Söndag 12 Dec
Hej Gunilla och alla andra 
Idag ska jag göra en god 3-rätters middag för det är våran 20-åriga bröllopsdag 
Vi träffades 1971 så det blir ett firande till nästa år 
Ha en bra dag/ kram
Gratulerar Spanaren! Ni tog tid på er att knyta hymnens band men vadå, man ska väl övningsköra först
Godmorgon alla
Idag fortsatt med pyntande och lite dammsuga och skura med. Inte så mycket kvar nu. Sen ska vi ner och sätta upp en bokhylla i salongen så jag får plats med alla saker. Hade riktigt flyt där när min kollega kom ihåg att hon hade en isärplockad bokhylla på vinden som hade stått där i väntrummet före jag kom in i bilden. Megaflyt.
Ha en bra dag alla
#1 Grattis på bröllopsdagen!
#2 Jaa du, det var flyt. Grattis till det också!

Tack Korseett och Gunilla 
#2 Skulle vara intressant att vet lite mera om vad du gör och har i din butik
Något som du kan och vill berätta mer om?
God morgon
En klar och kall vinterdag har grytt.
Kom ihåg att låta kärlek och ljus spridas över denna söndag i 3:advent.
Ps. Grattis spanis!
Hej på er!
I dag skall det bli lite småpyssel och ta det lugnt
I går bakade jag matbröd så skönt när bullar och matbröd ligger i frysen.
Grattis på er bröllopsdag Spanis! 
#5 Jadå Loet här skall spridas ljus och kärlek!
Ha en fin 3:e advent alla och kram på er! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Goda godingar Loet och Indiania … tack 

Hej svejs!
Jag hoppas att ni har det skönt och njuter av den 3:e advent!
Här brinner brasan, ute är det kallt som bara attan och ytterligare några tomtar har kommit upp!
Nu ska jag nog pausa i städning och pyssel med en lussebulle och lite kanelthé!
Kram på er!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Idag har vi firat min sambos mamma som fyller 75 år i morgon. Det gjorde vi just med en trerätters lunch på Kolsva Herrgård - utsökt god mat och välkomponerad! Sen blev det kaffe med hembakad tårta hos sambons dotter för hela gänget - naturligtvis pricken över i 
Jag tror det var den mest uppskattade presenten av alla för henne - att vi var tillsammans!
Nu brinner brasan i vedspisen och ute är det mörkt och kallt - vilket påminner om en psalm som pappa skrev när vi var små och som jag sjöng på hans begravning:
"Nu är dagen slut min vän, stjärnor tänds på himmelen och i månens silverljus vilar snart vårt tysta hus.
Ute är det mörkt och kallt. Djuren sover överallt. Snart så sover du min vän, lugnt och skönt till morgonen.
Gud som i sin himmel bor har en änglaskara stor. Somna nu och var ej rädd, änglar vaktar vid din bädd."
Kram Rickard
#9 Åh, så vackert skrivet av din pappa!
#10 - Ja Gunilla, det var en väldigt vacker och "trygg" psalm han skrev åt oss och som han brukade spela på pianot när vi skulle sova :-)
Vilket fint minne av din pappa Rickard den vackra psalmen har skrivit.
Det måste kännas kärleksfullt för dig att sjunga den på din pappas begravning.
Kram
" Var nära naturen - var när dig själv "

#9 Så varm och kärleksfull psalm Rickard!!!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
#12 - Ja Indiania, det är ett vackert minne av honom. Det kändes vackert att sjunga den på begravningen och att det var en vän till både mina föräldrar och mig som spelade orgel på den :-)
Pappa brukade säga till sin mor (farmor alltså) att han kunde spela musiken på hennes begravning, när hon sa att hon ville ha ett visst musikstycke framfört på den. Så blev det inte, eftersom pappa var sjuk och sängliggande då, men det blev så i nästa generation istället… ;-)
#13 - Visst är den Elpida, som gjord för små barn som brorsan och jag! 
Kram Rickard
#9 Så vackert din pappa skrev 
#15 - Ja Spanaren, han var mycket duktig på att formulera sig i ord! Han var ju också musiklärare och skrev arrangemang för både duetter och körer - så kombinationen var fantastisk! Dessutom hade han en underbart vacker sångröst, som man fick höra någon enstaka gång… 
#16 Vilken fin pappa och du Vintersaga … äpplet är inte så långt från trädet *ler*
Du skriver, sjunger och ger av dig själv så mycket 
Finns det något mera fint skrivet av dig eller din pappa som du vill visa upp för oss andra … please *ler*
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#17 - Ha ha ha - vi är ett universum från varandra när det gäller texterna många gånger, men ibland vandrar vi på samma stig i musikens värld :-)
Pappa skrev inte så mycket texter, mer arrangemang blev det. Så därför finns det inte så mycket annat efter honom.
Jag däremot har skrivit en massa låtar - och jag varvar både instrumentala med textlåtar. Men det gör även min bror - och jag har lagt ut en av hans låtar som jag har spelat in en version av på youtube, till bilder av sjön Fagertärn som jag bevistade en sommardag för två år sedan.
Tack Spanaren! 
#18 Jag njuter och tack för att du vill dela med dig själv och din släkts musikaliska ådra
och mycket vackra bilder/ kram
Ps Lägger nog upp detta på min blogg också 
#19 - Tack själv Spanaren 
Kram
#18 Så fint Rickard. Tack för att jag fick lyssna!
#21 - Tack Gunilla! 
Ska hälsa brorsan också - det är trots allt han som har gjort låten!