God Morgon Tisd. 21/12
Dagen gryr. Om ni går ut ovh spanar på månen vid 8.00-9.00 så får ni se en total månförmörkelse. Det är häftigt att se när månen intar en röd färg.
Hos mig är det -22 grader men ändå lite molnigt. Men jag hoppas på att molnen skingrar sig om en stund för jag ska gå ut och kika.
Ha en riktigt bra dag!
En total månförmörkelse inträffar den 21 december 2010. Några hålltider i Universal Time (UT) ges nedan. För att få svensk normaltid (SNT) adderar man en timme till de angivna klockslagen.
05:29 UT: Halvskuggeförmörkelse börjar. 06:33 UT: Kärnskuggeförmörkelse börjar. 07:41 UT: Totaliteten börjar. 08:53 UT: Totaliteten slutar. 10:01 UT: Kärnskuggeförmörkelse slutar. 11:05 UT: Halvskuggeförmörkelse slutar.
Från de flesta platser i landet går månen ned under totalitetens gång. Allra längst norrut (t.ex. i Kiruna) stannar dock månen kvar över horisonten hela dygnet. Några nedgångstider för månen ges här:
Malmö: 07:44 UT Stockholm: 07:55 UT Göteborg: 08:05 UT Sundsvall: 08:36 UT Umeå: 08:49 UT
Hej Gunilla och alla andra!
Läckert med månen och jag måste nog snabba mig ut 
/kram
God morgon alla
Här är det total månförlustelse, den är bakom molnen och gömmer sig. Typiskt att den inte syns när det inte ska syns.
Ha en fin dag alla och var rädda om varann
Jag har varit ute och spanat efter månen nu men det är för molnigt för att kunna se den. Typiskt säger jag också!
God morgon!
Såg ingen måne här heller. Tack för månrapporten Gunilla. 
I dag är det kallt - 18,2 gr ute. Nu skall jag dricka kaffe och äta lite frukost innan jag sätter i gång.
Ha en härlig tisdag alla vänner!
Kram
" Var nära naturen - var när dig själv "
#1 Det är mulet och det snöar och snöar och ingen måne här 
god morgon
Sista dagen på jobbet i Grums. Men en kort arbetsdag blir det allt. Alldeles för kallt att åka iväg för i morse hade jag -30! brr
Ha en bra dag alla

God Förmiddag!
Usch ja vad kallt det är! Här i Småland var det sjutton minus i morse och det är inte att leka med här vid kusten och fukten kan jag lova… kändes inte alls kul att skicka iväg dottern gående till skolan i morse…
Annars njuter jag av julefriden här men väntar på att familjen ska få "jullov" de med 
Ha en riktigt bra dag allihop!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

God middag!
Kikade på månen i morse men såg inget, tror att den var väldigt tidig här nere i småland… förmörkelsen alltså. Kallt som attan, -19 i morse. Nu är det sol och det gnistrar så vacker ute!
Magsjukan lever visst kvar hemma, maken har varit dålig inatt. Jag tackar för fulla muggar för att jag är så frisk så frisk!!!! Får se vad kvällen har med sig, det tycks som att jag inte hinner med något av det jag planerar så det är lika bra att bara flyta med. Jul blir det ju ändå och på torsdag är jag ledig så då kanske jag hinner lite mer!
Ha en forsatt bra da'n, före da'n, före da'n före dopparedagen!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

God kväll!
Inte såg jag någon månförmörkelse heller, kallt har vi men inte som korseett, skönast att inte sticka ut näsan då, men måste man så måste man.
Ja julen kommer hur det än är, ingen idé stressa upp sig
Ha det så bra resten av dagen!
God kväll på er..idag har jag vabbat och på eftermiddagen varit och införskaffat en massagebänk till sambon:) Nu ikväll ska vi se om jag med kan fixa distanshealing..fast jag aldrig gjort det riktigt! Jag har tack o lov en försökskanin!:)
#10 Vad spännande. Första gången. Det kommer att gå bra!
#11 Tjae det gick väl sådär om jag ska vara ärlig! Fast jag hade lite rätt på det jag kände av genom healingen:)
#12 Serru… vad bra!
#13 Jo lite iaf:)