God morgon 20 Dec.
God morgon
Vackert kort Gunilla.
Här är det snö både högt och lågt. Undrar hur mycket det finns egentligen.
Vackert är det, där det ligger mjukt och kallt. Barnen åker pulka i en backe nästan utanför vårat köksfönster, det är så roligt att titta på dom.
Ha en fin dag alla och var rädda om varann
Hej alla!
Minus 18,3 grader och det blåste friskt när jag gick till affa. Snöar så klart
Har skottat och varit ut med Odi och före det fick han och Alma mat.
Ha det/ kram
Hej på er!
Jag är förkyld igen och mår inte på topp, så nu skall jag kurera mig.
Ha en härlig dag och ta det lugnt!
Kram
" Var nära naturen - var när dig själv "
#3 Vi får bilda förkylningsklubben, du och jag. 
Krya på dig!
#4 Då får du också krya på dig Gunilla! 
#5 Tack. Jag hoppas det gått över innan barn och barnbarn kommer på Onsdagskvällen.
Kolla vad jag gör just nu 
………………………….
Choklad mums-mums
Detta blev himmelskt! Smakar som köpta! Men jag kan inte avgöra exakt hur många det blir, enligt recept ska det bli 20 men jag gjorde dem mindre (ca 60 st) så ha extra rån hemma och mycket choklad!
Källa: monfo
Uppladdad av: monfo
[
](javascript: ;) [
](javascript: ;)
Ingredienser
4 ½ dl strösocker
3/4 dl florsocker
1 äggvita
1 ½ dl vatten, kallt
1 ½ msk gelatinpulver
1 ½ dl vatten, kokhett
500 g ljus blockchoklad
20 smörgåsrån
Beskrivning
Blanda strösockret, florsockret, äggvitan och det kalla vattnet i en skål.
Rör i gelatinpulvret i det heta vattnet. Tillsätt detta till
sockerblandingen.
Vispa alltsammans med elvisp (ballong) i ca 30 MINUTER till en pösig smet.(Hög hastighet)
Kapa till smörgåsrånen till runda plattor, med hjälp
av en pepparkaksform (små=2 plattor/rån). Spritsa ut smeten på plattorna, som en vriden topp. Ställ dem i frysen en timme.
Smält nu blockchokladen i mikrovågs ugn, eller i kastrull över ångbad. Doppa sedan toppen på mums mumsen i chokladen, och ställ dem på tork. Förvara svalt.
De går bra att frysa
#7 Jag tog bort en massa text och bilder i ditt inlägg, som tog "mycket" kraft och bilderna ville inte laddas upp någon gång. (Det tillhörde egentligen inte receptet).
#8 Tack och bra … jag brukar göra det själv annars men hade för brått i dag
. För lite blockchoklad så det är bara att gå till affa igen 

Hej alla!
Härligt vintervitt är det här ute. Katterna tog en sväng ut i snön men kom snabbt in igen. Nu ligger de och sover och snarkar överallt här hemma. Vilar idag eftersom jag var ute en sväng igår och fortfarande inte mår helt bra. Hoppas jag är okej till imorgon så jag kan åka och handla lite. Inget julpynt är det framme här i år, bara adventsljusstakar. Har inte orkat och sonen har inte hittat jullåda i förrådet för det är så fullt där. Själv kan jag inte bära. Men vi ska vara hos mina föräldrar i jul så det gör inte så mycket. Jag har i alla fall tagit fram en massa värmeljusstakar så det blir mysigt på kvällarna. Vanliga ljus går inte här för då blir det många brända morrhår och svansar
. Ska se om jag orkar ta mig för lite bak lite senare kanske. Lussebullar måste man ju bara ha till jul för de är ju bara sååå goda.
GunillaF och Indiania krya på er och Spanaren lycka till med de där mumsiga mums-mumsen.
#10Tack och krya på dig själv också!

Hej svejs! Susar in och läser i tråden. Vi har sista faktureringsdag mot våra interna beställare idag så det har varit fullt ös medvetslös hela dagen. Nu ska jag bara vänta in en till, sedan bär det av hemåt. Ska se om jag orkar koka ihop något godis idag! Ha're gott!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
#10 Tack smilax! Krya på dig du också 
god kväll. Dag med inget arbete då jag först vaknade med riktig kopparslagare och sedan när den lanade fick jag enormt ontt i mina händer. Jag följde med maken ut och hämtade julgran för jag höll på att bli tokig hemma när jag inget kunde göra. Nu är jag något bättre i lederna men inte bra på långa vägar.
Ha en fin kväll alla

God kväll!
Som vanligt sent inne, har varit ute på stan och handlat sista klapparna.
Ätit lunch med arbetskamrat, mysigt att sätta sig ner och prata om ditt och datt mitt i stressen.
Krya på -er-tankar till Gunilla, Indiania och korseett
Ha det gott!
Tack du goa Toyan!
Ha det allra bäst själv!
#15 Tack Toyan!