Healing iFokus

Healing

Etikettnäring-för-själen
Läst 2861 ggr
[Spanaren]
0

Hjärtligt välkomna!

Av hela mitt hjärta så bjuder jag in liten som stor för att beskåda mina resonerande tankar

Här finns olika saker att debattera och formen och energin kan vara skiftande dag för dag

Älskar att gotta mig och klä mig med mina egna ord för då trivs min själ som allra högst

En djupdykning ned till det djupa som ingen kan ta på bringar glädje till ett hållbart sinne

Simma och flyta med både ovan och nedan i olika drömmars scenutsmyckningar är skönt

Bjuda in er för att leta i mina egna ords förrådskammare är mig ett sant nöje att få göra

Servera er små delikata ord serverade som små och vältänkta citat kan kanske passa bra

Tankar som fördjupar er i mitt tänkesätt och får er att kanske tänka med helt andra tankar

Här finns allt för den som söker det ord han eller hon just nu är i behov för att få sin tröst

Det allvarliga har alltid en mörk bakgrund men som alltid så vill jag visa er på ljusets väg

Ibland glatt banalt som får ordet att studsa till som den roligaste boll kan göra efter ett golv

Sist men inte minst så vill jag beröra hela livet som det på allvar är för att inse sanningen

Livet är inte lätt för det finns så många olika av beröringspunkter under våra människoliv

Orden är till för att tas som dom är och sugas och njutas länge på om dig dom tjusar bra

Gråten och vanmaktens ord ska jämt ha en insikt om att så är det för alla vi andra också

Hjärtligt välkommen ska du vara till mitt ordskafferi för att ta vad du behöver just idag

© Spanaren

Indiania
0

Tack fina Spanaren, dina ord berör mycket och ordens betydelse har mycket att säga oss…..

Ord kan tolkas olika beroende på vilket sätt de sägs och inte minst tonfallen.

Jag är förtjust i ordens makt och kärleksord och glädjens ord.

Jag kommer in i ditt skafferi och hämtar ord för livets olika innebörd!

Kyss

Kram till dig vännen!

" Var nära naturen - var när dig själv "

[Spanaren]
0

#1 Indiania du satte på grädden till mina ord … tack för det käraste vännen   /kram

[GunillaF]
0

Tack för inbjudan och fina ord. Jag smiter in i skafferiet!Kyss

[Spanaren]
0

#3 Varse god att ta det du behöver för dagen Flört /kram

Denna kommentar har tagits bort.
majlar
0

Du härliga människa som bjuder på så många fina ord. Tack för det Spanaren.

Här får du ett fint ord av mig. "Solnedgång"

KramKyss

[Spanaren]
0

#6 Tack själv för den goa och rara själ som du själv är Kyss

Tack för solnedgång … vill du att jag ska spinna vidare på det?!?!

/kram

[Spanaren]
0

# 6 Till dig Majlar och alla andra  Kyss

.                                …………………………

Solnedgång

Guden Sol visar upp ännu en gång ett mäktigt och mångfärgat skådespel där borta i väster

Allt smeks in och berörs med gudens finaste ljusknippen i rikedom av mångfaldens färger

Siluetterna blir så dovt djupa i kontrasten till ett stilla och vackert ljus mot solens dalande

Skymningslandet kallas detta vackra och oförutsägbara visst i många munnars betecknande

Sitta på en brygga med tårna nedsänkta i vatten och se dess guldiga strålar är en ögonfröjd

Briljant att ligga på rygg i gräset och låta Sols sista strålar för dagen smeka och hela mig

Svarta är profilerna av skeppsbåten där borta i allt det rödorange som färgar in stämningen

Rosamjukt kallt men ändå varmt så är Sol lika vacker mitt i decemberkvällens fina dalande

Solnedgången sker på lika vis jorden runt men ändå så skilt allt blir till olikartade kulisser

Isflaken bestrålas med det sista ljuset för dagen med vitblåa ljuva toner till det isblåa havet

Klotrund är klotet som kan inbjuda oss alla till alla dessa mäktiga och stora solnedgångar

Vem vill inte ha kvar följande illustration till sitt mjuka inre av guden Sol till nästa gång

© Spanaren

[GunillaF]
0

Kyss

majlar
0

Men vad du är duktig. Har du funderat på att ge ut en liten diktbok.

Den ska jag köpa  i så fall.

KramKyss

[Spanaren]
0

#10 Om jag vinner pengar ska jag ge ut många diktböcker, fotoböcker och min egen biografi Flört

På min hemsidas startsida kan du trycka på länken "kapitel1" så kommer du till mycket som jag har i olika elektroniska böcker.

/kram

Ps Tack för att ni vill läsa det jag skriver Kyss

Loet_old
0

En vacker dikt om solen,och hela årstiden fick du också med.GladFlört

[Spanaren]
0

#12 Tack Skrattande

Indiania
0

#8 Tack Spanis! Kyss

" Var nära naturen - var när dig själv "