Healing iFokus

Healing

Etikettenergier
Läst 4947 ggr
majlar
0

Trädenergi

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det här är ganska häftigt, och bra att det kommer fram.

Loet_old
0

När jag är ute i naturen så är det vissa träd som får mig att stanna upp.låter blicken vandra från stammen skrovlighet och bladen/barren uppåt till toppen på trädet.

Känns som att man följer trädets innersta själ,man blir väldigt lugn och harmonisk av det.min uppfattning är att dessa träd som fångar upp vår uppmärksamhet för att ge oss den energi vi behöver.samtidigt får vi ge tillbaka av tacksamhet.

Tack majlar.Glad

[GunillaF]
0

Det är bra att "tanka" energi ute i naturen. Men vi glömmer så lätt att tacka "moder jord". Det är viktigt att vi ger något tillbaka.

Indiania
0

Jaa träden och skogen har en läkande kraft! #2 Du har rätt Gunilla vi glömmer ibland att tacka moder jord. Jag skall bättra mig!

Tack Majlar för påminnelsen!Kyss

" Var nära naturen - var när dig själv "

Moonwing
0

Jättviktig sak detta..vi behöver "jorda oss"..lite var dag, speciellt som tex "dagdrömmar-tecken"..

-vi går i vår moderna värld runt på gummi,..kör i gummi,.. "ovanför backen" Tungan ute-nästan dygnet runt..

..vi glömmer lätt att vi består av samma slags beståndsdelar som jorden själv..Tungan ute -och behöver "kallibreras"!..-för att bli samstämmiga med Moder Jord!!Skrattande

..detta var naturligare förr, då man hade kängor av trä å lädersula under skorna..på både gott å ont, förstås..Flört

Träd gör detta snabbt+ lite mer -då de har djupa rötter..å äger mycket livskraft, men det går också bra att ställa sig på "backen inomhus", tex framför kakelugnen,förstutrappen..-utan gummi emellan fötterna och Moder Jord..Flört

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

/ Wingen

Elpida
0

Jag brukar gå fram till en stam och bara hålla mina händer mot det och luta mig mot det för att dra in härliga energier och jorda mig. Hela naturen är ju som en stor kraftkälla - underbart!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[Spanaren]
1

Detta är så viktigt för mig!

Moder Jord står mig så nära och jag insuper henne varje dag och skänker henne ofta mina tacksamma tankar.

I skogen blåser det nästan aldrig … har ni tänkt på det? Tänk vad människan förstör mycket med sin gallring och inte konstigt att hela ekosystemet ballar ur.

/kram

Loet_old
0

Nu ska man inte leta energi träd i produktiv skogsmark.man kan få vandra långt ibland för att hitta dom rätta träden,enlig mitt sätt att se på det hela och det behöver ej vara på ställen som är dominerande i naturen som t.ex berg eller en udde i skärgården.

Utan man känner av trädet direkt när man går förbi det.det finns bara ett så lugn kring trädet som ger av sin energi.Glad

[Spanaren]
0

#7 Absolut sant Glad

Elpida
0

#7 Jo men visst är det så!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus