Healing iFokus

Healing

Etikett: näring-för-själen
Läst 2404 ggr
Indiania
0

Vill dela med mig

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Av Eckart Tolles ord om: smärta från det förflutna.

Smärtkroppen, som är det mörka skådespel som icensätts av egot, är i själva verket rädd för ljuset från din medvetenhet. Den är rädd att bli avslöjad.

Dess överlevnad är beroende av att du omedvetet identifierar dig med den, liksom av din omedvetna rädsla för att möta smärtan som lever i dig.

Men om du inte möter den, om du inte leder in medvetenhetens ljus i smärtan, kommer du att bli tvungen att återuppleva den om och om igen.

Kram Indiania

" Var nära naturen - var när dig själv "

[GunillaF]
0

Det är alltså jag själv (mitt ego) som sätter igång smärtan, men samtidigt vill inte smärtan se ljuset. Eller, jag vill inte vara medveten om den! Nog är vi ganska konstiga.

Man kan undra varför mitt ego vill ha ont?!

Om jag tolkar det här rätt så ska vi möta smärtan/uppleva den och bearbeta den, för att inte behöva uppleva den igen?!

[asamaria]
0

Härliga ord IndianaKyss

Kram Åsa

Indiania
0

#1 Jag håller med Gunilla visst är vi konstiga.

E. Tolle skriver vidare så här…I samma ögonblick som du iakttar den ( smärtan ), Känner dess energifält i ditt inre och riktar uppmärksamheten mot den, är identifikationen bruten.

" Allting avslöjas genom att utsättas för ljuset, och allt som utsätts för ljuset blir till ljus". Lika lite som du kan kämpa mot mörkret kan du kämpa mot smärtkroppen. Att försöka göra det skulle skapa en inre konflikt och därmed smärta.

Att iaktta den är tillräckligt.

När du börjar avidentifiera dig och bli iakttagaren kommer smärtan att vara aktiv en tid och kommer att försöka lura dig att identifiera dig med den igen.

Var närvarande, var medveten. Var en ständig alert beskyddare av ditt inre.

Detta går an att läsa och ta till sig men betydligt svårare att göra det i praktiken, jag trillar tillbaka då och då men det går bättre för varje gång att ta det till sig.

Indiania
0

#2 Tack Åsa jag tycker mycket om Eckart Tolle. Kyss

Kram tillbaka

Elpida
0

Men det är så sant! Det är ju oftast det vi är mest rädda för som vi måste konfrontera för att kunna gå vidare, annars kommer det alltid ligga kvar och krypa fram då och då.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[Spanaren]
0

Instämmer helt med ovan talare #5 Elpida Glad /kram

[rore]
0

Tack så jätte mycket för dessa ord, Indiania!Kyss

Detta behöver jag verkligen läsa dagligdags. För att det ska fastna…

*bokmärker*

Det låter ju så himla självklart,, men så trillar jag dit,, gång på gång….

Varma tanke kramen från mig

Indiania
0

#5 och #6 Det är helt sant det ni skriver! Kyss

Indiania
0

#7Vassego Rore!Kyss

Visst är det så att vi trillar tillbaka men så småningom tar vi in det tror jag men det gäller att inte släppa " taget " har jag själv märkt.

Varm kram tillbaka

[Spanaren]
0

#0 Är det ditt foto? … Underbart kort Skrattande

Indiania
0

#10 Ja det tog jag vid Duse udde ( Vänern ) för flera år sedan.

Kul att du tycker om det expert på foto som du är! Skrattande

[Spanaren]
0

#11 Underbart foto med sina strålar Tungan ute