Skriva dikter
jag undrar om det är fler än jag som brukar sätta sig , andas djupt och , sen skriva en dikt på alla kännslor man får.
(skulle man kunna göra lite reklam för bloggen där man lägger upp tankar, och maträtter man lagar.??)
carpe diem
-Ta vara på dagen, den är värdefull-
Om du PM:ar din bloggadress till mig så kikar jag på den och lägger in den i länkarkivet.
slängde iväg ett medelande , hittar inte så bra här än men det kommer nog gå bättre och bättre
Jag brukar inte skriva dikter så - men för ett antal år sedan när jag lekte lite med automatskrift dök det upp en hel del dikter. Däremot kan jag leka lite med dikter när inspirationen sätter fart. Men - nå'n poet är jag inte;).
Kanske kommer du att få till dig dikter som passar i en tråd här på Healing nå'n gång också… ;)
Det är bra att du låter kreativiteten och de inre känslorna få utlopp!
Lycka till med ditt skrivande!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
När jag pratar med personer, läser artiklar i tidningarna är det som nått talar till mig ibland så jag skriver en dikt på tolkningarna man får. .. man känner sig så ren när man får skriva av sig
#4 Visst är det skönt att skriva av sig. När jag var yngre skrev jag en del dikter. De kom oftast till mig när jag var deppig. Tycker det är svårare att skriva när jag mår bra.
Hoppas vi får läsa något du skrivit! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
skriver och slänger upp på en blogg ,,'
sen kommer lite maträtter upp åsså
theryktera.bloggplatsen.se
Jag har haft skrivperioder med lyrik omväxlande med hantverkspyssel av olika slag genom åren. Just nu är det smycken av som gäller, men dem blandar jag in med en del dikter på min blogg numera. Men där väljer jag ganska neutrala stycken. Jag vill inte lämna ut mig helt på nätet, så de djupare dikterna håller jag inne med tillsvidare.
Min blogg finns tillgänglig bland länkarna här på sidan,
Jag tycker också att det borde finnas en tråd med medlemmars dikter. Jag bidrar gärna med en och annan. T.ex:
Hon var så liten, blyg och grå
och drog sig för att prata.
Men hennes ögon lyste så.
Hon bodde på vår gata.
Man såg ibland något märkligt sken
runt hennes spår i gruset.
Det syntes mest i kvällningen
på gången fram mot huset.
Det var alls ingen som förstod
vad detta var för skimmer.
Experten log och sa något ord
om mineralet glimmer.
Men rosorna vid hennes grind
gav blom i mörk december
trots is och snö och nordanvind.
De kände hennes händer.
Mvh
Glittertind
Lite fel smög in…
Andra strofen sista raden ska vara "På gången fram mot huset."
Men Gunilla hjälpte mig att rätta till det. Tack!!!

Glittertind
Dikter ur hjärtat brukar bli mycket vackra 
bra dikter,
7#
Jättetack!
Men titta då gärna in på min blogg och läs dikten "Gränslös Kärlek", som jag la in i går. Den läste jag på en släktings begravning….
(jag hoppas att jag inte gör något fel, Gunilla? Länken finns ju i länksamlingen också)
Med värme
Glittertind
Glittertind
Den här dikten skrev jag till min farmors syster.
Lätta vingslag du kommer att ta du vakar över oss du ger stöd till oss i sorgen vi dela.
Med alla goda fina minnen vi delar blir sorgen lättare att jobba med men den kommer alltid finnas där , du kommer då att ge tröst när vi är ledsna . Och ge oss stöd när vi har det jobbigt eller mår dåligt så kommer du alltid till att finnas där för oss som ett stöd ..
- ----- Sväva lugnt din väg i stillhet-----------
Så fina dikter ni skrivit både #7 och #13
tack,