Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 4362 ggr
Acke76
2011-02-01 13:22
0

Seriöst?

Hej min flickvän går och har gått hos en healare,personlig utvecklare i över 13 år.Denna helare tar 1500kr/gång.Jag kan inte disskutera detta med min tjej alls.Flickvännen verkar ha fått väldigt starka band till sin helare då hon måste gå dit en gång i månaden.

Dessutom säljer helaren massa piller,"holistic" vatten o annat till min flickvän som hon måste ta.

Är detta seriöst?Är det så här helare arbetar?

[GunillaF]
2011-02-01 14:12
0

Healare arbetar och tar betalt väldigt olika, antar jag. Jag kan inte diskutera enskilda healare här.

Vi har alla frihet att välja vem eller vilka vi går hos på behandling. Du får nog ta upp det här med din flickvän igen.

Indiania
2011-02-01 14:32
0

#0 Tycker i stort som Gunilla skriver men nog är 13 år en väldigt lång tid…..det kan nog lätt bli som du skriver att din flickvän fått för starka band till sin healer.

Tycker du det blivit någon förändring hos din flickvän jag menar har du märkt någon skillnad?

" Var nära naturen - var när dig själv "

szirius
2011-02-01 15:51
0

Man får ju försöka känna av healerns intentioner. Deras främsta intresse ska ju ligga i att man INTE ska behöva komma tillbaks igenFlört.

Jag känner tyvärr igen problemet , med bekanta som får höra att de har än det ena, än det andra som måste rensas ut…de blir varken friskare eller lyckligare men väldigt mkt fattigare…och det värsta är att de slutar lita på sin egen intuition…" men han sa att…".

Så att samtala med din flickvän är nog klokt.

Ofta går man ju till en healer just för att man är "skör"….så det är oerhört viktigt att man finner en medkännande god människa som inte uttnyttjar situationen…det finns alla sorter i denna bransch tyvärr, vilket förstör för de som är genuina…

Lycka till!

[GunillaF]
2011-02-01 16:04
0

Jag har aldrig healat någon mer än tre gånger. Oftast räcker det med en gång.

Shakti
2011-02-01 18:12
0

Nja, nu vet jag ju ingenting om denna healare, huruvida han är seriös eller ej och vilka piller han säljer vet jag heller inget om. Om han nu säger att hon måste ta dessa för att bli frisk tycker jag att det låter skumt. Men om det är vitaminer eller mineraler som hon t.ex. köper och helt enkelt själv vill äta dessa så är det en helt annan sak. Och "holistic" vatten, vad är det?

Sen är det ju inte så att en healare trollar bort sjukdom och vips är du frisk efter ett besök hos honom eller henne, utan för att bli frisk måste man hitta orsaken till varför man är sjuk och det kan vara en lång process. Och även om man inte är direkt sjuk eller har någon allvarligare sjukdom kan man ju gå på energibehandlingar bara för att må bättre, för avslappning och stressreducering helt enkelt. Annars är nog en bra healare en som inte bara ger energibehandlingar utan en som även har kunskap om vad som gör en sjuk och som kan vägleda sina klienter till hälsa. Det är heller inget som sker över ett enda besök.

[GunillaF]
2011-02-01 18:23
0

#5 Det är heller inget som sker över ett enda besök.

Det är nog väldigt olika, från "fall till fall". Knappast något generellt.Glad

Shakti
2011-02-01 18:29
0

Ja det är skillnad om du behandlar någons huvudvärk för att han har haft en stressig dag eller om du behandlar någon som lider av en kronisk sjukdom.

Acke76
2011-02-01 18:34
0

Igår skulle tjejen o jag åka till healerskan men jag ville inte längre då jag anser mig frisk,har diagnos på en kronisk ryggsjukdom men det sa healaren att jag inte hade,skumt att hon ställer diagnos.??

I alla fall så sa jag stopp,gissa om tjejen blev arg!Hon var så arg,ledsen och förtvivlad så jag vet inte vad…

Idag säger hon att det kanske inte är meningen att vi ska vara ihop,men att hon älskar mig….jag fattar inget.

Jag sa ju att hon har starka band till healaren!!Nu har hon påverkats att göra slut bara för att jag inte ville heala mig längre.

("holistic" vatten är extra rent vatten som healerskan säljer.)

Shakti
2011-02-01 18:40
0

Ja det är verkligen skumt om en healare ställer diagnoser. Om vattnet är extra rent är det i så fall renare än destillerat vatten som finns billigt att köpa i vilken affär som helst? Kan du ju fråga healaren ;)

[GunillaF]
2011-02-01 18:42
0

#7 Jag behandlar inte någon. Det är ingen healer som gör det. Vi är endast en kanal till andevärldens energier.Glad

#8 Det är svårt för en oinsatt, utomstående att uttala sig egentligen. Men känslan jag får när jag läser det du skriver, är att det kanske finns annat som gör att hon känner att hon vill göra slut.

