Healing iFokus

Healing

Etikettermeditationavslappning
Läst 748 ggr
MariaJ
0

Meditation, Ert syfte

Jag har funderat lite på hur ni ser på meditation ?

-Är det för er en stilla stund med energi och tystnad ?

-Är det en kontakt med din andliga sida ?

-Är det alltid i ett syfte för att få svar från dina guider/vägledare ? 

-Eller kanske ett sätt att kontrollera din kropp ?

Det finns flera olika sätt att meditera på och lika många skäl till varför man mediterar. Jag är lite nyfiken på hur ni gör då ni mediterar.

Vad är det ni vill uppnå med er meditation ?

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

[Hellas]
0

Oj vilken fråga så här på kvällskvisten :-).

Jag har vid flertal tillfällen ivrat för just meditationens kraftfullhet och som jag sagt tidigare, är man minsta intresserad av det mediala men inte tycker att man "Kan" så är just meditation inkörsporten men det är ju vad jag tycker :-)
Ser ni en cirkelkurs för meditation på er ort så hoppa på tåget!

Jag mediterar liggande, sittande, med musik, utan musik guidat och ofta med min egna "tankar".
Meditation i naturen är fantastisk. Jag kan även hamna i meditativt tillstånd när jag är ute och går.

För min del mediterar jag för:

- Att inte bli utbränd, muskulär avslappning
- Öka självkänslan
- Mikropaus på arbetet (5 minuter räddar en hel eftermiddag)
- Möten med mitt JAG
Möten med barnet inom mig (kalasbra)
- Kontakt med Guider *Ler*
- Kontakt med andar eller andra nära och kära

Ofta kommer de två sistnämna lite på köpet!
De kommer på besök och de är så välkomna :-)

Kram

korseett
0

det som sker det sker. Ibland för avslappning, ibland för kontakt med mitt inre och ibland kanske för att få svar.

fridelfina
0

Säger som de andra, det är olika saker som är orsaken till varför jag mediterar. Det kan vara för vila om jag känner mig trött, centrering om jag känner mig kaotisk, få energi när jag känner mig orkeslös, få vägledning när jag är brydd, få styrka när jag känner mig svag. En sorts balansering inser jag att jag söker, ser jag nu när jag formulerar det i ord.

Och det sker på olika sätt, men mitt favoritsätt är som jag skrev i inlägget kristaller: En ring av Kristaller runt mig när jag sitter på golvet, gärna tända ljus, rökelse och meditativ musik!

Det ger kraft, vila, lust, handlingskraft, styrka, ork och ofta ett leende som räcker för resten av dagen.

Mmm, vore det inte så sent skulle jag sätta mig på vardagsrummet och meditera en stund…

[Mariann]
0

De allra flesta meditationer för mig är en ljusförmedlings meditation dvs förmedla ljus till mänskligheten. Jordhealing eller Ljustjänst. Mediterar jag för mig själv är det för att fördjupa denna kontakt med Universums HJärta-Gud för att kunna ännu bättre vara denna öppna dörr in i mänskligheten….

sån är jag….

FiaH
0

Oj, för mig är det mycket, både för avslappning, släppa stress. Att möta mig själv. Kontakten med guider mm. Men det stora hela är nog att hela tiden utveckla mig själv.. Gjorde en fantastisk resa igår, så idag känner jag en sådan styrkaSkrattandei mig själv…….

dinstund
0

Önskade jag kunde få mer lust att meditera.

Jag är väldigt dåligt på det och gör det väldigt sällan men däremot är jag en sk " dagdrömmare " så det är nog mitt sätt att komma till lugnet.

Jag mediterar flera snabbisar om dan kan man väl säga Skrattande

[BigMama]
0

När jag lär mig att meditera så är det för att:

-samla energi

-lyssna inåt och finna svar

-få kontakt med min guide

Under tiden samlar jag energi via musik, trevliga människor, bra böcker, dagdrömmar. Finner svar genom att vistas här….

pyttelillatrollet
0

Jag mediterar mest för att komma åt mitt inre, för att det ger ny energi samt stärka kontakt till Guiden. Meditationen hjälper mig även att stressa av, jorda mig samtst atärka självkänslan lite.

Ina123
0

#8 Du beskrev det så bra, så jag håller bara med. Det är vad meditiation innebär för mig också :)

pyttelillatrollet
0

vad roligt Ina!Glad vi är likisar *fniss*Generad haha *blink, Blink*

elsa-linnea
0

En mycket bra fråga Maria!

För mig är det att möta mig själv.

Tessa69
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag försöker och försöker ge mig själv min egna tid, till meditatio.men det är svårt,måste ta mig i kragen NU.

Är de fler som känner som jag

Kram Theresia

Indiania
0

#12 Ibland är det så för mig också ändå vet jag vad viktigt det är att meditera.

För mig är meditera att sitta i stillhet och möta mig själv eller lyssna på fin musik, gå ut i naturen, det finns måhga sätt att meditera på.

Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

[asamaria]
0

Att uppnå ingenting. Allt är stilla, allt är svart, allt är tyst, allt är ingenting.

Soffe
0

För mig är det avslappning, lugn o ro som är viktigast.. Ibland söker jag svar..

Loet_old
0

Mediterar dagligen med musik ibland utan. Jag brukar bara slappna av och rena mina tankar och känslor med hjärtat.

Utan bara ta det som det kommer, ibland far jag iväg på inre resor.Får kontakt med avlidna släktingar,färger och bilder, och ibland ingenting.

Men känner mig så glad efter och pigg efter en meditation, kan vara ifrån tio minuter till 40 minuter. Beroende på när jag ska komma tillbaka till min fysiska kropp.

stina63
0

Jag mediterar först och främst för att få mer energi och må bättre. Har märkt att jag mår mycket bättre när jag har mediterat.

Jag mediterar både med musik guidad mediton och utan. kan sitta och blunda en liten stund och bara njuta.

Ibland går jag till min egen plats mitt högre jag. Ibland möter jag guider och andra eller djur på andra sidan eller så får jag massor med färger och symboler.  Det blir vad det blir. Ibland så dyker det upp någon som vill förmedla något till någon. Händer att ens nära och kära dyker upp och säger hej eller något sådant till en.

Jag mediterar dagligen små eller längre stunder. Det är så härligt att meditera.

Philia
0

Det är olika, ibland för att få energi, i bland för att ge energi. Ofta för att lugna mina spretiga tankar och finna innre ro eller själslig ro.

I bland för att lyssna på eventuella meddelanden, eller för att be en kort bön för någon annan.

Meditationen har många sidor.

[GunillaF]
0

En intressant fråga.

Jag puttar upp den här tråden.