Desperat efter hjälp..
Min häst, min älskade vän är sjuk.
Veterinärerna vet vad som är fel, men inte varför eller vad man kan göra åt det.
Nu griper jag desperat efter halmstrån..
Om någon av er får någon information om hästen får ni gärna delge detta
Önskar att jag själv kunnat heala eller prata med henne, hon kan berätta saker för mig, men jag kan varken svara eller hjälpa henne. Det skär i hjärat..
Tacksam för svar..
Hej Downtown.
Får jag först be dig att aktivera din sajt.
Någon kan vilja pm:a dig
Det jag ställer mig undrande till är att vetrerinärerna vet vad det är för fel de men inte vet varför eller vad de ska göra åt det? Det klingar konstigt i mina öron.
Inte roligt när djuren är sjuka. Man känner sig maktlös och om man då vänder sig till expertis, som en veterinär, så vill man ju ha någon slags förklaring och hjälp.
Usch, vad svårt, Downtown! Det är hjärtskärande som du säger, när vi känner oss maktlösa inför våra vänner som mår dåligt.
Jag hoppas att någon här inne kan komma i god kontakt med din vän. Jag skickar lite healingenergier till er båda och situationen under dagen. (Om du vill, får du gärna berätta vad du kallar din häst.)
Under tiden kan du själv också ge healing genom att tänka Kärleksfulla tankar till din häst. Kärlek = Healing! Så gå in i den känslan, all den kärlek du känner för henne, så att du verkligen känner den - gå inte in i känslorna av oro och sorg.
De känslor och tankar du vill förmedla till henne (djur känner ju av vad som pågår inom oss väldigt lätt) är ju de positiva. Så försök att byta ut din oro och sorg mot all den Kärlek du känner för henne, känn den. Se dig henne framför dig som frisk, glad, pigg, och fylld av Kärlek och helande energier.
Ta ett 'beslut' inom dig, att hon mår bra (inte att du vill att hon ska må bra). Alla dessa tankar och känslor förmedlar du till henne, medvetet eller omedvetet, så fort du tänker på henne.
Med dina tankar och känslor 'kopplar du automatiskt upp dig' på henne, och era energier möts. Så jobba på att byta ut dina tankar och känslor mot det du vill. Och det du vill, ÄR (inte önskar att de vore).
Jag håller tummarna för dig och din vän!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Hur gör man det?
Nej, invärtes sjukdom med utvärtes symptom, de vet inte vad det är för sjukdom och jag står och stampar på stället.. Vi ska ge det tid och sedan göra vidare utredningar tycker dem..
Känner mig riktigt vilsen och orolig
Tack Andina, hästen heter Shae
#3 Gå in på "Din sida", där finns att välja på olika inställningar. Bl.a. vem/vilka som kan se din sida. Där kan du skriva om dig själv om du vill. Även lägga in bilder o.dyl.
tack gunilla, gör det direkt :)
#6 Såg att du fixade det. Vad bra!
Kanske du har fler bilder av din häst som vi får se? Om du vill alltså.
Du kan isf lägga in dem i ditt album på "din sida"!
Sänder en stråle av ljus och kärlek till dig och din häst.
Tack majlar
slutade precis gråta
Han har en kraftig obalans i kroppen. Har stora problem med sin matsmältning. är väldigt sur i kroppen. Det orsakar känsla av kaos i kroppen och kÄn även ge smärta då detta kan ge upphov till stagnation/stillestånd i olika delar av kroppen. Det sura kan även ge upphov till allrgier.
Är det din häst? Det finns jättebra mineraler att ge som hjälper hans kropp i balans igen. Har även skickat energier till honom.
Kram Åsa
Tack Åsa, får du kanske fram några detaljer som kan hjälpa veterinären eller mig? hästen är en hon :)
#8 Jättefin häst. Jag skickar energier till henne.
Jag kan rekommendera dig att ge hästen Biopromin till att börja med.
Finns här ameproducts.se
tack asamaria, men vågar inte ge henne något tillskott med mikromineraler eftersom de skjutit upp till farlig nivå och måste minskas på något sätt, och klor inte heller är fördelaktigt för sur hästmage 
Tack Gunilla :)
Vilken vacker häst!
Skickar kärleksenergier!
" Var nära naturen - var när dig själv "
Tack Indiana, hon är det finaste jag har :)
#15 Detta är inga syntetiska mineraler och kroppen tar upp precis det den behöver av denna helt naturliga produkt. Något annat kan jag inte hjälpa dig med just nu.
men tack för tipset iallafall åsa
Hej DownTown!!