Tala ut med varandra är mitt råd.

En healer ska inte ställa någon diagnos, har jag fått lära mig.

Shakti
2011-02-01 18:50
0

Jag ser det lite annorlunda. När jag ställer min kanal till förfogande för en annan person och lägger mina händer på henne så är det jag som beHANDlar. Men ändå är det inte jag som healar, utan det gör energin som jag är kanal för. Du anser att du inte behandlar, men i inlägg nummer 4 anser du att det är du som healar. Hur får du det att gå i hop?

[GunillaF]
2011-02-01 19:12
0

#11 Jag uttryckter mig fel i #4 Skäms Sorry. Jag tror att de flesta förstår vad jag menar, trots att jag skrev så.

Jag använder inte mina händer när jag håller på med healing. Jag sysslar med spirituell distanshealing.  Det kanske är skillnad, jag vet inte…

Jag är absolut inte ute efter att tillrättavisa vare sig dig eller någon annan. Skriver bara det jag fått lära mig.

Jag har inte hållit på så många år heller. Glad Jag har varit kanal för healing i snitt 2-3 gånger/dag i några år.

[GunillaF]
2011-02-01 19:16
0

Nu tycker jag att vi kapat tråden tillräckligt länge och återgår till Acke76 frågeställning. Det är hans tråd.

Hoppas du ursäktar oss Acke76 att vi halkade lite på sidan.Glad

Shakti
2011-02-01 19:26
0

Om du varken healar eller behandlar, vad kallar du det som du gör då? Är distanshealing ingen behandlingsform? ;)

Det spelar väl ingen roll på vilket sätt du ställer din kanal till förfogande, om energin flyter genom dina handchakras eller genom pannchakrat? Det ändrar väl ingenting på att du ställer din kanal till förfogande.  

Jag blev initierad i Reiki av min man för fyra år sedan. Det är han som lär mig allt :)

[GunillaF]
2011-02-01 19:34
0

#14 Jag förstår inte vad du är ute efter? Jag har ingen lust att  hålla på att tjafsa med dig. Den här tråden handlar inte om vad du eller jag kallar olika saker.

Kan du titta i #13 så ser du att jag sagt ifrån nu att vi inte ska kapa TS frågeställningar mer.

Vi försöker hålla oss till ämnet TS vill skriva om och vill du skriva om annat så får du göra en ny tråd om det.

Hädanefter tar jag bort inlägg som inte hör till tråden.

Acke76
2011-02-01 19:42
0

Okej då vet jag,man kan "behandla" barn och fortsätta i 13år,få personen att dricka "rent" vatten,sälja piller som en frisk person inte behöver…och dessutom ta 1500kr/gång.Men samtidigt ser ju healaren att de är jättesjuka,trots att vi snackar om kärnfriska UNGA tjejer.

om detta är normalt inom healing så undrar jag va ni håller på med.

Shakti
2011-02-01 19:59
0

Jaha okey. Då får du gärna ge mig ett annat svar på inlägg 7 :)

Nej, det där är inte normalt inom healing. åtminstone inte om det ska vara seriöst!

Denna kommentar har tagits bort.
korseett
2011-02-01 22:52
0

tycker det du beskriver Acke76 att det verkar vara ett osunt förhållande. En terapeut får inte ställa diagnoser och en terapeut ska absolut inte sätta sig i beroendeställning till sin klient. Om man däremot väljer att gå hos en terapeut kanske livet ut kan ju vara att man mår bra av den tiden lika gärna som en hos en frisör.

Men som sagt, våga ta upp det men inte när du är arg eller "påig". Sätt dig och skriv ner sakligt hur du upplever det hela så att du har en mall att gå efter.

Apropå försäljning. Om jag som terapeut rekommenderar en produkt så trycker jag inte på att de absolut måste ha den för det måstes ingenting. Jag berättar vad den kan göra och vilken effekt kunden kan förvänta sig av den. Så får de köpa om de vill.

Acke76
2011-02-02 00:24
0

Ett osunt förhållande och en beroendeställning är precis vad det är.

Ja klankar inte ner på alla healare,men just denna har föstört mitt förhållande till healing totalt.Trodde det skulle vara något fint och utvecklande och inte något som healaren drog nytta av ekonomiskt.

För att inte tala om det manupilativa.

Är det någon här inne som healat någon sedan 7års ålder och sedan i över 13 år?Om personen vill healas år ut och år in,är det inte er yrkesstolthet som måste sätta stopp och skicka en sådan osäker och svag person till sjukvården?Det är ju där pengarna kommer in för just denna kvacksalvare.

