Healing iFokus

Healing

Etikettenergier
Läst 2035 ggr
szirius
0

vill ni prova :) ?

Jag kom att tänka på ett experiment man skulle göra när jag gick SILVA-kursen, och det var att plantera bönor i två krukor, och den ena krukan skulle man ge kärleksfulla tankar, se framför sig hur den växer högt osv. i en liten meditation varje dag, medan den andra skulle man ignorera.

Tror ni inte att plantan som fick vackra tankar av mig blev både högre och tjockare än den andra.Flört

Ni har säkert sett japanen som ger budskap till olika vattenkristaller, och hur de formar sig efter detta.Jag tycker att det här är en fantastisk värld, för mig helt naturlig, men att den snart kan bevisas även vetenskapligt.Glad

[GunillaF]
0

Det låter spännande. Ska testa nästa gång jag plockar fram blomjord och krukor.

majlar
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad kul att ni tog upp just det. Jag har redan provat och den till vänster har fått reikihealing medans den andra bara fått stå bredvid en bit ifrån. Och det här blev resultatet.

[Starman]
0

Jag har aldrig förstått vad det var Dr. Masaru Emoto bevisade genom att få vattenkristaller att bli olika formade.

Detta är ju en helt naturlig grej. Ingen vattenkristall är den andra lik.

Om han däremot hade visat att ett ord gav exakt samma form på två olika vattenkristaller, då kanske det hade varit av något värde.

:)

[Starman]
0

Eller inte bara kanske; det skulle vara fenomenalt, helt klart.

pearlnharmony
0

Rolig idéGlad Kommer absolut att testa.

[GunillaF]
0

Glad

Navajolady
0

Intressant att det kan fungera,men måste säga jag tycker lite synd om dom stackars plantor som man ska ignorera har inte hjärta att göra det så experimentet får jag låta bli.

Men ändå fantastiskt att se vad kärlek betyder för allt liv:-)

darianka
0

Håller med #7:-)

Sziriuc du kanske kan ge kärleksfulla tankar till den andra plantan också? Den känske känner sig lite ensam och ledsen?:-)))

[Starman]
0

Det är inte på grund av att man pratar med dem som de växer mer. Det är på grund av att man andas på dem.

När man andas ut andas man ut koldioxid, något som växter livnär sig på.

Enkelt, och utan någon som helst magi.

Och jag tänker inte be om ursäkt för att jag desillusionerar er alla på det här sättet. :p

mvh

- Starman

szirius
0

# 9 ingen fara, tar inte åt migFlört . Dessutom väljer jag att se allt som magi, även koldioxidets verkan Tungan ute

Såklart vet jag att andning hjälper växterna men i DETTA fall handlade det alltså om TANKAR, man behöver inte ens vistas i samma rum. Reikihealing kan man också ge på distans….

# 7 jag förstår vad du menar. Du kan ju prova att tänka "kraft" för ena plantan och " kärlek" för den andra, eller något liknande i stället Tungan ute Dvs två positiva saker men med olika energier.

Vi gjorde ett sånt exp. med rädisor. "vatten" för vissa och " jord" för andra. De vi visualiserat vatten på, fick stora, stora blad och såg nästan ut som sallad( vilket innehåller mkt vatten) , medan de andra fick mindre blad men större rädisa!

[Starman]
0

Alltså, för att deducera en sådan sak måste du ha automatiserad bevattning, vilket jag antar att du inte använde dig av…? :)

Kan det inte ha varit så att när du vattnade blommorna stannade du till lite extra länge vid din "favorit", medan du skyndade vid den som du blivit instruerad att ignorera?

Jag menar att det finns många naturliga samt psykologiska aspekter som du måste utesluta innan du kan deducera att din favoritplanta växte sig större och starkare genom tankekraft.

Var finns SILVAs forskningsresultat? Försökte hitta kurserna och lärosätena "SILVA" men det blev null.