Pyramidens healande kraft
Pyramidens kraft är känd sedan många år tillbaka. Den väcker den själ som sover..heter det ! Healande krafter från pyramiden kan lyfta fram och rena allt.
Har du upplevelser där pyramiden och dess kraft hjälpt dig? Har ni funderingar om pyramiden, och varför den kraften är healande ?
Skriv och berätta eller ställ frågor om Pyramidens Kraft.
Om man vill göra expriment så kommer jag att lägga ut lite olika ideer här på sidan snart !
Vänligen MariaJ :-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Hej
Har aldrig hört talas om Pyramidens kraft.. kan du förklara lite om vad det handlar om och hur det går till.. 
Nyfiken..

Kraften från pyramidens healande kan vara otroligt stark. Man kan lindra och bota sjukdomar såsom stress, migrän, värk, blåmärke, muskelspänningar, kramp, sår, problem vid PMS-besvär samt mycket mer. Man kan ge växter ny kraft, och man kan även hjälpa djuren att komma i balans med pyramidens kraft. Man kan rena allt som finns på vår jord i pyramidens fält… Så även Vatten !
Man kan under meditation visualisera en pyramid omkring sig och uppleva en otrolig lugn och avslappnad stund. Pyramidens kraft stärker även vår medialitet och telepatiska kontakt, samt att den förstärker vårt clairvoyance seende.
Ha en pyramid hemma, och märk skillnaden i ditt hem.
Detta är ett spännande ämne, så bara skriv om era tankar och upplevelser…och fråga vad ni vill !
Carpe Diem
Maria Johnsson
Låter mycket spännande, har aldrig hört om det innan, som jag förstod Maria så har pyramiden en stark healande kraft, men på vilket sätt använder jag pyramiden, är det en speciell pyramid? Skriv gärna mer om detta, vill veta mer hur man kan använda den.Och även om du har kunskap av stenar och dess betydelse./Fia

Pyramidens kraft har funnit i många 1000-tals år. Man kan visualisera att man sitter i en pyramid när man meditera för att ta hjälp av kraften som finns där. Det finns olika energifält på olika ställen inuti pyramiden. Du kan även Påverka läkningsprocessen vid sjukdommar. Om du tex ställer pyramiden under sängen, så kan du få energi och fyllas under natten.
Det finns otroligt många användningsområde. Du kan även under meditation med en pyramid känna att du öppnar dig mer för kosmos och andevärlden.
Stenarna är otroliga redskap för många ändamål. De kommer från moder Jord och har sin kraft genom jordens element. Jag kommer att göra en artikel snart på sidan som berör och förklarar mycket om stenar och kristallernas egenskaper.
Carpe Diem
Maria Johnsson
Tack Maria! Det låter mycket spännande, det ska jag faktiskt prova.Mvh Sofi

Även jag lär mig hela tiden. Har faktiskt inte heller någon större aning om vad detta är med pyramidens kraft.
Kanske skulle du göra en artikel om det!
Verkar spännande!
Mvh LisaL

Jobbar nu på en artikels som handlar om pyramidens healande kraft. Den kommer snart ut på sidan.
Carpe Diem
Maria Johnsson

hej…pyramid..låter jätte intressant..var kan man köpa en pyramid..behövs det någon speciell pyramid..kram

Pyramider kan man köpa i flera olika butiker, men hittas mest i de affärer som har böcker, stenar och Kristaller, tarotkort mm…Om dom inte har det i sortimentet, så fråga butiksägaren om de kan beställa hem till dig. Man kan även gå in på olika webbutiker på nätet. Titta på: www.newpage.se för att se om de har. Där kan man hitta mycket annat också.
Carpe Diem
Maria Johnsson