Nobelfesten
Sitter du bänkad framför TV:n under Fredagskvällen och tittar på Nobelfesten?
Jag brukar titta ibland. Inte på hela för det har jag inte tålamod till.
Jag tycker det är kul att se alla vackra klänningar och håruppsättningar. Det är också trevligt att se när maten bärs in och serveras. Snacka om dribblad personal.
Tänk när man får Nobel priset och får delta i festligheterna,vore inte fy skam.
Man har inte det tålamod som krävs och ej heller framför Tven för den delen heller.

Ikväll ska vi ju ha julfest så det blir inget tittande för mig idag, men visst är det roligt att titta på alla vackra kläder
. Lite småkikande då och då brukar det bli i vanliga fall.
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Nja inte är då fracken någonting att titta på.
#3 Joodå, de är tjusiga men de ser ju likadana ut alla. Tänk vad kul om karlarna hade lite färger på sina kläder också…
Hahaha en kulört frack!!

#6 Den där hade ju verkligen passat den här årstiden!
"Du har alltid två val"

Jo jag brukar titta lite på nobelfesten! Tycker som du Gunilla att det är kul att se hur damerna har fixat till sig! 
Skickade nyss ett kort från meddelandefabriken till min äldsta dotter som har namnsdag i dag, hon heter Malin.
Skrev bl.a efter grattishälsningarna, i kväll blir det pompa och ståt! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Nämen Gunilla något godare har du väl att äta!
Tjusig klänning förresten! Passar bra till den röda fracken! Eller är det en smoking kanske…
" Var nära naturen - var när dig själv "
#11 Skoja bara om blodpuddingen. Det skulle jag aldrig äta ens om jag höll på att svälta ihjäl!
Jag tycker den röda ser ut som en frack. Smoking har inget som hänger där bak, har jag för mig.
Tv:n är på när Nobelfestens gäster tågar in och visar upp sina vackra kreationer. Tycker också att gubbarna kunde ha lite färg på flugan och maggördeln.
Men under middagen då sappar jag mellan kanalerna, är bara fundersam hur dom orkar sitta så länge utan att gå på toan.
Jag som bara behöver dricka ett glas vatten så är det kört. Jag skulle inte passa in där. Tänk att ha en klänning också på det, som sitter åt och klämmer till.
Låter det som jag är liiiiiite avundsjuk…….

#13 Inte ett dugg avundsjuk låter du….

#10 Kommer figuren med på köpet…
"Du har alltid två val"
#15 Snörliv du vet….
Jag tar och lånar den röda kuskfracken inför banketten i kväll.
#17 Gör det du. Då känner vi igen dig när kamerorna zoomar in dig!
japp den röda är en frack och de svarta frackarna kommer från den röda som ursprungligen var en ryttarfrack, förlagan till dagens ridkavajer. Den svarta kom visst på modet på 1800-talet och sedan dess har den också blivit högtidsdräkt. Peder Lamm visade en sådan på TV för ett tag sedan
#19 Aha…den röda kom först. Kul. Tack för infon.
Då var jag inte så fel ute iaf, antog att fracken hade med hästar att göra.