Healing iFokus

Healing

Etikettvisdomsord
Läst 2862 ggr
[GunillaF]
0

Dagens visdomsord

Den som vill bli lycklig ska inte lägga an på att öka sina tillgångar

utan på att begränsa sina krav.

/Platon

szirius
0

Absolut! Tack för den.Glad

" The more you know, the less you need"

[rore]
0

En klok man den där Platon,,, *nickar instämmande*

Tack Gunilla!!

glittertind
0

Hej,

Jag är ny på sidan! Har tittat in i bland från annanstans och kommenterat någon gång…

Men nu har jag bett om att få bli medlem på er avdelning.

Dagens ord är mitt i prick i dessa tider!!!!

Ett ord för vår statsminister….

Och för var och en nu, när tiderna hårdnar och Vetenskapen är religion.

Glad

Glittertind

[GunillaF]
0

#3 Hej och välkommen glittertind.Glad

majlar
0

Kloka ord. Tack för dom Gunilla

Välkommen glittertind säger jag också

Indiania
0

Kloka och sanna ord Gunilla! Tack Kyss

Välkommen till oss glittertind!Flört

" Var nära naturen - var när dig själv "

szirius
0

Detta påminner mig om en diskussion jag hade med en vän igår, angående vad som " får kosta". Är det inte galet att folk inte anser att "de har råd"  med eko-ägg och ekokött - men köper i nästa sekund en ny plasma -tv för tusentals kronor! Det är så snedvridet, jag kan inte förstår detta alls…vad tänker ni om detta ?

Välkommen GlittertindGlad. Fint namn.

Indiania
0

#7 Jag tycker precis som du szirius att det är inte klokt…..Var och en får ju göra som de vill men här hemma är vi väldigt noga med vad vi stoppar i oss, vi köper alltid eko-ägg och kött emellanåt.

Nu har jag fått tag i eko-kryddor också som är såå goda. De kryddor jag köper innehåller inte glutamat heller, det använd till att göda möss för de växer fortare då innan de används till tester, blää…

Andina
0

Tänkvärda ord idag!

Ja, jag upplever ofta att många anser sig ha brist på pengar, och t o m dålig ekonomi, i det vardagliga - men se'n lägger stora pengar på mindre nödvändiga saker.

Jag vet de som har stora tillgångar som oroar sig för sin ekonomi, ofta. Men som lägger ner mängder med tusenlappar på materialistiska ting. Jag tror att det är väldigt vanligt att ju mer pengar man har desto mer orolig för att förlora dem kan man bli. Och till slut tror man kanske att man har dålig ekonomi.

*

Glittertind - Välkommen önskar jag dig också!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[GunillaF]
0

#3 Glittertind.

Du behöver bara bocka för i rutan efter Healing, uppe i "listen" med "Mina sajter" så blir du medlem här också.Glad

Navajolady
0

Kloka ord och lyckan den finner vi inom oss själva inte i materiella ting.Brukar säga att har jag bara tak över huvudet mat för dagen kläder på kroppen och harmoni inombords då är jag rik som ett trollGlad

Indiania
0

#11 Välkommen till oss du också Navajolady! Glad

Navajolady
0

# 12 tackar och bockarGlad och ett varmt välkommen till dig GlittertindGlad

majlar
0

Välkommen du också Navajolady.

szirius
0

# 9 jag ser samma tendenser. Folk klagar o klagar på att inte få ekonomin att gå ihop. Sen får barnen ett wii-spel för flera tusenlappar i julklapp! Nya bilar, nyrenoverade kök etc.

Folk anser sig FATTIGA om de inte har råd med en utlandsresa på semestern…nog har man olika premisser på vad fattigdom är…Obestämd

Jag bor ju i Ungern där fattigdom har helt annan mening. Dubbelarbeten , oftast bara söndagen ledig, och några dagars semester /år är lyx för många…liksom att ha råd att gå till tandläkaren…och ändå kostar det 50 kr att laga ett hål här…man äter mest rotsakssoppor…och barnen får ärvda leksaker.Så jag kan bli PROVOCERADTyst av folk som klagar utan att veta bättre.Som inte ser hur otroligt rika de är, och vilka förmåner de har!  Nu talar jag INTE om de som verkligen har det knapert, tex sjukskrivna osv, för visst finns det många såna även i Sverige.

Dessutom visar det sig klart, det vi talar om - jag tror banne mig att det svenska " rika folket" ofta är olyckligare än många här nere som lever ett mkt enkelt liv men som tar till vara på det.Glad

jag håller med #11, en varm säng, mat i magen ( och gärna någon att hålla kärKyss) så är man rik! Flört

[GunillaF]
0

#13 Navajolady.

Om du bockar  för i rutan för Healingsajten, uppe i "listen" med "Mina sajter" så blir du medlem här också. Till höger om inläggen.Glad

Navajolady
0

# 16 Tack för tipset, hade lite problem med datorn men nu fick jag stil på detGlad

[GunillaF]
0

#17 Skrattande

Lynxx
0

"The only journey is the one within."

- Rainer Maria Rilke

---

Semper avarus eget - Den girige lider alltid brist.

---

"Non qui parum habet, sed qui plus cupit, pauper est" - Det är inte den som har lite, utan den som önskar mer, som är fattig

/L

helenahi
0

ja nog behöver man bli påmind, ibland om att man har det ganska bra igentligen….Skäms

tro hopp och kärlek...

glittertind
0

Tack för varmt välkomnande och Navajolady… Din länk är underbar…

Glad

Glittertind

Navajolady
0

# 21 Varmaste tack snälla du Glad