Socialstyrelsen
säger tydligen att det enligt lag är förbjudet att sända/ge healing till vissa specifika sjukdomar. Så till vida att det inte rör sig om legitimerad personal.
Om jag har uppfattat det korrekt!
Och jag kan ju inte låta bli att fråga:
Vad är Healing, enligt dem?
För som jag förstår det, så är healing, tankar/känslor och böner som sänds iväg ut.
I en önskan om att personen ska få hjälp i någon form. Hur den hjälpen sen ser ut, är inte upp till den som healar/önskar/ber.
Vi går alla runt och tänker/känner sånna önskningar någon gång.
Önskningar om bot och bättring för våra medmänniskor i deras svåra stunder.
Hur kan det enligt lag vara förbjudet??
Jag får inte in det i mitt huvud…
För mitt Hjärta skriker NEJ!! De har fel!!
I vissa andra länder är det tillåtet men inte i Sverige, som du skriver. Vi kan tycka att det är konstigt men det är bara att "lyda"!
Men visst är det knepigt eftersom det samtidigt, i vissa kretsar, sägs att healing bara är "fantasier"!
Precis Gunilla!!
För hur kan de sätta sånna regler eller lagar.
Runt någonting som "inte finns"?
#2 Dubbla budskap.
Det skulle vara bra intressant och sitta med och lyssna vid dessa tillfällen, när sånna lagar jobbas fram.
Men då skulle nog munnen behöva sys igen på mig
Jag undrar verkligen hur de resonerar?!
Till viss del kan jag föreställa mig , men det är ju inte riktigt samma sak…
Ja du Rore visst är det galet, kan bara hålla med dig!
Men vi tänker ju hur vi vill eller hur? Kärlekstankar kan ingen ta ifrån oss! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Så sant Kära Indiania!
Jag vet inte hur sådan lag har fått sin kraft. Men min tanke säger så, att den har gjorts att skydda människor vilka är för lätt påverkade av olika alternativ sjukvårds metoder.
Det finns människor vilka tror på så blind, att healing och andra den typen metoder kan bota alla sjukdomar.
Då det finns viss risk, att allvarliga sjukdomar kan gå så långt, att det finns ingenting att göra längre, sedan när personen ountvikligen hamnar i legitimerad sjukvårdslistan.
Så säger min tanke om saken.
#7 jaa, Pirkkolino, du har rätt i dina tankar. Det kan vara så att det finns de som låter bli att få behandling för t.ex cancer pga att de hoppas för mycket på alternativa metoder. Jag ser healing som ett kompliment till sjukvård
#7 Ja dina tankegångar känns helt rätt Pirkko. I det syftet kan det behövas en lag.
Säger som Gunilla att healing är ett kompliment till sjukvård.
Ps. Dina tankar är alltid sunda Pirkko 
#8 Exakt Gunilla. Jag ser healingen också så. Men det finns människor vilka är för "blinda", och dessvärre fattas riktig kunskap av allt "det anliga kraften" inom en människa.
I Sverige är allting förbjudet överhuvudtaget som "hotar" lägitimerade sjukvård.
Jag tänker tid när min/vår son låg i mental-koma i Thailand efter motorcykel olyckan. Där hade inte läkaren någonting emot, att vi tog med oss en thailändsk man som utövade healing. Han fick göra försök i lugn och ro att väcka vår son.
Jag kunde känna i mig hans tankegraft när han stod bredvid vår sons säng. Han rörde inte vid honom på något sätt, men han hade förmågan att flytta med sin tankekraft så mycket positivladdade energi, att vår son orkade vakna till verkligheten. Den hände bara några minuter efter när mannen lämnade hans rum i sjukhuset.
Att personligen känner jag igen kraften av tanke-energin. Jag visste saken innan dess också, men bredvid min skadade son, behövdes jag själv all min energi att kunna hantera svåra situationen för det bästa möjliga sättet.
Berit. Tack för dina goa ord. 
Pirkko!!
tack för dina kloka ord#7
Vilken hemsk mardrömsklik situation att hamna i som förälder. Skönt att det gick bra och tack för att du delar med dig av händelser ur ditt liv.
Varm tanke kram från mig
Tack själv för dina ord goa Rore. Kram från mig. 
Kloka ord Pirkkolino. Skönt att det gick bra för din son.
Tänk kärlek, det är healing på hög nivå. Och det är inte förbjudet.
#10 Vilket underbart exempel på healingens (kärlekens) styrka.
Vad skönt att det gick bra för din son Pirkko 
Håller med i allt som det Majlar säger i # 14 
Lagen finns till som skydd mot oseriösa alternativa behandlare som utnytjar och lurar svårt sjuka människor för att tjäna pengar. Tyvärr har det hänt alvarliga saker när människor missat att få riktig sjukvård på grund av att dom litat på fel person. Det är så tragiskt att en sådan lag behövs,nu missar man många alternativa behandlingar som skulle kunna göra stor nytta vara bra komplement till vanlig sjukvård.
Men lagen är orimlig och borde ses över jag anser att "healing"inte går att förbjuda,det är en tolkningsfråga. Det går bra att skicka healing om man byter ut själva ordet healing mot något annat.
Att ta emot personer och ge healing som en behandling gör att saken kommer i ett annat läge,då blir healingen en alternativ/komplementär behandling.
~ mayolica ~
Majlar, Gunilla och min Stjärna. Tack för er omtanke, ni alla goa männniskor.
Min son klarade sig bättre än man kunde tro då för 11 år sedan.

