Healing iFokus

Healing

Etikettenergier
Läst 3109 ggr
[Jeremina]
0

Vad är det med mig?

Jag ska prova att förklara hur jag mår och känner mig. När jag vaknar på morgonen så dricker jag kaffe och då jag ska äta frukost känner jag bara *blä* Vill inte äta Obestämd

Så går vi oftast ut en sväng och det är jobbigt att klä på sig och att gå.

När vi kommer hem brukar det vara att fixa lunch och jag tycker inget är gott längre så *blä* igen Rynkar på näsan

Min man har diabetes så för hans skull lagar jag mat. Sedan kan det bli tvätt eller plocka av grejor eller upp till andra huset och kolla eller stöka. *jobbigt*

Vid 13-tiden tar jag ett par värktabletter oftast och lägger mig att vila. Kan sova mellan 1-4 timmar men först så slappnar jag av till meditationsmusik…skönt Glad

Så vid ca 16-tiden är det dags för en enkel middag och då kommer det stora problemet….jag vill inte ha något alls..Gråter

Jag känner mig så trött och slut och helt utan motivation att göra något överhuvudtaget..

Datorn har jag nästan blivit rädd för då jag känner en stark ångest varje gång jag sätter mig vid den, jag som vill läsa vad ni skriver men ändå så känner jag såhär.

Jag kan säga att jag känner inte igen mig själv alls Obestämd

Vad tror ni det beror på att jag känner mig såhär???

Inte ens fast det är fullmåne får jag någon energi och jag brukar vara proppfull av energi då annars!!

mulac
0

Jag känner igen flera av symtomen och de senaste veckorna har varit otroligt påfrestande.  Jag har resonerat och sökt efter svar och antingen har man någon sjukdom fysisk eller psykisk.

Men efter att ha sökt på nätet och här i olika forum så har jag sett flera skriva om liknande upplevelser så tror jag att det beror på energiförhöjningen på planeten.  Det är vad jag tror och hoppas för dom andra alternativen är inte så trevliga! Glad

korseett
0

min vän- Ät extra D-vitamin. Tex Holistics från hälsokosten. 4000 IE/dagunder vintern. Den mörka perioden sätter spår på oss skandinaver och extra av vitaminet behövs för vi lider ofta av brist häruppe.

Depression och ångest påverkas av brist av vitamin D

[Jeremina]
0

Tack mulac och korseett!

Jag är van att vara ute mycket på sommaren och sola men i somras när jag blev opererad så blev det ingen solning. Sedan hade vi här i nordöstra Jämtland den sämsta sommaren på många år med lite sol och mycket regn.

Jag behöver säkert D-vitamin…tack korseett för tipset, jag ska köpa det på tisdag då jag ska till stan…..kram!

Denna kommentar har tagits bort.
[okkrip56]
0

Hej Jeremina!

Det jag känner igen i mig är tröttheten o orken.. Allt är segt..Lite åt depressionshållet nästan. Tror ju att den här mörka årstiden tar mer el mindre på oss. Har själv märkt av detta mer i år o känner inte riktigt igen mig själv, olikt mig. Jag brukar ha mer engergi annars, men jag är ju i alla fall 54 år, så åldern tar ju oxå ut sin rätt.

Börjat äta Rosenrot. C-vitamin är ju oxå bra. Och vila, försöka göra sånt man mår bra av antar jag.

Hoppas du får krafterna o orken tillbaka! Om jag kunde skulle jag ge dig healing, men har ju inte kunskapen, men skulle gärna vilja lära mig.

Kram

Okkrip56Glad

szirius
0

Tycker att det låter som en lättare depression…inget känns riktigt roligt…ingen aptit osv.

Men jag köper gärna  # 1 teoriCool, jag har nämligen samma symptomFlört

( intar magnesium, d-vitamin, järn,och omega 3 )

Att man är trött den här tiden av året ska däremot bara ses som naturligt. Vi ÄR inte gjorda för att gå på nonstop, förr i tiden kröp man in i kojorna när solen gick ner, stickade strumpor i godan ro framför brasan och somnade tidigt.Man sparade på krafterna, sprang inte runt på tusen glöggpartyn o luciafirande och allt vad det är nu.Det artificiella ljuset lurar kroppen. Så personligen kan jag ifrågasätta om man verkligen SKA proppa i sig massa uppiggande medel nu, eller hellre lyssna inåt och gå och lägga sig tidigt? ( lättare sagt än gjortTungan ute )

Mina tankar…Oskyldig

sorgblot
0

Vitaminer är bra, men jag tror mest på att lyssna på kroppen. Vila när du vill, gör det som är kul och ät inte om du inte vill ha. Tänk inte att du måste äta, låt det vara. Du bli hungrig när kroppen känner sig redo.

Jag är bipolär så jag är deprimerad upp och ner hela tiden. Jag vill inte heller äta emellanåt. Doktorerna säger till mig att göra sådant som är roligt för mig. Så ta dagen som den kommer. Glad

Jag vill bara nämna till flera som skriver att de tar värktabletter eller annat och ska börja med vitaminer från hälsokost (eller andra tillskott från andra ställen) att ni ska fråga er doktor först. Det kan blir väldigt fel om man har otur. Men det vet ni säkert redan Skrattande

[Spanaren]
0

Upplever det som att du går in helt i dig själv när höst och vintern kommer.

Det är inte första gången som du upplever det här eller hur Jeremina?

På sommaren lever du upp och blomstar så jag tror att det är ljusterapi som du behöver eller en resa till soligt land.

Efter jul så kommer dina tankar och ditt psyke att vända eller hur? Så fort du läser eller tänker på att det går mot ljusare tider så blir du bättre?

Vet att det är många med dig som lever med detta problem. Snart vänder dagen så håll ut min vän.

/kram

Elpida
0

JereminaGråter.
Tror att du har en liten depression, inget konstigt eller ovanligt. D- och C-vitamin är jättebra, det behöver vi . Jag tror även att du kanske behöver bryta mönstret lite, göra något annorlunda. Något som rycker upp dig ur din vardag. Finns det ingen liten kurs du kunde börja på?  Något roligt evenemamg du kunde gå på. Oftast är tanken på att komma iväg skitjobbig men när man väl är på plats är det jätteroligt!

Sänder dig lite glada energier hjärtat!Kyss

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus