Healing iFokus

Healing

Läst 1453 ggr
korseett
0

lördag 11 dec

God morgon. Här är det -2 grader och denna helg är sista rycket med julpyntet och julgardinerna.

Ha en bra dag alla

Indiania
0

Godmorgon Korseett och alla andra!

DEt blir lite julbak här i dag. hoppas ni har det bra medan ni pysslar, det finns säkert att välja på.

Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

majlar
0

God morgon korseett och ni andra som snart tittar in.

Här har det snöat så nu går snön över skorna.

Imorse klockan fem var jag nere i köket och drack vatten, jag såg något i ögonvrån genom altandörren och gick dit och kikade, då sprang det en räv fram och tillbaka som bara rävar kan. Han var så fin med sin stora tjocka svans. Men på samma gång tyckte jag lite synd om den för den var ju inte i sitt rätta element, antagligen har snön gjort att han försöker hitta mat inne bland bostadshusen. Ingen kamera så det blev ingen bild, iof så var det mörkt så det hade nog inte blivit någon bra bild ändå.

Ha en fin dag alla och var rädda om varann

[GunillaF]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God förmiddag.

Om en stund ska jag iväg och gratta yngste sonens sambo som fyller år. I kväll ska jag vara tillsammans med ett av barnbarnen medan hennes pappa o mamma går iväg och äter julbord.

Ska försöka hinna baka något idag också. Fortsätter med det i morgon. Tiden är knapp och mycket ska göras.

Ha en bra Lördag allesammans.

Marina2
0

hej!

Här töar det så promenaden var isig och slaskig. Vill önksa er alla en fin lördag.

Kram

[Spanaren]
0

Hej alla!

#2 Om räven var grann och fin så är det säkert ingen skabbräv som smittar din hund *ler*

Såg själv en fin räv kring våra hus för någon vecka sedan och det är ovanligt att dom går så nära *ler*. Hade det varit på torpet så hade jag förstått det Flört

Ha en bra lördag alla/ kram

korseett
0

inte så konstigt egentligen med rävar i tätbebyggt område, för de följer den tilltänkta maten. Många möss och andra små gnagare drar sig mot hus för att boa in sig för vinter och skaffa mat, speciellt från från fågelfröautomater. Det är bra att de är där för rävar är nyttodjur och håller undan. Mycket vackra djur är de rävarna.

[Spanaren]
0

#6 Det är så gott om rävspår i år så det är kanske därför som dom dras närmare våra hus fastän det är gott om möss i naturen?!?!

majlar
0

#5 Han hade tjock och fin päls och en stor fin svans. Jag har aldrig sett rävar här förut, men däremot har vi rådjur.

En kväll höll jag på att göra på mig av skräck då det kom en stor tjur? heter dom det. Han kom som en kanonkula ut på cyckelvägen och vi blev nog lika rädda bådatvå, som tur tvärvände han och stack tillbaka där han kom ifrån.

Jag stod still en stund och undrade vad som egentligen hände. Och Oj vad stora dom är när dom kommer nära. Siri han inte med att reagera, som tur var.

Det är bara på vintern som dom kommer nära husen.

Toyan
0

God middag!Glad

#2 Så fint att få se en räv så nära, visst är dom vackra, har faktiskt sett både räv och rådjur här i området också trots hyreshusen.

#3 Flitig som en myra är du Gunilla, mmm..ser gott ut med bullarnaGlad

Mildväder idag, endast minus 2, blir en dag med blandat innehåll, lite pyssel här hemma och ut och köpa några saker jag glömde i torsdags, ska titta in till äldste sonen m fam och få en kopp kaffe.

Ha en fin dag där ute i stugornaKyss

Loet_old
0

Hej svejs.

Tittar in och hälsar,dagen har flutit på med skidor både på längd och på tvären på tven.

Ha en trevlig lördagskväll alla!Glad

[rore]
0

Heeej på er alla!!!

Kikar in och önskar er en fin kväll.