Hur kommer det sig att min psykolog har haft problem med healarens och hennes "patienter" och får hjälpa dem att komma på fötter efter att ha blivit "hjälpta"(healade) av denna kvacksalvare???

Hennes seriositet och yrkesstolthten stavas pengar,pengar,pengar….

Ni seriösa, sätt stopp för detta!!

[GunillaF]
2011-02-02 00:35
0

Det är svårt att svara på vissa av dina frågor.

Vi är olika individer. Vi har olika syn på saker och ting. Vi har tydligen olika "yrkesstolthet".

I alla "yrkesgrupper" finns oseriösa - tyvärr. Jag blir ledsen varje gång jag får höra eller läsa om människor som blir utnyttjade på olika sätt.

Men vad menar du att vi andra, att jag, ska kunna göra för att sätta stop för det här? Du har samma möjlighet som vad jag har. Du har t.om. bättre möjligheter.

Jag kan inte anmäla en person bara för att jag fått något berättat för mig. Det kallas hörsägen och på de premisserna tas ingen anmälan.

Du eller din tjej måste anmäla, om det nu är det ni vill göra. Hon kan även välja att inte gå dit mer. Det måste ju gå att besöka någon annan. Förhoppningsvis en som ser till henne som till person och inte till hennes pengar.

Acke76
2011-02-02 01:01
0

Ja jag förstår att det är svårt att svara på mina frågor,förlåt.är bara så upprörd.

Min tjej är förlorad till henne tyvärr.Och hon vill inte prata med mig.

Ja självklart går det att besöka någon annan men om man är fast vid en person som är i beroende ställning?

Jag menar eftersom ni inte har någon tillsynsmyndighet såsom tex läkare har socialstyrelsen så vet jag inte var jag ska vända mig för att anmäla.Socialstyrelsen vill inte ha med healing att göra.

Hur ska jag kunna anmäla?Ord mot ord.

Navajolady
2011-02-02 06:24
0

Acke 76/Roligt att du hittade hit vi har diskuterat detta lite på ett annat forum och jag ser att du verkligen uppriktigt är bekymmrad över detta och det skulle jag också vara.Att hamna i en beroendeställning hos både medium och healers är det sista man vill och 1500 som jag sagt på andra forumet är på tok för mycket normalt tar en seriös healer 500-600 ca.

13 år då låter det som man fastnat och fått beroende av både healern och hennes vatten,piller.Som flera skrivit här så är vi enbart en kanal för den unversella energin och jag brukar alltid påpeka att man ska alltid konsultera sin läkare för vi är inga helbrädgdagörare utan jag ser healing som ett komplement till annan vård.

Du länkade mig till den hemsidan och mitt första intryck var att stötte jag på den här människan så skulle jag automatiskt hålla en viss distans,det känndes som om jag ville skjuta stolen så långt bakåt som möjligt från datorn.Efter 13 år med healing borde det också stå på hemsidan om just healing annars låter det lite skumt.En nybörjare går kanske inte ut i första taget på en hemsida om healingen men efter så många år är hon ju innte nybörjare.

Sen att dom säljer mirakeloljor som dom utger ska läka alla dina krämpor både ivärtes och utvärtes då är det enbart lycka på burk.Det finns oljor och aromaterapier som kan ge en stimulans till harmoni när man använder det men man måste själv jobba med sig och kan inte förlita sig på magiskt vatten eller magiska oljor.Jag blev uppriktigt skeptiskt till att detta är seriöst efter att ha besökt sidan,lömar man med information som sen inte kan bevisas att det utförs som med healingen då skulle jag vara väldigt försiktig.

Tragiskt nog så finns inom alla områden folk som förstör för dom som jobbar seriöst oavsett om det är inom andligheten eller något annat.Vi kommer förmodligen aldrig att slippa undan oserösa som enbart är ute efter ens pengar.Som någon skrev här att besöka healing kankse 3 ggr och sen senare komma tillbaka efter något år eller så men 13 år en gång i månadenFörvånadwhow det låter inte vettigt.

Om jag förstod dig rätt förut så ville ditt ex tvinga dig till healingen annars skulle ni inte vara tillsammans,då luktar det pyrt och då är hon helt klart påverkad av en människa som utnyttjar både henne,mamman och försöker med dig.

Sorgligt nog finns detta men det finns även ruskigt bra healers som verkligen från hjärtat vill hjälpa och jag tycker det är kanon att du vände dig hit för här vet många hur det ska gå till på riktigt.Lycka till!hoppas det får en lösning till det positiva:-)

Heike

Shakti
2011-02-02 13:21
0

Hej, Du vill inte länka mig den där hemsidan som det är frågan om? För nu är jag verkligen nyfiken på vad den där människan riktigt sysslar med där!

