Healing iFokus

Healing

Etikettdjurkommunikation
Läst 1959 ggr
ElectricBoogie
0

Hjälp mina katter!

För två månader sen flyttade jag ut till ett hus på landet med mina katter. Dom har varit innekatter innan dess men båda visar så starka instinkter på att få vilja gå ut, så dom har börjat få gå ut en del på sistone.

Den stora nackdelen är att det är en väldigt trafikerad väg precis brevid huset, så risken att de ska bli överkörda om de går upp på vägen är väldigt stor.

Jag hade tänkt att ha dem som innekatter men de mådde dåligt av det och gick och skrek inomhus för att de inte fick gå ut, så jag gav med mig och de har fått börja gå ut somsagt.

Jag säger till dem varje gång jag släpper ut dem att de ska vara FÖRSIKTIGA och att de bara får gå på den andra sidan huset (som också är roligare för dem) där det är en kohage, massa buskar och träd och grannens tomt också som är spännande (och bilfri)

Men idag var jag ute och krattade gräsmattan och då höll Tuva på att bli överkörd då hon sprang upp rakt på vägen!! Även Leo gick nära vägen även om han aldrig gick upp på den idag.

Skulle någon snäll person kunna hjälpa mig att prata med dem båda och säga åt dem hur viktigt det är att dom STANNAR PÅ TOMTEN och håller sig på ANDRA SIDAN huset där det inte finns några bilar, för att om man går upp på vägen så DÖR man, eller blir allvarligt skadad.

Skulle bli mycket tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta… Och får hoppas att Universum och alla Skyddsänglar är med oss…

Här är en bild på Tuva

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs406.snc4/46970_466943061354_748296354_7068967_3417447_n.jpg  

Och här är en på Leo

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs416.snc4/47888_466943031354_748296354_7068966_6054792_n.jpg

korseett
0

om du har bra marker på ena sidan huset kanske du kan göra en kattgård till dom? Det är många som har det och man kan även stängsla in ett träd så de har något att klättra upp i. Kan det vara något för dig och dina katter?

ElectricBoogie
0

nej tyvärr inte… jag äger inte huset och kommer endast bo där tills första juni, så det är dessvärre inte aktuellt att bygga en rastgård. annars hade det definitivt varit ett alternativ. i dagsläget är det antinge att de är utekatter och "får gå som de vill" (endast när jag är hemma dock och på dagtid, men det gör ju inte så mycket skillnad i och med att de kan bli överkörda dygnet runt) eller att de är innekatter. och det är dessvärre inget alternativ somsagt då de blir olyckliga av detta.

korseett
0

det var synd. Ingen balkong eller veranda heller som går att stänga in med hönsnät?

Nu hoppas jag även på att någon av djurkommunikatörerna kan få kontakt med dina katter med och påtalar faran

[asamaria]
0

Länkarna funkar inte.

Katterna vet redan att det är vanskligt att gå över vägen. Dock är det en av dem som har lite sämre omdöme än den andra och glömmer av sig. vill att det ska hända saker. Är inte säker, men det kan vara honkatten. Hankatten känns mera laid back.

Kram Åsa

ElectricBoogie
0

http://www.facebook.com/home.php?#!/photo.php?fbid=466943031354&set=a.466939201354.260673.748296354

http://www.facebook.com/home.php?#!/photo.php?fbid=466943061354&set=a.466939201354.260673.748296354&pid=7068967&id=748296354

fungerar bilderna nu då? leo är rödtabby och bara ett halvår gammal, väldigt äventyrslysten och "galen"… blir mycket rastlös av att endast vara inne.

tuva är sköldpaddsfärgad och 3 år, även hon blir rastlös även om hon lättare "finner sig"… blev mycket förvånad när det var HON som sprang upp på vägen häromdagen (jag stod iofs nära vägen och krattade löv, så va väl därför hon va på den sidan också, men ändå) och nästan blev överkörd av en bil!!!

så rent logiskt låter det som att det är leo som vill att det ska hända saker, men jag vet inte… han är rätt laid back och cool, samtidigt som han är sprallig och "dampig"… :P

men ja, somsagt… om nån kan hjälpa till att säga till dom "på allvar" att det är viktigt… för det gäller "liv och död"…

men samtidigt kan jag inte hålla dem inne för då får dom ett liv där de blir olyckliga, och då tar jag hellre risken och att de är lyckliga liksom… knivigt läge är det! för jag älskar ju dem mest av allt…

korseett
0

Det är något mystiskt med själva länkarna men om man kopierar länktexten och skriver den i ett nytt fönster så gick det att se bilderna.

Erna
0

Om ni har en veranda eller altan kan du hägna in den och sätta upp hyllor och klätterträd så att katterna kan ha kul där och ändå vara skyddade.