Vilken fantasisk historia Pirkko!! Sådana solskenshistorier behövs höras ibland!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Tack du rara Elpida.
#10 Jag har hört om detta fantastiska du upplevde när din son vaknade upp efter den thailändske mannen var hos din son på sjukhuset…men jag blir lika berörd denna gången också.
Vilka krafter det finns i kärleken!
Kram Pirkko

Håller helt med dom andra Pirkko, kärlekens kraft är underbar

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det är absurt hur vi människor fungerar ibland!
Människor ger healing till varandra hela tiden medvetet eller omedveten till de man tycker om eller känner att de behöver det och det är som en del av kärleken som finns i oss alla mer eller mindre.
Såg på nyheterna om några blev dömda för brott som de tänkte göra men inte gjort, skall vi bli fängslade för våra tankar inna vi gjort något?
Jag försöker tänka annorlunda, som ex. förr var emot krig men nu försöker jag tänka att jag FÖR FRED!
Då det gäller maktapparaten som styr mycket av vår vardag på olika sätt så tänker jag att jag måste ge dem kärlek och healing för att de skall förstå och förhoppningsvis ändra sig till det bättre för mänskligheten!
Läste en intressant sak nollpunktsenergi/healing energi se energi och jag inte påstå att jag förstår allt men någon annan kanske?
En film om kraften i kärleken som avslutning!
#21 #22 Berit och Toyan. 
Ja det är som ni säger. Kärlek till sina medmänniskor är kraftfyllt.
Jag fick uppleva själv om hur det känns, när helt främmande person i främmande land, bara dök upp som från tomma intet, och erbjöd sin hjälp att försöka hjälpa min/vår son.
Visserligen har jag eget uppfattning om hur allting gick till. Men upplevelsen som så var helt fantastiskt.
Om det även gäller böner är det bäst att prästerna ser upp också. Vilken jäkla ankdamm det här landet är. Och på tal om oseriösa alt. beh. Hur många är inte felbehandlade och har dött i den godkända sjukvården? Och värre tycks det bli. Vilka hycklare vi har i det här landet. Fy farao säger jag bara
Tack mulac! För musiken *gillar*
Länken var lite mycket att läsa just nu,, har lagt till den i favvisar,,
*vinkar*
Ja lagen är kanske bra för att skydda oss mot människor som utnyttjar situationen att vi är riktigt sjuka - och som ibland lovar oss guld och gröna skogar om vi bara betalar just dem!
Men det här att skicka healing och allt vad det innebär som begrepp borde ses över - för vad är healing egentligen? Det är väl när vi bryr oss om varandra, visar att de andra finns, lyssnar på dem, tänker kärleksfullt på dem, ber böner, skickar ljus och kärlek… Listan kan göras väldigt lång om vi ska greppa healing som helhet.
Vi skulle kunna vara anarkister och skita i vad socialstyrelsen säger och öppet säga att vi skickar healing till vilka vi vill - men då går maktapparaten in och dömer sajtägaren (sajtvärden eller ifokusgänget?) för att ha tillåtit människor att skicka healing via sajten (en motsvarighet till pirate bay-domen inom healingens område)!
Våra tankar och känslor är fortfarande fria att äga - så än så länge kan vi ge uttryck för vad vi bär inom oss.
Vi kanske ska vara så kärleksfulla att vi skickar healing till socialstyrelsen, så att de ska kunna göra healing till ett komplement till vår traditionella sjukvård istället för dess motsats!
Kram Rickard
det här är spännande.jag kör själv distanshealing hemma och även änglahealing i mitt hem.det hjälper många.jag har även hjälpt mej själv genom att heala mitt hjärta med hjälp av änglarna.jag blev felbehandlad i sjukvården och satte min styrka hos mej själv och mina änglar.läkarna skrev ut massa tabletter,idag äter jag bara en.hahaha…läkemedelsbolagen tjänar inga pengar på mej.många av personalen tycker att man borde få ge healing.när jag åker upp och hälsar på ser dom mej som en bra förebild.meditation och healing,dans för att sätta energierna i balans.ljusterapi är också väldigt bra.dom flesta sjukdomar kommer från psykisk stress.jag jobbar som personlig assistent och får inte ge healing….hade kunnat hjälpa så många.ha en bra fortsatt helg.
kram sanna