En alternativ behandlingsmetod
Jag har alltid varit fachinerad av våra olika behandlingsformer. Jag har kommit närmast TuiNa, då min syster är TuiNa terapeut. Man behandlar hela människan och löser upp blockeringar samt ökar därmed flödet i kroppen. Har ni några frågor om detta ämne så bara skriv.. Bombadera henne med frågor..Finns inga dumma frågor. Så bara skriv och fråga om din funderingar.
Vänligen MariaJ :-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Helt rätt!
Det finns inga dumma frågor. Läs gärna artikeln om det och kanske till och med prova på.
Mvh LisaL
vad innebär det då?? Alltså hur upplöser man det? Är det healing, eller vad?

Jag arbetar med energier, det är helt riktigt. Men jag healar inte. På sätt och vis är det ju också healing i det men inte bara.
Arbetar med meridianerna och akupunkturpunkterna som sitter i kroppen. Där jag kan känna av om det sitter en blockering med hjälp av olika frågor som jag också ställer.
Vet inte säkert om jag förstår hur du menar med upplöser men jag tror att du tänker på problemen hur jag löser dom. Det gör jag med akupressur då kan jag bearbeta både fysiskt, själsligt och käslomässigt.
Många har idag problem och smärtor som de absolut inte behöver ha. Tyvärr vet för få vad de ska göra åt det. Då är ofta TuiNa jättebra för den går mer på djupet.
Mvh LisaL

Låter väldigt mycket som EFT som jag har haft väldigt bra resultat med på egen hand. Gratis manual kan laddas ner och massor av bra information här.
Har själv haft ont i min korsrygg i flera år. Skickades runt på allt möjligt, hittade inget fel.Fick tips om basal kroppskännedom som jag har gått på i en termin som har gjort underverk . Jag har samlat spänningar i min kropp i 20års tid som har satt sig i kroppen. Jag är väldigt aktiv på nätterna,drömmer mycket o vaknar med sammanbitna käkar, Pressar även tänder dagtid närjag är stressad.Tack o lov för min bettskena på natten, stackars mina tänder.
Undrar om detta kan vara ngt för mig, känner att jag har en del obearbetade känslor,trots att jag har gått 50 ggr hos psykoterapeut.

Hej wibban!
Jag tror absolut att det kan ge dig något. Att du är väldigt aktiv på natten betyder ju att du har vissa obalanser i din kropp. Är det alltid samma tider du är vaken eller varierar det?
Att bita ihop käkarna kan bero på att du bär på mycket ilska eller oro. Även sömnproblem kan bero på det samma. Troligtvis så funderar du mycket och har svårt att släppa saker och ting. Vill ha kontroll fast den behöver inte alltid vara medveten.
Du är Hjärtligt Välkommen att komma och prova på!
Mvh LisaL
Tack Lisa för ditt svar. Jag vaknar inte ofta på natten, mitt problem är ibland att somna in.
Låter intressant det här, vad kostar en sån behandling?
Maria har erbjudit min man sådan här behandling,fast för sin kroniska verk, vi är med i hennes Änglatimmar.
Mvh Wibban

Det hade varit roligt att träffa er. Jag har ju tyvärr inte kunnat vara med på hennes änglatimmar sen ni började.
En behandlig kostar 450kr har dock ett erbjudande tom 31/3 med första besöket för 300kr.
Man behöver ha ca. 1½ timme första gången och gärna kunna ta det lugnt efteråt.
Jag tror att det mesta hos er är känslomässiga blockeringar som sitter kvar i kroppen. Ni kan ha släppt dom i tanken men inte kroppsligt.
Mer info kommer igenom Maria.
Mvh LisaL

#4 Det liknar EFT ganska mycket. EFT är hämtad från kinesisk medicin i botten. TuiNan härstammar också från Kina och kommer "renodlad" där ifrån. Sen använder jag samtal och akupressur samt massage för att lösa upp spänningar.
Det handlar också mycket om att bli medveten om sig själv och vad som ligger till grund för problemet inte bara var symtomen finns.
Mvh LisaL