Hjärtskärande,, är ordet,, jag riktigt känner det när jag ser på bilden och läser din text,,, Starkt och längtansfullt,,
Jag undrar vad som får dig att tro att du inte kan prata eller heala?? För det käns som om du har all potential att lyckas,, Du måste bara lära dig att öppna upp för smärtan och släppa på kontrollen,,
Håll inte smärtan kvar inom dig,, låt den strömma fram och låt den strömma ut ur dig,,
Prata ur dig rädslan och maktlösheten tillsammans med hästen Krama om Hästen prata med henne från hjärtat låt orden dansa i ditt huvud,, eller säg orden högt,,,,
Hon känner dig,,,, och hon känner av,,,,,
Tanke kramen från mig.
Hej rore, nu börjar jag gråta igen.. Någonstans i kommunikationen tar det stopp, hon talar om för mig om hon har ont, att hon vill ha varmt vatten i hinken osv, hennes ögon skvallrar om att hon är olycklig, men jag får inte veta varför..
Hon har en väldig distans till omvärlden, och de få gånger hon "släpper in" mig så är det istället tyst..
Jag antar att jag inte vill överföra all min rädsla och oro till henne..
De få gånger jag försökt prata med henne om "oviktiga" saker har hon inte försått och istället tagit avstånd.
En gång har jag kanske upplevt någonting som har med healing att göra, jag blev varm under mitt knä när jag tog på henne, under hennes motsvarande knä har hon ett gammalt ärr som hade blivit varmt, men sedan kom jag inte längre..
Jag tvivlar för mycket å mig själv, känner att jag är för skör för att bidra till något positivt som det är nu.. Vi är lika varandra på det sättet, vi är tvivlare
#23 Jag skriver som du läst innan; Tänk kärlek till henne. Skicka kärleksenergier, varma direkt från ditt hjärta!
Försöker tänka varmt och glatt, hoppas det hjälper..
"Jag antar att jag inte vill överföra all min rädsla och oro till henne.. De få gånger jag försökt prata med henne om "oviktiga" saker har hon inte försått och istället tagit avstånd."
Om vi skulle våga oss på att släppa tanken på att vi överför rädsla och oro,, och istället försöka se det som att vi delar med oss av vår sorg och smärta,,,,
Vi människor och djur är nog ganska lika varandra ändå, tänker jag.
Det finns inget svårare än att möta en godvän, som lider,,,
Rädslan vi bär på för att kanske såra eller göra mer illa, vaknar inom oss..
Mötet blir ofta konstigt och ger en känsla av tomhet, efteråt.. När vi inte vågar visa oss sårbara,vi nyttjar tiden med att prata om ditt och datt,, istället för det vi egentligen skulle vilja.
Var och en sörjer i sin egna ensamhet.
När vi inte vågar mötas,, så vaknar en annan del inom oss,, en oäkta del,, som vissa (både människor och djur) Instinktivt tar avstånd i från,,,,
Våga vara i dina känslor när du är tillsammans med din häst, våga dela med dig,,,, så ska du se att det kommer att bli lättare att nå samförstånd,,,
För i mina tankar så käns det också som att din häst läser av din förträngda sorg, rädsla och oro,,,,,,
(Två tvivlare kan öva på tillit tillsammans:) )
Lycka till!!
Så fint skrivet och tänkt, Rore!!! Det ligger nog väldigt mycket i det!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
,,,,Tack Andina,,,
vad fint rore! 
jag känner igen mig i orden du skriver, vet att du är rätt ute..
Tusen tack för alla som skickat varma tankar, min häst bar huvudet högt och såg riktigt stark ut idag, första gången på flera månader som hon inte såg sorgsen och nedslagen ut, det värmde mitt hjärta att bara få stå där och beundra hennes lyster, och sluta tänka på allt det dåliga för stund 
vågar man hoppas på att det håller i sig?
#29 Vi jobbar efter det att det ska hålla i sig!
#29 - Håll kvar vid den känslan och det minnet! ;) Det är Guld värt!
Känns gott att läsa de orden! Som Gunilla säger, fast i min 'version'; Det är klart att det ska hålla i sig! ;)
Det är mycket till stor del din egen förtjänst att din häst håller huvudet högt idag. Du har fått bollat dina tankar och känslor och fått en ny syn på saken.
Håll fast vid den och du ska se att din kära vän fortsätter att må gott.
Kram
#29 Jag blir glad när jag läser 
Mmmm, Blir också glad av att läsa