten på oss att nå målet. Och vi jämför oss med varandra, och tycker att vi inte räcker till…

Det är omöjligt för oss att veta vad vi har i ryggsäcken sedan tidigare liv. Och det är omöjligt att veta meningen med det liv vi lever nu. Vi har inte facit. Därför kan vi aldrig döma någon… inte ens oss själva. Eller veta vad jag ska kräva av mig själv, utom att jag ska göra mitt bästa i kärlek till andra människor.

Glad

Glittertind

[GunillaF]
0

#5 Eller är det så att vi bär på svaren?! Men har inte kommit riktigt underfund om hur vi ska plocka fram dem?!

En tanke från mig.Flört

glittertind
0

Visst bär vi på svaren. men religioner och kyrka, omgivninges tankar och vetenskapens forskningar förvirrar dem för oss. Vi kan inte lyssna inåt utan störning från förnuft och tankar. Men hade vi svaren medvetet framme om våra liv, så hade vi misst våra spontana reaktioner, på svårigheter vi ställs inför för att klara och växa av, och livet hade blivit förfelat.Vi får svaren så småningom, när vi är mogna för det, men inte förr.

Glad

Glittertind

[GunillaF]
0

#7 Jaa, det är en utveklingsfråga.Glad