Healing?
Jag har en oro inom mig, saken är den att jag kan vara rätt så svartsjuk av mig vilket är jobbigt eftersom jag håller allt inom mig. Lever i ett distansförhållande för tillfället och är mycket misstänksam men visar aldrig nåt för honom för att jag är rädd att han lämnar mig då.
Min fundering är om det går att få healing för att bli av med oron och svartsjukan, eller är det nåt man måste bearbeta helt och hållet själv?
Mitt råd till dig är att du ska försöka jobba med dig själv. Älska dig själv.
A och O är att vi älskar oss själva för den vi är. Vi ska inte känna oss mindrevärdiga. Alla har vi stunder när vi tycker att vi inte duger, vi är för tjocka, för smala….. Det finns hur många fel som helst om vi vill… Men vi är fel ute om vi tänker så.
Peppa dig själv. Förstå att din kille/man älskar dig för den du är.
Skriv lappar med positiva saker om dig själv. Affirmera- säg goda saker om dig själv, som "Tack för att jag kan lita på min kille". Tack för att jag älskar mig själv". "Tack för att jag är i ett bra förhållande men en kille som älskar mig och som jag älskar tillbaka"! Osv osv.
Jag skickar extra energier till dig! Lycka till och kram!
Instämmer i det Gunilla skrivit.
Försök bena ut vad det är som gör att du känner svartsjuka och angrip det på rätt håll.
En sak som funkat fint för mig är Byron Katies "the work". Det är en form av terapi som du kan göra själv hemma där du tar ett påstående eller känsla du har och vrider och vänder på den tills du känner att du förstår var den kommer ifrån och då kan släppa den.
Googla på the work så hittar du massor!
Kom ihåg att du är värd mer än att låta livet göra dig så svartsjuk;)
Lycka till!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Tack för era svar.
Jag har kommit på vad som gjort mig svartsjuk och det ligger många många år bakåt i tiden. Den första killen jag hade var inte ärlig mot mig, hade förträngt det men jag lyckades plocka fram det ur minnet idag. Jag var bara 15 år då allt började och efter några år fick jag veta vad han gjort, efter det har jag alltid varit svartsjuk. Nu är det ändå mindre än vad det varit tidigare men det är en berg- och dalbana. Ena stunden är allt toppen för att bara stunden senare brista ut i gråt.
Det är jobbigt men förhoppningsvis lättare att bearbeta nu då jag kommit på anledningen. Lite bättre självförtroende skulle inte vara fel heller, men det kommer väl det med.
Ja det kommer. Jag rekomenderar varmt the work. Funkar på allt från självbild till upplevelser mad andra människor. För det är just det, upplevelser;)
Allt gott o lycka till!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Jag var in och läste lite igår. Idag fick jag en jättedepp och tyckte fruktansvärt synd om mig själv under nån timme, men har fått skriva av mig lite =)