Healing önskas!!!!!!
Hej! Är deprimerad och har fått medicin så jag kan klara min vardag men jag är fortfarande helt slut. det känns som att jag har något för mina ögon, jag ser knappt något när jag blir lite trött, sover väldigt mycket också. vill gärna testa om det funkar med healing
Mitt råd är att du talar med din läkare om hur du känner det.
jag har kännt så i flera år, både med och utan medicin. det är så svårt att förklara hur de känns. har vart med om en hel del
Hej,
jag rekommenderar även att du går till en terapeut som ger healing-massage.
Lycka till <3
Håller med Gunilla att prata med din läkare först sen kan healingen vara ett bra komplement till annan vård.Utan att vara för personlig med dig nu och inte gå in i detaljer men jag får till mig att du har blockeringar pga olika händelser i ditt liv händelser som satt sina spår och du får svårt att fokusera på nuet, går tillbaka och funderar vilket ofta är våran fälla, har vart där själv men fått lära mig se framåt och att jag tyvärr inte kan påverka det som vart tidigare.Jag kan bara försöka göra det bästa med mina erfarenheter och det har blvit att hjälpa andra i olika situationer.
Har själv lidit av depression och utbrändhet och andligheten blev min räddning att komma igen som person men för det inte sagt att man slipper brottas med vardagens bekymmer men min tro ger mig kraft och stöd i att vi duger som vi är med eller utan brister.Vi är ofta våra värsta domare som ser ner på oss själva och dömer oss med hård hand.Att börja tänka om och ge sig själv beröm och vara nöjd är en träning men vi är alla lika värdefulla oavsett var vi befinner oss på livets resa.
Var inte hård mot dig själv utan låt dig få känna skaratta gråta skrika om så behövs för det är en viktig ventil som vi ofta stänger igen och då får vi ångest och ångesten är vår andes sätt att tala om för oss att nu är något fel.Var själv riktigt djupt nere i deppigheten och trodde aldrig jag skulle kliva ur det men det går och man faller gång på gång tills man byggt upp en ny styrka en ny energi som ger oss kraften att resa oss igen.
Som nr 3 tipsar här om healingmassage det tror jag är kanonbra och massage får oss att slappna av och då lossnar succesivt även våra blockeringar.Sen att du blir slut kan bero på medicinen för antideprisiva medel är lugnande och då blir man trött av den istället men även depressionen gör oss trött och dränerar oss på energi.Ögonen sklle jag kolla med en ögonläkare men känner igen mig även där och jag kallade mitt för tunnelseende kunde inte se utanför min egen lilla dystra värld och på så vis missade jag mycket och det känndes som om något var ivägen för blicken.Kollade upp ögonen och fick beskedet friska så för att vara på säkra sidan skulle jag om jag var du ta en titt på ögonen vid tillfälle.Det jag inte såg det kom tillbaka i takt med att jag blev piggare för hur det är mår man inte bra orkar man knappt med sig själv och hur ska man då orka med att se sin omgivning.Som dig sov jag mycket och det tror jag är ganska nyttigt för hur det är slappnar vi av under sömnen och i takt med att vi finner styrkan igen får vi tillbaka energin och hamnar i normala sovvanor igen.
Tror absolut allt kommer ordna sig till det bästa för dig och du känns som en varm vänlig person som enbart formats av livets hårda skola.Ibland behöver vi hjälp på traven och jag gick en period hos psykolog för många år sedan och fick med mig olika redskap som hjälpte mig tillbaka in i livet igen,något alla kan klara av det gäller bara att ge sig själv den ärliga chansen att få må bra igen
Sänder dig massor av ljus och krälek,renande energi och känner du för att skriva av dig är du varmt välkommen i ett PM.
Kram Heike
jag har pratat med min läkare nu men jag får en känsla av att han inte lyssnar sen pratar han bort det, ska ta upp det med min psykolog på onsdag…hon kanske lyssnar?
#5 Lycka till på Onsdag. Om en läkare inte lyssnar så kanske du ska tala med en annan.
Tack! ja jag får nog göra det för det ända han gjorde var att förlänga insomningstabletter… det är inte lite frustrerande
#7 Håller tummarna för dig att du får komma till en bra läkare som lyssnar till det du har att säga. Kram
" Var nära naturen - var när dig själv "
tack kram
Psykolog är också bra, hon kanske kan ge dig lite feedback på saker och ting, ett besök till en annan läkare tycker jag du ska göra.
Varma häälsningar
Emelie
Jag sänder en stråle av ljus och kärlek till dig och din situation. Kram