Healing iFokus

Healing

Etikettdjurkommunikation
Läst 2788 ggr
Glossies
0

Knasig häst!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Känner att det kommer upp lite mycket frågor från mig just nu, men jag har några frågor till er djurkommunikatörer och ev. andra häst-kunniga! Tungan ute
Jag är själv inget proffs på Djurkommunikation, jag har ändå provat några gånger. Men det har gått sådär.

Så min första fråga: Min häst, Atchoo, springer alltid ifrån mig i hagen när jag ska hämta in henne. Jag har fått en del förslag på vad det kan vara, t. ex att hon inte vill lämna sina kompisar osv. Men jag har en känsla om att det är något annat. Jag vet inte varför, men jag bara känner så. Finns det någon som kanske vill/kan hjälpa och kanske nå henne. Eller läsa av henne.

Och min andra fråga: När jag rider ut själv med Atchoo, blir hon alltid frustrerad och blir nästan omöjlig att kontrollera. Hon vill vända tillbaka till stallet, och det har hänt att hon stegrar. Flera gånger faktiskt. Är det också för att hon inte vill lämna sina kompisar?

Skulle bli sååå tacksam för svar, KRAM! Glad

majlar
0

Obs. Jag är ingen djurkommunikatör, men när jag förstorade bilden, fick jag en så stark känsla. Han vill bara vara häst. Han vill gå där bland sina kompisar och absolut inte bli selad och riden.

Han älskar att få gå där och han känner sig trygg med dom andra.

Inte vet jag om det stämmer men det var vad jag fick upp så fort jag såg bilden på din vackra häst.

Glossies
0

Njae, vet inte riktigt om det kan stämma. Hon gillar att arbeta, det märks. Glad

[GunillaF]
0

Jag undrar om det helt enkelt är så att hon är busig och testar dig! Som småbarn gör. Det gäller för dig att visa vem som är ledaren.Flört

[Jeremina]
0

Hon vill bestämma, vilket stjärntecken är hon född i?

Glossies
0

#3  Ja, det känns nästan lite som hon vill testa mig. haha Tungan ute

#4  Hon är född i maj, tror hon är oxe då? :)

[Jeremina]
0

Oxen är en tjurig natur.

allhealing
0

Hmm….

tror du kanske att det kan ha någonting med dig själv att göra och inte hästen i det här fallet?

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

niclas-e
0

Jag är nog inne på allhealings spår.

Min omedelbara reaktion, på bilden, är att hästen inte alls känner något förtroende för dig/er - den som håller i grimskaftet.

Hästen har uppmärksamheten på hästarna i hagen, och är inte hos er mentalt.

Jag tror förklaringen till hennes beteende har med tilllit att göra. Hästar söker trygghet, och känner hon sig inte trygg med dig vill hon tillbaka till flocken i hagen.

Tränar du komunikationsövningar med henne? Ni behöver nog hitta kontakten med varandra.

Jag kan försöka få kontakt med henne senare, men jag tror att kärnan till era problem ligger i trygghet/tillit/kontakt.

[asamaria]
0

Fick också upp att hästen inte känner sig trygg. I och med det känner hon sig förföljd av ev faror i skogen. Du måste jobba med dig själv. Det känns som om du försöker sopa dina rädslor och våndor under mattan och så tror du inte att de märks. Men se det funkar inte när man har djur. De ser och vet allt om enFlört Börja jobba med dig själv. Bekräftelse kommer du att få från din häst när du förändras. Tänk på att inget sker över en nattGlad

Kram

Glossies
0

#8 ja, hon har haft en dåligt bakgrund och har svårt att lita på folk.
Håller på att försöka bygga upp självförtroendet för varandra.

#9 Det ligger faktiskt någonting i det du säger, jag är lite rädd när det gäller vissa saker. Även om jag gärna inte vill det. Tungan ute

Tack så jätte mycket för era svar! :D

niclas-e
0

Vad härligt, då har du ju några idéer om vad ert problem är.

Nu blir det till att ta sig en funderare på hur ni ska jobba vidare för att komma till rätta med det :)