Jag kan nästan lova dig att någon eller båda katterna kommer att bli dödad i trafiken om du inte begränsar deras yta. Det är bara att kolla statistiken. På Veterinärhögskolans lista över vanligaste dödsorsaken för katt ligger just trafiken.

De vänjer sig snart vid att inte få gå fritt.

Jag har själv varit med om samma sak för över 30 år sedan. Då bestämde jag mig för att köpa en innekatt. En perser blev det och sedan dess har jag varit uppfödare av perser.

www.yamacatos.se

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

[Jeremina]
0

Jag har fixat länkarna i ditt inlägg så det går att klicka och få upp bilderna på dina fina katter.

Gå alltså till #0 trådens början och klicka ni som vill….

Jag såg nu att inlägget är gammalt så det kanske inte är aktuellt med någon hjälp nu Obestämd

ElectricBoogie
0

jodå dom går fortfarande utomhus och vi bor fortfarande vid vägen så det är fortfarande aktuellt. :) ska bara bo här i 3 månader till dock, ska bli skönt att flytta härifrån… blir så nervös jämt när dom är ute…. men jag säger till dom varje gång jag släpper ut dom att dom ska va försiktiga… så…

Navajolady
0

Har sex katter själv och vet att det inte är det lättaste att få en katt och lyssna,katten är ju väldigt egen och gör som han vill mer än vad en hund gör.Även om dom är kloka på alla sätt drar nyfikenheten och envisheten iväg med dom.

Du kan själv sända bilder telepatiskt till dina katter,bilder som visar att dom ska hålla sig inom ett visst område sen om dom lyssnar var en annan sak deras envishet brukar vara starkGlad

Mina är innekatter men brukar ha dom med i sele och tro det eller ej om man är konsekvent med att lära in selen kan även äldre katter lära sig att gå i sele.Ett annat tips är en kraftig stållina spänd mellan hus och något träd där dom kan röra sig fritt utan att för det nå fram till vägen,men ha då uppsikt så dom inte trasslar in sig och du kommer att mötas av dystra kattblckar som tycker att detta är jordens undergång,dom är experter på att psyka oss och få sin egen starka vilja igenom men upptäcker efter ett tag att det nog inte var så dumt när allt kommer omkring.

Inlärning av selen även där kan du använda telepatiskt bildspråk,skicka bilder till dom att selen gör att ni kan vara ute,bilder som visar just den katten som bär selen att den är ute på gården och rör sig.Det kan ta tid att vänja dom men står man ut med lite gnälligt jamande och en katt som ser ut som om världen går under så brukar dom till sist ge med sig och acceptera.Kom ihåg att du är flockledaren och att dom ska lyda under dig och din varma hand men av erfarenhet vet jag att vi ofta smälter och ger upp för deras bedjande blickar som kan se hur bekymmrad och bedrövad ut som helst.

Philippa min kattfröken satt uppgiven i timmar när jag kopplade selen till en stållina,på samma plats utan att röra en fena och jag lovar tredje världskriget kunde ha brutit ut utan att hon skulle rört en fena:-)men nu är hon glad i holken och tycker det är skönt att komma ut.

Vi måste vara konskventa samtidigt som vi ger den där underbara kärleken och beröm när dom vart duktiga men jag vet vi smälter allt för lätt och jag har fått lära med åren att jag är den som är deras ledare samtidigt som dom har sin frihet bevarad.Släpper vi efter för mycket tar dom över helt men katter är duktiga tåliga djur och kan lära in det mesta även om dom uppnått en äldre ålder.Just nu seltränar jag Tudor som är 9 månader men lärde en 10 årig katt en gång att gå i sele,det gick med lite tjat och envishet.

Lycka till!!!

ElectricBoogie
0

tack för ditt svar men jag bor bara här tillfälligt så några byggnationer eller stållinor eller annat blir inte av. sele har jag försökt med förut och dom gillar inte selen. jag har dessutom inte tid att gå ut med dom 2-3 timmar varje dag.

dessutom är det här en tråd om telepati och jag bad folk hjälpa mig att prata med mina katter, och inte om selar och annat.

men hittills har det fungerat bra så får bara hålla tummarna att dom lyssnar även de sista 3 månaderna. sen ska jag flytta tillbaks till min lägenhet som det ligger en skog precis utanför, och ingen högtrafikerad väg, bara en liten villagata. mycket bättre. :)

Navajolady
0

# 11 Det var ju det jag skrev du kan sända bilder till dina katter telepatiskt men min erfarenhet av kommunikation med katt är enorm envishet men försök i alla fall det kostar inget.Djurkommunikation gör tyvärr inte jag på distans.

ElectricBoogie
0

ja jag vet att dom hör o förstår det mesta av det jag säger. men som du säger, katter är envisa djur. och särskilt den yngre katten, leo. han är dryga 11 månader och fortfarande i "slyngelåldern" och gör lite som han vill. tuva är bättre på att lyssna. :)