God morgon 7:e Februari
neej…vill inte ha mer snö. Längtar efter varmare väder;)

God morgon!
Är påfylld efter en underbar helg med SOL, SOL, SOL och värme ( 12+ igår) .Jag har också kommit in i ett " sy- flöde" och har suttit uppe halva nätterna och sytt - jättekul
Även idag lyser solen på en klarblå himmel, fåglarna kvittrar utanför fönstret och kattungen vill gärna ha tag på dem (han försöker hoppa på dem , fast det finns ett fönster i vägen…
)
Ha en härlig måndag!

God morgon!
Här är det mildväder och lite småruggigt ute. Igår däremot var det vårsol ute skulle jag nästan vilja påstå. Fantastiskt skönt och det fanns sådana förhoppningar i luften
.
Ny vecka som inleds med Zumba och pilates ikväll, ska bli skönt med ett riktigt pass efter all kalasmat igår…
Önskar er en fin start på nya veckan!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
#1 Samma här!
#2 Vad syr du för någonting?
#3 Kalasmat! Mmmm…nu blev jag hungrig!
God morgon alla
Här är det en minusgrad, lite grått, så du har nog rätt Gunilla i din spådom om vädret. Det blir nog snö framåt kvällen.
Ha en fin dag alla och var rädda om varann
God morgon;))
god morgon
Sovit lite för länge nu på morgonen men jag tar dagen som den kommer och åker iväg lite senare istället. Så kan det gå när man inte sätter på ringningen på larmet
Ha en bra dag alla
God morgon!
Idag var jag uppe tidigt, jag drömde i natt att jag gjorde jättepiroger och jag blev så sugen att jag klev upp k 5.30 för att göra dem till dotterns matsäck och mej själv.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#8 Mums det såg väldans gottit ut. Har du måhända ett litet recept som man kunde få prova.
Godmorgon på er
_"Att vara vänlig även när man inte känner sig vänlig är vänlighet;
att handla modigt när man inte känner sig modig är mod;
att handla beslutsamt när man känner sig förvirrad är klarhet."
_(DAN MILLMAN i boken "Själens trappa")
Godmorgon på er alla!
Jag sov också länge i dag. I går var det full fart däremot. Vi var till Karlsdad och lämnade ett uppladdat batteri åt dottern…..det blev Ikea och lite annat också.
Här är det -1 ute i dag och klart väder.
Cristine har du redan bakat på morgonen, pirogerna såg väldigt goda ut.
Ha en fin start på veckan! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Morrn morrn..ha en fin och skön dag!
God förmiddag.
Ännu en vecka framför oss. Jag ska försöka jorda mig och få ordning på meditationsstunder som jag vet gör så väl.
Hoppas ni alla får en bra vecka, vad den än må föra med sig så är den DIN!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

# 4 små waldorfdockor.Det roligaste är kläderna tycker jag, jag kan frossa i älv-temat med långa, skira "blad-klänningar" och små blommor i håret . Har gjort några alver och småtomtar också.
Så jag gör mer "för prydnad" än för lek, iaf denna gång.
#14 Oh vad roligt. kanske det finns bilder också?!

