fråga till healers...
Jag har äntligen träffat en person som kan lära upp mig i konsten att stä blod och ta bort värk…
Jag tror att värkborttagningen är lite svartkonst och nu undrar jag…
Är det skadligt att använda svartkonst för att hjälpa andra så som att ta bort värk och smärtor för en visst tid?
Tydligen så ska man rita med fingret utanpå kläderna på ryggen en symbol och sen säja en ramsa,så är patienten smärtfri allt från några timmar till dagar/månader…
När värken kommer tillbaka så gör man om samma ritual igen…
Jag har inte en aning om vad det är du beskriver.
Försök att heala istället.
#1 nu förstår jag inte riktigt??? Jag är väl inne på healing ifocus??? eller??
fel forum eller?
#2 Jaa, visst är du det. Det står längst här uppe. 
Jag svarade på din fråga om svartkonst men jag kanske missuppfattat den?!
Jag undrar varför du vill lära dig svartkonst för att lindra värk när du kan heala? Healingen brukar oftast lindra längre tid än bara några dagar som du skriver att svartkonsten gör.
Om det inte var det svar du ville ha så får vi hoppas att någon annan kan ge dig det!
#3 Jaa, jag funderar också på det. Kanske det går att få svar inne på HäxorIFokus?!
oki ursäkta frågan då… ni kan ta bort tråden…!
#6 Det kan ju komma in någon under dagen som vet något om det här.
Jag svarade bara för mig.
Sent att svara om detta, men med svartkonst menar du nog kvacksalveri? Kolla upp Reconnective Healing. Den går inte under kvacksalverilagen eftersom utövaren (tex jag) måste ha ett certifikat för att utöva denna healingform.
Att ta bort smärta med kroppens och hjärnans egen hjälp, som i alla fall Reconnective Healing handlar om, är inte något konstigt och ingen svartkonst. Det är att lära hjärnan och kroppen det som den en gång kunde; att vara självläkande.
Kan du förklara lite närmare hur du tänker när du skriver att ett certifikat gör att du kan frångå den Svenska lagboken? Då du skriver att den som innehar ett certifikat för Reconnective Healing inte faller under kvacksalverilagen. Nu heter den inte kvacksalverilagen längre utan har bytt namn men du förstår nog vad jag menar i alla fall.
Har jag förstått dig rätt då när jag tolkar det du skriver på det här sättet?
Antar att #0 menar att stämma blod 
Men det ska inte alla kunna för som jag har läst och hört ska detta gå i arv och helst i första hand genom blodsband.
Det läses en ramsa och görs något mera för att stilla blodet … är det det du menar #0 KvastHilda?
/kram
#11 nej jag menar inte att stämma blod, utan jag har träffat på en som påstår sig kunna ta bort smärta genom sättet jag beskrivit i #0…
Svartkonst är ju ett gammalt ord och jag vet inte riktigt om det ordet hör hemma i vårt samhälle idag. Att hjälpa människor med healing, andlig kirurgi, homeopati, kraniosakral terapi eller vad det du månne heta så är all denna behandling som kommer till oss från universum så jag brukar kalla det för universell behandling eller universell energi.
Smärta är lika med stagnation=stanna upp. När flödet i en viss kroppsdel stannar upp kan det bero på flera orsaker, stress, fysiskt trauma, överansträngning, inkapslade känslor m.m. Ex. på stagnation är cancer, dålig cirkulation och muskelknutor. Dessa saker går ju att komma åt med universell behandling om man bara själv vill.
Om man vill bli en bra healer så är det viktigt att inte låsa fast sig i vissa uttryck utan att följa det man känner och/eller ser. Det kanske är meningen att du ska träffa denna person, Kvasthilda, för att se vad h*n kan lära dig eller så är det något annat. Jag tror att du kan lindra smärta ändå utan att träffa denna person. Det enda du behöver där är din egen tillit.
Kram