Hunden kräks
Finns det någon som kan se vad som inte är bra med vår Oliver. Han är 1 år nu och kräks upp maten, inte varje dag. han är pigg och frisk för övrigt.
Vi var till veterinären som tyckte vi skulle prova skonkost (han får absolut inget annat) ett tag ifall det är magkatarr. han blev bättre tills igår då det började igen och idag har han kräkts 2 ggr. Upplever att det är när han dricker vatten som det händer, vare sig han dricker lite eller mycket, men det är ju inte varje gång.
Tacksam för hjälp
Men åååh, vilken sötnos!
Jag kan inte "se" vad det beror på. Jag tycker du ska höra med en veterinär.
Hej janing,
jag ser lite saker på din hund. Ska jag balansera upp det jag ser? Bland annat ryggproblem som skapar fysiska spänningar in i hundens kropp. Detta påverkar även problemet som du beskriver här ovan med kräkningarna.
Hälsar
Kent Asp

Ja, han är ju världens gosigaste hund
. Vi har varit till veterinären och det var där vi köpte maten han äter nu. Jag ska kontakta de igen, men jag vill testa om det är nån som kan känna av nåt.
Jag skickade healing till honom igår och då tyckte jag att jag kände ett tryck på hans högra sida i halsen. Om det är rätt vet jag inte - nybörjarje som man är.

Tacksam för all hjälp Kent.
Då kör jag igång nu direkt. Eventuellt så kommer hunden att spy upp ganska rejält på golvet, jag ber om ursäkt för det. Men om det sker så ska det räcka med en spya.

ok
Då var det klart. Det satt fast ganska rejält men nu ser det kanonfint ut. Din hund kommer att sova som en klubbad säl i natt.

Tack så mycket - räcker det med 1 gång?
Kram Ingela

Nu har han druckit vatten - sen kräktes han, men inte så mycket, så vi får hoppas att det inte händer nåt mer nu då
Det ska räcka med en gång men av nån anledning så drar hunden på sig problemet direkt igen ser jag nu. Jag tar en till titt och ser varför det sker.

Hittade du nåt mer?
Ja det gjorde jag. Hunden behöver ett eget space rent mentalt. Det är viktigt att ge alla det utrymmet. Självklart älskar du hunden väldigt mycket det förstår jag verkligen. Mitt råd är att du mentalt drar dig tillbaka från hundens mentala territorium så att hunden får ha sitt eget space. Det betyder inte att du älskar hunden mindre för det, det betyder bara att du ger hunden ett större utrymme att vara sig själv, just nu så är du så nära hunden att det inte blir mycket utrymme över för hunden att vistas i rent mentalt.
Det är vad jag ser.

Tack för att du gör mig medveten om problemet, så hoppas jag att han får må bra nu.
Tack igen, kram Ingela
Jag hoppas också att din hund får må bra, Janing!

Tack Gunilla!
Hej!
Jag skriver utan att "känna av". Min hund har haft liknade problem alldeles nyss. Dels kan det ju vara främmande föremål!
Annars är det katarr i mage eller tarm!
Vår hade tarm och fick gå på risavkok och sedan ris och torsk i ganska många dagar. Felet många gör är att börja ge dem "vanlig" mat för fort. Det tar tid innan slemhinnan i mage /tarm är återställd.
Sedan fick hon även en antbiotika kur.
Så blir han inte bättre måste du åka in med honom.
Janing! Hoppas din hund kryar på sig snart! 
Kram
" Var nära naturen - var när dig själv "

Hej Janing! Hoppas det har blivit bättre med vovven. Skickar lite fina energier till honom!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

Tack Indiania och Elpida! Lugnt än så länge idag
#16 Han går på skonkost som jag köpte av veterinären, som gör att magen inte ska behöva arbeta så mycket, så det är det enda han har ätit sen den 12/1. Jag hoppas verkligen att han klarar sig från kräkningar nu. Det är inte roligt när de är sjuk och man inte vet vad det beror på.
Kram Ingela
Det ser bättre ut idag när jag observerar hundens energiflöde på samma område som igår vid hundens ryggrad. Det energiflödet är mycket mer kraftfullt och stabilt idag än igår när det var mer stressat. Det betyder att flödet har stabiliserats och det i sin tur innebär att den läkning som nu behövs kan äga rum.
Som jag förstår det så räckte det med att du blev medveten att du rent energimässigt skulle dra dig tillbaka och lämna hunden lite utrymme. Åtminstone tyder den snabba återhämtningen på det.

Det låter skönt, han verkar lugnare också och han har inte kräkts nåt mer. Jag bad om hjälp att "lämna honom ifred" , det är inte lätt när det sker omedvetet.
kram Ingela
#21 Vad skönt att din hund mår bättre, den var ju så söt..våran tax vi hade kräktes sådär när den hade halsfluss/halsinfektion. Fast det har väl veterinären kollat.
Kram Jile