Navajolady
2011-02-02 14:42
0

Tyvärr vill jag inte vara den som målar ut någon men vill TS  så får han avgöra detGlad

Skogshumblan
2011-02-02 14:53
0

Acke, kvacksalvare och människor som både vill och faktiskt tjänst pengar på andra människor finns i alla sammanhang tyvärr. Den som du genom din flickvän stött på är inget undantag.

Mitt råd, hur svårt det än må vara är att släppa din flickvän och rädda det som du kan rädda- dig själv och din lycka. Förstår att du älskar henne och innerst inne hoppas hon ska ta sig ur detta och få bli lycklig med dig. Men det verkar ju inte bli så eller hur?

Så ta hand om dig, du kan inte göra mer för någon som inte vill ändra sig men kräver att du ska ändra dig.

Önskar dig allt gott och hoppas du tar dig ur detta och kommer Igenom detta så fort det är möjligt för din skull.kramar

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Mairi
2011-02-02 15:30
0

Var lite snäll med din flickvän, hon har enligt vad du berättar levt i den här världen sedan hon var 7 år!
Kan du vara öppen och visa ödmjukhet inför det så kanske hon har lättare att berätta varför hon egengligen går till den här healern.

Jag har fått för mig att många för enkelhetens skull hänvisar till begripliga fysiska krämpor när de måste förklara "för folk som ändå inte förstår" varför de går på behandlingar, medans det egentligen handlar om vad vissa alternativa behandlingar så som t ex healing kan göra för att öppna upp minnen, hantera känslor eller skynda på sin andliga utveckling m m.

Sen ska man också veta att healing för vissa individer kan vara beroendeframkallande på samma sätt som alla andra saker man mår bra av - koffein, socker, sex, shopping etc
En bra terapeut är dock uppmärksam på detta och ger inte behandlingar hur länge som helst utan uppehåll för utvärdering, och uppmuntrar alltid patientens förmåga att klara sig själv.
Det sista är extra viktigt om din flickvän och hennes healer mer har en relation av elev och lärare än patient och helare.

allhealing
2011-02-02 17:00
0

Acke76

Du skriver i första inlägget att det är enbart din tjej som går till healern i 13 år.

I det andra inlägget skriver du att du plötsligt har symptom som healern ha berättat om i tidigare besök eftersom du inte följde med din flickvän den här gången. Hur många gånger har du själv varit dit och i vilket syfte? Har du inte kommit på tanken att även prova på andra healers för att på så sätt skaffa dig någonting att jämnföra med?

Är det för dig eller tjejen som du frågar eller är det för något annat syfte?

I nästa inlägg drar du slutsatsen att en healer kan behandla barn som är under 8 år. Detta strider mot svensk lagstiftning som du säkert redan vet eftersom du så tydligt påpekar det genom att markera texten med apostrofer.

Sen undrar jag hur din psykolog som arbetar med tystnadsplikt kan förse dig med sådan information som du beskriver i #20?

Sen undrar jag varför du över huvudtaget går till denna healer själv med tanke på allt du skrivit i denna tråd?

Om du nu kan ställa så många frågor till oss i detta forum om denna healer varför ställer du då inte istället de frågorna till healern ifråga istället? Det är väl bättre att gå till källan än att fråga andra om hur de arbetar?

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Acke76
2011-02-04 19:50
0

Ja mitt ex har gått 13år hos denna kvacksalvare och mitt ex bönföll mig att följa me och dum som jag var så slösade jag 6000kr på denna kvacksalvare.NEJ jag vet inte va du menar med mitt andra inlägg,jag nämnde för kvacksakvaren att jag hade en KRONISK  ryggsjukdom så jag ville ju inte få mer ont än va jag hade,naturligtvis tryckte kvacksalvaren på på ryggen och jag skrek av smärta.

Jag har inga problem som kräver healing(frågar du kvacksalvaren så finns det hur många problem som helst och det tar 10-15 år att ordna till dem)men skulle jag få problem skulle jag aldrig välja en healare som bara vill tjäna pengar och manipulerar svaga människor.

jag vet inget om lagar och behandlingar men tydligen får man ju behandla barn som kvacksalvare.

Psykologen nämnde att han hade haft patienter som kommit ifrån denna kvacksalvare som han hade fått hjälpa,mer sa han inte.

Jag frågar på detta forum då jag undrar om healare brukar jobba som denna kvacksalvare. Healare har ingen tillsynsmyndighet och går under kvacksalverilagen,det innebär att hur illa de än lurar,behandlar,tillfogar skada(både fysiskt o psykiskt),manipulerar så går de fria,om jag förstått det rätt.

Jag vet en sak till,många tål inte kritik mot deras "tro" då det är den rätta vägen för dem.Ungefär som en sekt.

Jag drar INTE alla över en kam,finns rötägg i alla branscher och jag verkar ha behandlats av det största ägget i branschen.