Healing iFokus

Healing

Etikett: healing-allmänt
Läst 1270 ggr
tin-tin68
0

En fråga till om healing

Jag var in och läste om possitioner man kan göra på sig själv. Bla hålla ihop handflatorna som första possition. När jag gör det så känns det varmt tryggt och lugnt men efter en stund så börjar det att pirra sticka och rycka i mina fingrar.FörvånadSka det vara så? Vad känner ni andra? Jag håller bara händerna mot varandra utan att pressa.

Jag gjorde grundern på mig själv i går kväll och nu var det första ggn på länge jag sov så gott och vaknade utvilad.Glad

[GunillaF]
0

Vad skönt att du fick sova så braGlad

Eftersom jag jobbar med andlig healing så håller jag inte på något med mina händer.

Jag har hört och läst att de som använder sina händer vid healing/handpåläggning, i princip kan hålla händerna var som helst på din kropp och healingen hitta rätt ställe som ska healas.

Stickningarna i dina fingrar/händer kan vara energin du känner.Glad

Fortsätt öva!Skrattande

Elpida
0

Stickningarna i dina händer är precis som Gunilla säger energin du känner. Man kan även bli varm, eller ibland kall om händerna - vilket kan sprida sig i hela kroppen och det är oxå energierna man känner av. Mycket positivt alltså! Bara fortsätt träna du!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

tin-tin68
0

Gunilla F  Att händerna söker sig till rätt ställen tror jag för att när jag klappar om min hund så söker sig mina händer  till hans huvud mage och tassar där är hans problem områden det vet jag. Han är ängslig lite nervös har haft problem med magen och tass eksem.

Elpida Aha jag kanske blir lite klokare på vad det är som händer med mej nu.I bland då jag sitter med mina arbetskamrater eller andra så kan det börja sticka och nästan klia i mina händer kan det vara jag som känner av att andra behöver healing i min närhet?

[GunillaF]
0

#3 Även om du skulle hålla händerna över fel kroppsdel så hittar healingenergierna rätt ställe.Glad

tin-tin68
0

Gunilla F  Det är ju bra att veta På hund såg jag någon bild med punkter just vid nosryggen och uppåt sedan vid öronen.Just vid nosryggen och uppåt gillar han att jag berör.

Tack för alla svar det betyder mycket!

Elpida
0

Japp, förmodligen är det så. Det är ju trevligt och så där, men det är meningen att vi själva ska kunna styra när vi skickar energi. Dessutom är det ju inte alltid vi kan ge healing så fort det börjar sticka i händerna, det är ju inte alltid läge om man säger så. För att styra detta själv är det bra om man när man ska heala tex sätter ihop händerna, som du gör, och talar om att nu ska jag börja skicka och be om hjälp osv. När du är klar kan du tex lägga händerna mot hjärtat, knäppa dem eller vad som känns rätt för dig och tacka för hjälpen och tala om att du nu är färdig! Detta gör att när du känner att det börjar sticka i händerna och det inte är tillfälle kan lägga händerna i avslutningsposition och tala om att; tack för att ni påminner mig men det är inte läge nu, jag är just nu stängd!Glad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

tin-tin68
0

Elpida Nja trevligt vet jag inte när det sticker och kliar så intensivt ibland men bra att veta vad det beror på och toppen att veta hur jag kan förhålla mig till detta själv.Tack för dina tips ska prova det!Glad