God Förmiddag!
Jag är hemma igen efter ett superdygn med mannen, vi har haft det jättekul och härligt!
Här är det fortsatt vårväder, tack och lov, om än grått och mulet. Men det är ett annat ljus nu och vårfåglarna kvittrar så vackert utanför! Nu väntar jag bara på att isen och snön ska försvinna så att jag kan gå utomhus.
Jag önskar er alla en riktigt fin måndag!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#9 Smördeg.(om man inte vill köpa färdig)
Det är viktigt att alla ingredienser är kalla och har samma temperatur.
Häll det mesta av mjölet i en bunke. Tillsätt vattnet och ättikan samt knappt 1/4 av matfettet. Arbeta ihop till en degboll, men knåda inte, och låt den vila 15 min inlindad i plast i kylskåpet.
Kavla, skär/justera degen så att den bildar en fyrkant. Hyvla med osthyvel matfettet och lägg på halva. Vik degen över fettet så en rektangel bildas. Hyla och lägg på halva igen och vik. Kyl ner i ca 15min i kylskåp.
Kavla degen försiktigt. Mjöla lätt på både över- och undersida så att degen inte fäster vid bakbordet. Degen ska vara kvadratisk och större än förra gången. Degen skall nu vikas tre ggr åt båda håll med ett lager fett mellan varje. Dvs täck 1/3 (mittspalten) med margarin, vik in från höger. Fyll åter (på den uppvikta delen) och vik in från vänster. Vrid rektangeln 90° och vik på samma sätt igen. Låt den vila på kall plats minst i 15 minuter.
Kavla degen på nytt till en något större fyrkant än förra vikningen. Vik ihop degen tre gånger på ena hållet och tre gånger på andra hållet. Låt den vila på nytt i minst 15 minuter innan du använder den i fortsatta bak.
Fyllning!
I st. Pangusia=Hajmal
1st grön paprika
1st röd paprik
1 stor lök
½ hönsbuljong
½ fiskbuljong
Hälften Olivolja och hälften smör att steka i.
Hacka lök och skär upp paprikorna med osthyvel (på kanterna) stek dem en stund tills löken blir genomskinlig, sänk nu värmen och lägg ett lock ovanpå, när paprikan är mjuk så lägg den frysta fisken ovanpå, vänd den efter en stund och tillsätt en halv hönsbuljong och en halv fiskbuljong.
När fisken är färdig så skär den i bitar och blanda ihop allt.
Lägg ut smördegsplattan och lägg en tjock sträng av röran rulla sedan ihop.

härlig bild

#19 Men åååå, vad söta! Vad duktig du är!

# 15 inga egna bilder ännu, men lånade en bild , så att du/ni får ett smakprov
.
Otrooooligt kul, och timmarna flyger iväg.
" Bara lite till…" sa jag till mig själv hela kvällen igår, men kom ändå inte i säng förrän sent, sent…..
Är de inte ljuvliga?
Man kan göra för varje årstid, så nu passar ju små blomknoppsdockor perfekt.
Nästa på tur ska bli en snödroppe, en vit prinsessa med grön bladkjol.

# 20, hjälp, du var för snabb! Dessa är inte mina egna som sagt ( men de är minst lika fina
)
Go'Middag allihop!
Här var det full aktivitet idag! Härligt!
Själv har vänt på dygnet igen så dagarna blir korta och nätterna långa.
Och vilka underbara små väsen du skapar, Szirius! De är riktiga ljusvarelser! :)
Och vilken himmel, Gunilla! Så'na himlar har vi inte här - jag kanske ska va tacksam för det, för mer snö vill jag inte ha… Men vackert är det!
* * *
Ha en riktigt härlig dag allihop!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Springer in här för att säga hej. Lite mycke i min kallender och huvud idag. Glömmer bort att andas ibland mellan varven…
Hoppas alla har/har haft en fin dag!
Kram kram på er
#17 Tack för receptet. Det skall jag prova. Det låter superdupergott.
#19 Men vilka små sötnosar.
Szirius, SÅ söta och fina småttingar. Gör du och säljer?
/ Skogshumblan
#19 Vilka söta små! 
" Var nära naturen - var när dig själv "

# 26, ja men alla pengar går till att kunna starta upp en waldorfförskola i grannstaden. Jag är ju utbildad waldorflärare och gör mitt för att dra ett strå till stacken. Allt som är " alternativt" får man kämpa så enormt för, det är nästan omöjligt att få bidrag , så det blir att samla ihop pengar så gott det går.
En del dockor lär väl också hamna på förskolan, som leksaker.
#25 Så lite så!
Ohhh jag vill ha råd att köpa! Lovar att hojta till när jag har råd! Tills dess ska jag drömma om alla små" knoppar" :)
/ Skogshumblan
Gokväll!!
Ohhh…kollade just medlemsantalet… nu är det farligt nära…att jag vinner! *asg*
Kom igen nu! Vill, vill vill!!
*hihi*
Kram på er

Hej på er!
Lång dag, känner mig supertrött och näsan rinner konstant igen.
Brukar bara bli förkyld max 2ggr per år och aldrig så här tätt, undrar varför nu
Ha en fin kväll!