Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 3531 ggr
tin-tin68
0

Måste få fråga healing i händerna

Fick för ett tag sedan veta att jag hade healing i mina händer och att jag skulle ta på och röra mer vid andra människor mer än vad jag gör. Jag har provat mina händer på min gubbe då han har varit upprörd eller på en del brukare vi har på jobbet och har märkt effekten av att dom lugnat ner sig. Men vad innebär igentligen att ha healing i händerna? Är det någon energi som jag avger eller! Dum fråga men!! Fick även veta att jag kommer att utveckla min förmåga mer.

Kom gärna med era erfarenheter vill veta så mycket som möjligtGlad

Indiania
0

Värmen i dina händer tolkar jag som att din kärlekskraft ( healing ) blivit aktiverad, du har förmåga att hela med dina händer.

Vad underbart att utveckla denna förmåga ännu mer! Kyss

Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

tin-tin68
0

Indiania  Tack för ditt svar ! När jag lägger händerna på mig själv så känns det varmt och tryggt. Jag testade att lägga händerna på en arbetskamrat som är medial och frågade vad hon kände fick då till svar att min beröring kändes lätt inte betungande eller tung.

Men hur gör man för att uveckla det mer? Prova på andra eller finns det kurser?

Indiania
0

Du lärt dig ju mycket av att träna på andra och känna efter vad du känner. Det finns olika healingkurser också att gå, det kan göra att man känner sig säkrare.

Själv har jag gått olika healingkurser men det är absolut inte tvunget.

Känn dig fram och gör det som passar dig bäst! Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

[GunillaF]
0

Hej tin-tin68

Du fick ett bra svar av Indiania.Glad

Healing är kärlek. Det som känns i dina händer är kärlekens energi.

Du kan utbilda dig om du känner för det, eller fortsätta träna/öva på din gube och dina vänner.

Om du tittar i vårat länkarkiv så ser du adresser till flera som ger utbildning.

Lycka till!

tin-tin68
0

Indiania Tack igen ska försöka prova mig fram och känna mig för lite men kurs kan nog vara bra så att man får lite mer kött på benen och vet vad man gör.

Gunilla F Kärlekens energi låter underbart. Då jag var hos mediumet som berättade detta för mej såpratade vi inte så mycket om det och var det innebär vi pratade om annat. Hon sa iallafall till mej att det var sällsynt att få träffa någon som hade så mycket godhet inom sig så mycket omtanke om andra att jag var lite av en hönsmamma med många kycklingar under mina vingar.Så det finns kanske en mening med att jag har fått denna gåva. Urk på mej lät som själv skryt men det var vad hon sa.

Jag ska läsa mer här och under länkarna Tack och jag åter kommer säker med mer funderingar fram över

[GunillaF]
0

#5 Det är inget fel med att berätta det. Att ha gåvan att känna och att ge kärlek kan inte vara skrytigt!

Du är välkommen att komma med mer frågor. Vi svarar så gott vi kan.Glad

[Jeremina]
0

Jag använde mig av healing på min man i natt då han hade ont i ett skadat ben och han kunde inte sov. Jag höll mina händer över hans huvud och det blev bättre, han somnade och sov några timmar i alla fall.

Det är klart att du ska använda dig av denna gåva och tala om vad du kan fast bara om du själv vill berätta för andra.

tin-tin68
0

Gunilla F Jo jag känner så för man är inte så van med att ta i mot så mycket possitivt från utomstående och inte van med att prata om sig själv så. Men jag åter kommer jag läste lite om Reiki i går och hittade övningar man kan göra på sig själv.Glad

Jeremina  Det var gott för honom. Jag har testat på brukare och på min gubbe och jag har sett effekt men jag vet inte ett dugg hur man gör eller förbereder sig positioner läste jag om i går men jag känner mig helt novis i ämnet.

Det är tur att det finns många duktiga som kan ge råd.