Tankens kraft
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tror absolut på att vi med tankens kraft kan ändra på mycket av det som händer i vårt liv. Kanske inte allt, men det mesta.
Absolut Gunilla, vi kan åstadkomma mycket med tankens kraft 
Jag gjorde det senast i dag vi var ute och promenerade i två timmar och jag beatämde att det skulle gå bra vilket det gjorde. Brukar få ont i höft och fot när jag går långt…….ett vardagligt ex men det fungerade bra i alla fall. 
" Var nära naturen - var när dig själv "
#1 Men visst ja…. Du har ju redan skrivit ett…. Då blev det två idag.
#2 Kolla vilken tråd du skrivit i ….fniss
" Var nära naturen - var när dig själv "
#3 Hahaha…I dag är jag mer förvirrad än vanligt!

Tankens kraft är viktig 

Tankens kraft styr oss!
Jag tror i och för sig inte att man kan ändra på saker men man kan ändra på sitt eget förhållningssätt, så att man klarar mer, orkar mer, mår bättre, ser på saker mer positivt osv. Och då mår vi annorlunda även om förutsättningarna är desamma.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
När man är positivt inställd så är ju livet mycket lättare. En period i mitt liv blev jag kallad pessimisten, för jag ifrågasatte allting. Ville ha allt svart på vitt. Jag fick arbeta en del med mig själv. Jag ser livet mycket mer positivt idag.
Så visst kan man styra tanken till det bättre.

Hon är en härlig person tycker jag. När jag läste hennes bok första gången blev jag nästan provocerad över hur positiv hon var
. Hon beskrev hur hon tackade allt precis hela tiden, hon tackade sina räkningar osv osv.Nu blir jag bara inspirerad av detta!
Hon har lyckats uppnå så mkt, och hon är en sann lärare som sprider detta buskap världen över- som i grunden handlar om att lära sig att älska sig själv!
Kanske ni vill skriva lite på nya sajten LoA om era tankar? Det är alltid roligt att dela erfarenheter och tankar om detta ämne med flera.
#6 jag ser det också som dig, att den största förändringen handlar om att man förändrar sitt FOKUS och sin inställning. Det yttre behöver inte betyda att man behöver förändra sitt yttre liv avsevärt, man kan finna större inre frid där vi ÄR.
#8 Jag brukar också gå omkring och tacka för saker som händer - även det som anses negativt - till mångas förtret.
Häromdagen fick jag inte igång min bil. Någon på jobbet frågade om jag inte blev förb_ _ _ ad. Jag sa nää, det är nog någon mening med att jag inte fick igång den. Jag ska vara tacksam för jag kanske lyckades undvika en bilolycka eller något annat elände.

#9 haha, ja precis. 
Jag tror banne mig att jag börjar lyckas förändra mig
för det händer mer och mer ofta att jag också tänker " vilken TUR…" när nåt händer, som nån annan skulle kalla otur.

ALLT går bara man vill ;) …
…eller det mesta ialf. Har man en positiv inställning till livet och till sig själv så ser man allt med annorlunda ögon. Börjar du dagen med att "muttra" så kan det bli en rejäl "butter-soppa" till kvällen.
Lycka är att se glaset som halvfullt och inte som halvtomt 
#11 Håller med dig!

Jag har jobbat väldigt hårt med detta! Är betydligt bättre på att se saker positivt idag men långt ifrån allt får jag väl erkänna. Det kan vara svårt att se glädje i saker som får en att må väldigt väldigt dåligt, efteråt kanske men inte i stunden.
Jag håller dock inte med om att allt går
Däremot går det att se allting positivt och det är ju egentligen det som avgör. Jag har haft den inställningen själv, att allt går, och nästan slagit knut på mig själv, men efter alla år av sjukdom och motgång så har jag fått släppa det och inse att allt går inte, men man får vara glad över det som faktiskt går och det som man mår bra av! 

"13 OBS: ALLT går bara man vill… eller det mesta ialf 
Viktigt är att man lyssnar på sig själv, sin intuition annars så finns det stor risk att man slår knut på sig själv. Det finns många som behöver jobba på detta. Ni som har slagit knut på er själva men lyckats jobba med detta och kommit "tillbaka", STOR eloge till er alla!
Kram

Hahaha, visst, men allt går inte… man kan till exempel inte få en rak rygg om man är född med en väldigt krokig! Men man kan lära sig att leva med den, med allt vad det innebär, utan att vara olycklig. Jag gillar inte riktigt det där med att allt går, för det är ju inte sant!
Men jag ogillar lika mycket människor som hela tiden har inställningen att inget går… det är ingen idé att ens pröva, allt är kört redan från början. För då är det självklart så med 

#15 Jag tror att vi menar samma sak egentligen.
Med positiv livssyn så kommer man långt
…även med krokig rygg 
Japp. Det gäller att göra det bästa av situationen!

Jag tror absolut på tankens kraft och kämpar på oförtrutet - även när omgivningen suckar åt min "hopplösa" optimism
.
Att dagligen tacka för det jag har är en numera en självklarhet!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Här är ett radioprogram om mental träning och tankens kraft, för den som vill lyssna.

#16 Jag tror oxå att vi menar samma sak. Jag gillar bara inte ordvalet att ALLT går, för det lurar människor och ger skuld hos de som verkligen kämpar och försöker se positivt på sjukdomar osv utan att bli friska!
Därför väljer jag att hellre säga att man kan ha ett positivt förhållningssätt till ALLT och därmed förändra livet.