Healing iFokus

Healing

Läst 1063 ggr
[Jeremina]
0

Ny läkare och VC

Jag är så glad för att jag och min man får börja på en ny VC nu som har en läkare där jämt, det är en lyx det.

Jag ringde idag och får komma till läkaren redan på onsdag nästa vecka och en hel timme då det är första gången.

Jag har en förhöjd M-komponent i blodet som måste kollas regelbundet. Den kom efter att jag hade sorkfeber 2007.

Håll tummarna för att det kommer att fungera bra för oss där!

szirius
0

Jag håller tummarna!Glad

Jag är ju inne i " läkarbusinessen", så jag vet hur illa ställt det står till på många VC i Sverige. Jag läste att det var 90 dödsfall förra året som kan relateras till stafettläkar-situationenFörvånad. Man får ny läkare hela tiden och saker faller mellan stolarna. En person hade klagat på ont i magen i ETT år, och när de slutligen tog tag i det och hon fick göra tester så hade hon magcancer och dog 2 veckor senareGråter.Bedrövligt!

[Jeremina]
0

#1 Jag hade en granne som de också missade cancer på och hon dog efter 6 månader Skrikandes

Läkaren som vi ska gå hos är en mycket duktig och omtyckt läkare så vi har hört mycket bra om honom. Dessutom är han inte pensionsmässig än som flera av de läkare som vi gått hos Glad

Diabetssköterskan som gubben ska gå hos är en kvinna som är duktig och har mycket humor. Min man har pratat chokladsorter med henne en gång i tiden Skrattande

[rore]
0

Håller tummar och tår, för att det ska bli bra.

[GunillaF]
0

Håller tummarna Jeremina.Glad

Jag önskar att alla fick känna tryggheten av att ha läkare hela tiden på vårdcentralerna. Så är inte läget nu för tiden och det är synd och skam!

Man har ju även dragit in sjukresor med taxi för de som inte har egen bil eller inte är i skick att kunna köra till vårdcentraler flera mil bort. I yttersta nödfall skrivs det på för sjukresa - men det är alltså i yttersta…

Människor är beroende av grannar och/eller släkt för att ta sig till läkare. Det är inte alla som har den möjigheten så då blir det till att vänta tills de är så sjuka att de får lov att ringa efter ambulans!Rynkar på näsan

majlar
0

Det blir säkert väldigt bra. Har själv bytt vårdcentral till en mindre och det blir mer familjärt.

Lycka till

Indiania
0

Håller tummarna för dig Jeremina!Glad

Vi har fått ny vårdcentral och husläkare här också.

Jag måste än en gång ge ros till Arvika sjukhus där jag opererade mig mot åderbråck den 29 dec.

Vilket fint sjukhus, underbar personal och ingen stress så det finns bra sjukvård också.

" Var nära naturen - var när dig själv "

solblomman47
0

Vad härligt Jeremina det kan vara bra med att få ha samma läkare varje gång o inte få nya som inget vet utan man måste berätta hela tiden om sig själv.

Jag har haft  min vårdcentral sedan många år jag vet inte om det blev bättre när den blev privat där heller.Vissa läkare o viss annan personal är bra hade en läkare för några år sen där inte kemin stämde mellan oss blev rekomenderad att byta till en annan läkare fick en gullig läkare men som vanligt försvinner de till andra tjänster någon annanstans.

Har nu också en duktig läkare som tom när jag hade ont i mitt knä (atros) för några år sen gav mig en kortisonspruta o den funkar fortfarande.Hon tom började med att skälla ut sköterskan som dragit upp kortesonet i sprutan utan att det varit sterilt (undra hur ofta detta hänt) hon tom satte sig på golvet för att hitta rätt i mitt dinglande ben/knä fick remiss till ortopeden o där bestämde vi att så länge knät känns som det gjorde då ska vi inte operera för det blir att byta till en protes visst känner jag av knät ibland men eftersom jag inte kan gå så bra för mitt andra ben så går jag inga låna promenader annar skulle det säkert vara sämre.

Det är bara synd att denna fina läkare också undervisar andra som läser till läkare därför är hon inte så ofta på vc som hon skulle behövas så ibland får man andra läkare.

Har även fått en underbar ung kille som sjukgymnast som verkiligen bryr sig om sina patienter annat än de två sur kärringarna som jobbade tidigare en är kvar ännu.

Jag vet att det hänt vissa missar där också bla en ung tjej som fick ta bort sitt ben för det var cancer hon hade fått gå länge innan hon blev skickad vidare,

Sen får de inte skicka remisser hur som helst för de ska sparas på pengar.

Sundsvalls sjukhus som jag hör till är väl inget att hänga i julgranen heller det har varit mycket tjavs där en längre tid.