Healing iFokus

Healing

Etikett: healing-allmänt
Läst 3869 ggr
eleri-still-twinkle
0

Svimningskänsla vid healing....

God kväll på erSkrattande

Vid två tillfällen då jag skulle ge healing hände detta. Första gången var då jag innan healingen bjöd in väninnans mamma (från andra sidan) på så sätt att jag bad henne visa var hennes dotter behövde healing. När jag la mina händer på väninnans axlar kände jag hur jag blev skållhet i kroppen och sen började allt snurra och jag kände hur jag höll på att svimma. Jag fick avsluta och lägga mig ner på soffan…jissa att jag kände mig både bestört och lite "dum" som inte hunnit mer än börja när jag fick sluta.Skäms

En annan gång hände något liknande då jag gav healing till en annan väninna. Helt plötsligt känns det som om att jag är på väg att lyfta…"flyga uppåt" och jag blir väldigt yr igen och fick avsluta och försöka "jorda mig" för att bli kvitt känslan.

Vad är era tankar kring dessa upplevelser? Vad tror ni hände?

*Kram*

[GunillaF]
0

Svårt att säga för jag har aldrig upplevt något liknande när jag healar.

Ett råd från mig är att du ska vara "bestämd" och inte tillåta att något annat än kärleksfulla energier får passera genom dig när du healar.

Du har dina healingguider som vet var healingen behövs. Be en bön föra healingen om att få vara deras kanal, så "sköter" de resten, bara du har ett öppet hjärta.Kyss

eleri-still-twinkle
0

Tack för ditt svar Gunilla:) Jag kände aldrig att det var något negativt, bara kraftfullt:) lite som att jag var en "säkring" för liten för kraften eller vad man ska säga:) jag ber alltid om beskydd innan, men det hände ändå:)

[GunillaF]
0

#2 Kanske du ska be dem ta det en aning lugnare nästa gång då?!

eleri-still-twinkle
1

*fniss* Ja jag får nog göra det. När jag initierades så fick jag ge en av mina mastrar healing, hon hade inte upplevt något så kraftfullt förut, det verkade som att det då handlade om energivågor som gick "igenom" henne. Hon såg ut som hon inte visste riktigt hur hon skulle bemöta det.

Jag bara hoppas att jag inte gör ngt felObestämd men sedan har jag haft många "lugna" healing stunder oxåGlad

eleri-still-twinkle
0

*Puffar*Kyss

Andina
0

Jag tror att det är energierna du känner av - och som "höjer din energivibration" också. 
Jag känner ofta av energirörelserna särskilt om jag behandlar någon, men även annars 'i vardagen' också, vid mötet med någon person t ex. Oftast känns det just som du beskriver, det snurrar till, man tror man ska svimma, det känns som att man "lättar" själv, energierna känns som vågor som går genom kroppen (kundalinienergin bl a) o s v. Andra fenomen/upplevelser kan också dyka upp - synen förändras, tätheten i rummets energi kan förändras på många vis.

Det är alldeles säkert healingenergierna du känner av, men det är också "energikommunikationen" mellan dig och den du healar som du känner av. Samt eventuella healingguider.

Det bästa är att det inte är något farligt och du kommer inte att svimma. Det "enda" du behöver göra är att fokusera med tanken på att "stanna" energirörelsen lite, och se'n låta det flöda precis som det ska igen. Du kan alltså med 'tankens kraft' få flödet att flöda mer jämnt, så att din kropp inte upplever dessa fenomen lika mycket.

Det är energi - i rörelse - kan man kanske kort sammanfatta det.

* * *

Så uppfattar jag, och har alltid gjort, dessa energisensationer i kroppen/rummet…
(Vet inte om det går att förstå vad jag försöker säga dock… blir ofta lite virrigt…)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

eleri-still-twinkle
0

Tack Andina för ditt svar som jag tyckte var härligt och lätt att ta till sigSkrattande

Jag ska verkligen använda mig av det sättet att tänka på, om det händer igen*ler*

Eftersom jag upplevt personer som svaret med starka reaktioner på healingen (inte alltid positivt) en del har gråtit och skakat och då har jag blivit bekymrad att jag gör något fel. Men å andra sidan har haft personer som skrattat och somnat. Jag antar att det handlar om vilka känslor som kommer upp till ytan och behandlas:)

Andina
0

Jo, så är det nog, Eleri! Jag tycker nog att gråt och andra tunga känslor som kommer upp till ytan är det vanligaste! Men det är också en slags "lättnadens gråt" - för det är att göra sig av med känslominnen som legat fångna i ens inre. Oftast så upplever personerna en lättnad efter att dessa känslor fått utlopp. Så visst är det så, det beror på vilka känslor som kommer upp till ytan och vilka känslor som gömmer sig där under!

Att låta dem gråta ut och ta hand om dem även då, är en del av healingen.

Så nå't fel gör du definitivt inte! Alldeles Tvärtom! ;)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

eleri-still-twinkle
0

Nu känns det mkt tryggare AndinaKyss

Andina
0

GladKyssGlad

tarotlasse
0

Det är helt normalt att man kan bli påverkad av healingen. Min erfarenhet är att vår healing guide kommer så nära oss och in i vårat Aura fält och det kan kännas som både yresel och värme.

Jag blir oftast väldigt varm under healingen och svettas något grymt medans jag ger healing det är så det rinner svett i från mig. I bland kan jag även bli yrslig  och då sätter jag mig ner o fortsätter med healingen för det går över väldigt snabbt.

Men det kan ju även vara som så att din klient har problem med yrsel och svimmningar och att du känner av det.

Inte ovanligt att jag känner en svimmnings känsla vid lågt blodtryck b.la

Gott Nytt år

LASSE