yoga
Jag har precis avslutat ett pass yoga och sen smet jag in här. Då började hjärnan arbeta och fundera på hur/om/ när någon mera utövar det här inne och om det isf sammankopplas med själv-/healing? Hur ser ni eller tänker på yoga över huvud taget?
Nyfiken i en strut är jag!
Jag har aldrig prövat, men skulle vilja lära mig.
Det tycker jag du ska göra Gunilla. Finns många att välja på dock. Så någon kommer nog passa dig =) Träningsanläggningar kan ha det som träningsform, t.ex. friskis och svettis. Då kan du ju gå på ett engånspass och testa.
#2 Ska se om det finns någon möjlighet i denna glesbygd!
Ingen yoga alls,stel som en pinne.

Jag yogar lite varje dag. Min kropp mår så himla bra av det och jag har blivit rakare i min sneda rygg och tänjer ut musklerna på ett ganska osannolikt sätt. Men det är både tungt och smärtsamt när man är hopsnörpt i musklerna och allt är för kort sedan över 30 år tillbaka.
För min egen del hör mina musklers sammandragningar ihop med känslomässiga blockeringar (är jag själv övertygad om alltså), så när musklerna släpper efter, släpper även känslorna efter. Väldigt fascinerande tycker jag!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Jag gör några yogaövningar varje dag, det är mer som stretching.I perioder gör jag hela sekvenser , som då tar 15-20 min, men oftast blir det bara några minuter på morgonen.
Sedan finns det ju många sorters meditationer inom yogan, så det beror på vad man menar med yoga.
Att få med andningen är nog det jag tar med mig som det bästa med det hela - jag har en tendens att börja andas högt uppe och ta korta andetag när jag är stressad, men med hjälp av yogan så kan jag andas med magen och på det sättet komma ner i varv.
Kanske inte yoga i sig kan förknippas med healing, men ändå att sköta om sig själv och sin kropp, tänker jag….för kroppen är ju själens boning
Ja stretsar försöker jag göra dagligen.det gäller att få det att bli av och då helst på morgonen.
Å vad kul att fler utövar yoga, på sitt eget vis 
Jag själv var med om en olycka i maj 2009 och försöker återuppta yoga för att bl.a. få tillbaka muskelmassa och styrka, samt att min värk ska minska i takt med att jag får bättre muskelkvalité.
Jag följer en bok som kallar det för Fitness Yoga, men det har Ashtangafilosofin i botten vad jag förstått av det som står i boken.. Så om jag har tillräckligt med koll så används också Power yoga som namn.
Jag har utövat yoga sedan som barn, och gör övningar varje dag. Jag har egen "serie" vad jag utövar, men inte alltid likadant. Jag följer inte böcker, utom min egen kropp. Känner efter vad den gillar/behöver mest och väljer yoga ställningar därefter.
Jag tränar yoga, poweryoga, i perioder. Det är väldigt skönt när man kommit igång. Dags att återuppta den … idag 
Som någon skrev här så blir man så himla lång, eller ja man uppfattar sig själv som längre. Och vigare, och rakare, helt enkelt bättre. Rekommenderas.
Jag är glad. Är du?
Härligt #9 och #10 

Det jag kör just nu är kundaliniyoga och det är den formen jag prövat som passat min kropp och mig bäst.
Jag tänker att om yoga är healing eller ej beror nog på hur man deifinierar healing. Om healing enbart innebär den rena universella energin som man överför till någon eller själv ber om, så är det kanske inte healing.
Själv ser jag nog däremot allt som gör oss friskare och ökar vår självmedevetenhet som former av healing. Om det sedan handlar om kost, motion, meditation, yoga, qigong eller andra metoder som öppnar våra sinnen, rensar oss från negativa blockeringar och ökar vår medvetenhet spelar ingen roll tycker jag. Alla dessa är olika former av läkande och därmed former av healing. Men det är helt och hållet min egen privata definition av healing 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#12 Det låter mycket bra tycker jag. Hade själv de tankegångarna.
#12 Det har du helt rätt i. 
Jag är glad. Är du?